Z czego ptaki budują gniazda? – lekcja edukacji przyrodniczej
17.04.2023W dniu 14.04.2023r. klasa 1a brała udział w kreatywnych zajęciach edukacji przyrodniczej, na której poznawali budowę ptasich gniazd. Podczas zajęć, prezentowane były prawdziwe ptasie gniazda, które zostały zebrane i przyniesione przez jedną z uczennic Wiktorię Adamską. Uczennica poinformowała, że gniazda zbierane były po okresie lęgowym i nie zostały zaburzone ptasie lęgi. Taka naturalna pomoc dydaktyczna spotkała się z dużym entuzjazmem dzieci. W trakcie zajęć zapoznały się z materiałami, z których ptaki budują gniazda, rodzajem gniazd, ich kształtem. Na zajęciach z techniki uczniowie sami projektowali i wykonywali własne ptasie gniazda z materiałów przyrodniczych i papierniczych. To była świetna przygoda, zabawa i poznawanie ptasich zwyczajów. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć gniazd oraz prac technicznych wykonanych przez dzieci. Maria Pić Dominika Brodziak
Ocal żabkę
17.04.2023Uczniowie klasy IIIa 13 kwietnia wzięli udział w II edukacyjnej akcji pomocy płazom ,,Ocal żabkę " organizowaną przez Ośrodek Edukacyjno- Muzealny Roztoczańskiego Parku Narodowego. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem włączyli się w tę wspaniałą inicjatywę, która ma na celu edukację i potrzebę pilnego wsparcia najbardziej zagrożonych kręgowców na świecie. Zadaniem uczniów była pomoc w przenoszeniu płazów, które wiosną migrują z miejsc zimowego odpoczynku do zbiorników wodnych. Akcja pogłębiła dzieciom wiedzę na temat życia płazów oraz dostarczyła im wiele radości.
Programowanie
16.04.2023Na zajęciach z informatyki uczniowie klasy 8b zbudowali model żaby, który następnie zaprogramowali. Widać było zaangażowanie uczniów zarówno w prace nad konstruowaniem robota, jak również budowę i modyfikację programu.
#Labolatoria Przyszłości
1
'Czego rośliny potrzebują do życia?"
16.04.2023W ramach realizacji tematu ,,Czego rośliny potrzebują do życia?" uczniowie klasy Ia dnia 13 IV 2023r. założyli hodowlę rzodkiewki. Poznali warunki potrzebne roślinom do życia. Obserwowali proces siania nasion. Uczniowie byli zainteresowani założeniem klasowej hodowli i podjęli się opieki nad procesem wzrostu.
ProLog
14.04.2023Kolejne dwa zajęcia w ramach projektu ProLog łączące przyrodę z robotyką odbyły się 5 i 12 kwietnia. Na pierwszych zajęciach po wstępnej pogadance dotyczącej zaśmiecania i ochrony krajobrazów uczniowie z klasy 4b przystąpili do budowy robota wyposażonego w odpowiednie chwytaki służące do zbierania śmieci. Natomiast na drugich zajęciach tematem były składniki pogody. Celem dla uczniów było zaprogramowanie robota tak, aby potrafił wskazać prędkość wiatru w danej miejscowości wykorzystując to tego wieże z klocków. Cele zajęć zostały zrealizowane, a uczniowie zadowoleni z efektów swojej pracy. Opiekunami projektu są nauczyciele Małgorzata Sankowska- Janeczek, Mirosław Dziwota, Joanna Ruda
Wyniki konkursu plastyczno-informatycznego "Wielkanocna Kartka Świąteczna "
14.04.2023Konkurs miał na celu: - rozwijanie kreatywności i potencjału twórczego dzieci - budzenie zainteresowania różnorodnością technik plastycznych- kultywowanie tradycji Wielkanocnych. Wszystkie kartki były piękne i starannie wykonane. A tak prezentuje się lista nagrodzonych uczestników konkursu: klasy 0 I miejsce -Alicja Kuczmowska 0b II miejsce -Marcelina Cieplak Ob III miejsce Nikodem Czochra Ob wyróżnienia: Jowita Kot 0a, Wiktoria Kawalec Oa, Zuzanna Szawara 0a klasy I-III I miejsce-Zofia Bizior klasa- IIIc II miejsce-Wiktoria Adamska-klasa Ia III miejsce-Antoni Cieplak-klasa Ib wyróżnienia: Maja Dobosz klasa Ib, Kamil Wojcieszyn klasa IIa, Julia Marzec klasa III c klasy IV-VI I miejsce- Liliana Trojanowska- Cruz -klasa IVb II miejsce -Jagna Lipiec- klasa Va III miejsce-Szymon Koczułap-klasa IV b wyróżnienia: Jarosław Bzdeń klasa IVb, Krzysztof Kuczmowski klasa VIa, Kuba Ożga klasa Vb, Pra
Konkurs wielkanocny z języka angielskiego dla klas drugich
12.04.20234 i 5 kwietnia bieżącego roku uczniowie klas drugich na lekcjach języka angielskiego wykonywali plakat wielkanocny. Niektórzy pracowali w parach, inni wybrali pracę samodzielną. Pomysłów i technik plastycznych było co niemiara. Uczniowie wykazali się pomysłowością i oryginalnością, co przełożyło się na otrzymane oceny (w zdecydowanej większości szóstki). Ponadto ich prace zostały ocenione przez jury i w każdej klasie wybrano najciekawsze prace zarówno pod względem językowym, jak i plastycznym, przyznano również wyróżnienia. Autorzy docenionych prac otrzymali upominki rzeczowe i część plakatów została wyeksponowana na tablicy na pierwszym piętrze szkoły pomiędzy salami w których uczą się na co dzień.
Dzień Świadomości Autyzmu
11.04.20232 kwietnia to był Dzień Świadomości Autyzmu, którego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej.
Obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu pozwalają na poznanie, a jednocześnie uwrażliwienie na problemy oraz potrzeby osób ze spektrum autyzmu. Jest to doskonała okazja dla nas wszystkich, by kształtować w sobie postawy tolerancji, otwartości i szacunku wobec drugiej osoby. A problemy osób wynikają często z barier, które niepotrzebnie sami tworzymy obawiając się inności. Umiejętność otwierania się na to, co inne, zainteresowanie drugim człowiekiem i wsparcie sprawiają, że osobom ze spektrum autyzmu łatwiej funkcjonować w społeczeństwie. Autyzmu się nie wyleczy, ale można go zaakceptować i wspierać takie osoby. Aby to zrobić należy pogłębiać wiedzę na ten temat.
Godziny dzwonków
Piątek 22.11.2024Nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskim
programie InstaLing dla szkół
Album fotograficzny
brak danychLiczba wizyt
liczba odwiedzin: 830956