• "ŚWIECIMY NA NIEBIESKO DLA AUTYZMU”- podsumowanie.

          Miesiąc autyzmu jest powszechnie obchodzony w kwietniu, jako kontynuacja przypadającego na 2 kwietnia Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Ma on na celu rozpowszechnianie wiedzy na temat tego zaburzenia, a także budowanie świadomości, zrozumienia i empatii społecznej. Z uwagi na to, że w tym roku 2 kwietnia przypadł w dzień wolny od zajęć szkolnych, akcja odbyła się w dniach 03.04-05.04.202r. Na znak z osobami autystycznymi uczniowie oraz nauczyciele założyli niebieskie ubrania. Na korytarzu szkolnym zaprezentowano tablice informacyjne oraz plakaty zachęcające do zrozumienia i akceptacji osób z autyzmem, a także wspierania działań na rzecz poprawy jakości życia tych osób. Budując empatyczną postawę u dzieci, sprawimy, że wyrosną z nich mądrzy dorośli!

        • Ocal żabkę

          Już po raz trzeci uczniowie klasy 3a wzięli udział w akcji edukacyjnej „Ocal żabkę” organizowanej przez Roztoczański Park Narodowy. Celem tej akcji jest ochrona płazów migrujących do zbiorników wodnych. Jesteśmy dumni, że mogliśmy wziąć udział w tym przedsięwzięciu.

        • Wycieczka do Chełma

          Pierwszy Dzień Wiosny, czyli 21 marca uczniowie klas: 4a 4,b, 4c oraz 5w i 6w wraz z wychowawczyniami spędzili w Chełmie. Najpierw zwiedzali kredowe podziemia, w których pojawił się Duch Bieluch. Następnie korzystali z atrakcji parku wodnego, m.in. ze zjeżdżalni, rwącej rzeki, toru ruchomych kamieni, tzw. „liści wodnych”, podwodnych gejzerów i wodnych masaży. Zrelaksowani i zadowoleni ze wspólnie spędzonego czasu powrócili do szkoły.

        • Gala stypendystów

          25 marca bieżącego roku w Centrum Kultury Filmowej ”Stylowy” w Zamościu odbyła się uroczysta Gala stypendystów programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego organizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego. Wśród beneficjentów znalazł uczeń klasy 8a naszej szkoły, Adam Minkiewicz, który wraz ze swoim ojcem pojawił się na tej uroczystości. Obecny był również opiekun dydaktyczny Adama, Sławomir Galarda. Program gali obejmował wręczenie listów gratulacyjnych oraz krótką część artystyczną. Gratulujemy Adamowi i życzymy innym uczniom podobnych sukcesów.

        • Konkurs wielkanocny z języka angielskiego dla klas drugich

          22 marca bieżącego roku uczniowie klas drugich na lekcjach języka angielskiego wykonywali plakat wielkanocny. Niektórzy pracowali w parach, inni wybrali pracę samodzielną. Pomysłów i technik plastycznych było co niemiara. Uczniowie wykazali się pomysłowością i oryginalnością, co przełożyło się na otrzymane oceny (w zdecydowanej większości szóstki). Ponadto ich prace zostały ocenione przez jury i w każdej klasie wybrano najciekawsze prace zarówno pod względem językowym, jak i plastycznym, przyznano również wyróżnienia. Autorzy docenionych prac otrzymali upominki rzeczowe i część plakatów została wyeksponowana na parterze naszej szkoły (wejście do łącznika).

        • Nadejście pierwszego dnia kalendarzowej wiosny

          Dnia 21.03.2024r. szkoła ożyła, gdy uczniowie klas 0-3 wraz z nauczycielami świętowali nadejście pierwszego dnia kalendarzowej wiosny. Korytarze wypełniły się radosnym śpiewem dzieci, które prezentowały swoje talenty, wyśpiewując radość z powodu nadejścia wiosny i recytując urocze wiersze. Ten wyjątkowy dzień był pełen uśmiechu i radości, a uczniowie i nauczyciele wspólnie cieszyli się ciepłymi promieniami słońca i świeżym powietrzem na pierwszym wiosennym spacerze. To wydarzenie nie tylko umożliwiło uczestnikom wspólne przeżycie wspaniałego czasu, ale także zacieśniło więzi społeczne i pobudziło kreatywność wśród wszystkich obecnych.

        • Nagroda w  XIII edycji konkursu  technicznego "Budka lęgowa"

          Karolina Gałecka z klasy VI "B" otrzymała nagrodę w  XIII edycji konkursu  technicznego "Budka lęgowa".           

          W konkursie brali udział uczniowie szkół podstawowych (klasy IV-VIII) z miejscowości znajdujących się w obszarze działania Zespołu Lubelskich Parków Krajobrazowych Oddział w Zamościu.

          W tym roku konkurs był częścią działań Zespołu Lubelskich Parków Krajobrazowych na rzecz czynnej ochrony realizowanej w projekcie „Chrońmy dziuplaki”. Konkurs miał za zadanie zwiększyć świadomość na temat ochrony dziuplaków, między innymi poprzez prawidłowe wykonanie i powieszenie budki lęgowej. Budka powinna być bezpiecznym schronieniem, a nie pułapką dla piskląt latem i dorosłych osobników zimą. Na konkurs wpłynęły 143 budki lęgowe z 21 szkół podstawowych z miejscowości znajdujących się w obszarze działania Organizatora.

           Serdecznie gratulujemy!

           M. Welsyng

        • Dzień Świętego Patryka

          Dzisiaj uczniowie klas IV - VIII z zapałem przeszukiwali szkolne korytarze w poszukiwaniu szczęśliwych koniczynek. Z okazji wczorajszego Dnia Świętego Patryka w szkole został zorganizowany St. Patrick's Treasure Hunt. Szczęśliwi znalazcy koniczynek po odpowiedzeniu na znajdujące się na koniczynce pytanie byli nagradzani miłą niespodzianką. Na lekcjach języka angielskiego uczniowie poznawali historię Św. Patryka i tradycje związane z obchodami tego dnia. Były nawet lekcje tradycyjnego irlandzkiego tańca! 🍀☘️🍀☘️

        • "Skąd się biorą produkty ekologiczne"

          Jako podsumowanie tygodniowej pracy z projektem edukacyjnym "Skąd się biorą produkty ekologiczne"🐖🐓🍎🥦🥐🥛🍯 dzieci z oddziału przedszkolnego 0b wykonały makaronowe obrazki warzyw🥕🌶 i owoców🍓🍍, które najbardziej lubią. Podczas wycieczki do sklepu, udało się kupić makaron opatrzony znaczkiem zielonego listka więc posłużył on dzieciom do pracy. To był bardzo ciekawy czas do zdobycia wielu informacji oraz poznania nowych zasad, które będziemy stosować codziennym życiu 😊😉😄

        • Szkolny ogródek

          Produkty ekologiczne to też warzywa 🥕🍅🥒, które sami uprawiamy w naszych ogrodach. Wyrastają z ekologicznych nasion i takie właśnie nasiona 🌱🌱🌱ze znaczkiem zielonego listka🍃 dzieci z oddziału przedszkolnego 0b wysiały dziś do pojemników. Założyliśmy nasz szkolny ogródek, w którym oprócz warzyw🧅🥕 znalazły się również kwiaty cebulowe 🌰🌺🌸 owies i rzeżucha bo przecież Wielkanoc🐣🐥🐣 coraz bliżej. Z radością będziemy dbać i pielęgnować nasze rośliny, bo wiemy, że zdrowe rośliny wyrosną wtedy gdy będą miały wodę💧💧💧, dobrą ziemię i słońce☀️🌝🌤.

        • Podróż z okularami VR

          Uczniowie z grupy 2 klasy 7a na lekcji języka angielskiego, mieli okazję za pomocą okularów VR przenieść się do Parku Narodowego Yosemite w Kalifornii, a nawet przelecieć nad nim paralotnią! Oczywiście wirtualną wizytę w parku poprzedziła praca z tekstem opisującym atrakcje parku i zapoznanie z nowym ciekawym słownictwem. Możliwość zobaczenia z lotu ptaka słynnej El Capitan budziła wiele emocji i na pewno sprawi, że uczniowie lepiej zapamiętają przeczytany tekst i poznane słownictwo. #laboratoriaprzyszłości

        • Zajęcia na temat zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia

          W ubiegłym tygodniu zajęcia na temat zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia a co się z tym wiąże, również produktów ekologicznych przeprowadziła w grupach 0a i 0b pani intendentka. Ta właśnie pani w porozumieniu z paniami kucharkami zajmuje się układaniem menu obiadowego w naszej szkole. Doskonale wie jakie posiłki, w jakich ilościach oraz jak często poszczególne produkty z piramidy żywienia powinny znaleźć się w naszym jadłospisie. Podczas zajęć razem przypomnieliśmy sobie w jaki sposób myjemy ręce przed posiłkiem i dlaczego jest to tak ważna czynność. Powtórzyliśmy też wiadomości na temat produktów ekologicznych a ciekawostką było to, czego dowiedzieliśmy się na temat ilości cukru w zjadanych i wypijanych przez nas pokarmach i jak bardzo jest to szkodliwe dla zdrowia. Dziękujemy za ciekawe i wartościowe zajęcia 😊😊😊

        • Zasady zdrowego żywienia

          Dzieci z oddziałów przedszkolnych 0a i 0b znają zasady zdrowego żywienia oraz znają niskoprzetworzone produkty ekologiczne, z których samodzielnie przygotowały smaczne i zdrowe kanapki. Jedzenie takich kanapek to sama przyjemność i zdrowie. Zorganizowanie tego typu zajęć w oddziałach przedszkolnych jest związane z realizacją programu edukacyjnego "Skąd się biorą produkty ekologiczne".