• Rok szkolny 2022/23

      • WRZESIEŃ

      • Konfiguracja i instalacja oprogramowania – DRUKARKA 3D

         

        W pierwszym tygodniu nauki uczniowie klasy 8c wspólnie z nauczycielem rozpakowali, zainstalowali i skonfigurowali oprogramowanie drukarki 3D. Przygotowali  również stanowisko robocze wydruku 3D. Zwieńczeniem pracy były pierwsze wydruki – brelok oraz sześcian.  Drukarka jest jednym z elementów wyposażenia szkoły w ramach projektu #LabolatortiaPrzyszłości. W czasie wspólnej pracy, uczniowie wymieniali między sobą informacje na temat drukarek 3D, programów do projektowania modeli 3D. Wykazali się dużą znajomością tematu.

                     

      • Narodowe Czytanie "Ballad i romansów" Adama Mickiewicza

        Narodowe Czytanie "Ballad i romansów" Adama Mickiewicza już za nami. W amfiteatrze w Parku Środowiskowym, wśród starych drzew, nieopodal szemrzącej rzeki rozbrzmiwały w poniedziałek ballady: "Powrót taty", "Rękawiczka", "Pani Twardowska", "To lubię", "Świeź" i "Świtezianka". Prezentowali je uczniowie klas 5b, 6b i 8a. Pogoda dopisała, publiczność reagowała żywo, nagradzając wykonawców brawami. Nad całością czuwały panie polonistki Marzena Stankiewicz i Iwona Zacharczuk. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.
        Zdjęcia zostały wykonane aparatem zakupionym w ramach projektu #Labolatoria Przyszłości.

         

      • Spotkanie z reprezentantami Polski w piłce ręcznej.

        W dniu 06.09.2022r. z inicjatywy Mileny i Jakuba Czochry odbyło się spotkanie z reprezentantami Polski w piłce ręcznej. Swoją obecnością zaszczycili nas Sławomir Szmal, Radosław Wasiak, Mariusz Jurasik, Rafał Bernacki oraz Zygmunt Kamys. Spotkanie przebiegało w bardzo miłej atmosferze. Uczniowie zadawali mnóstwo pytań związanych z karierą sportową naszych reprezentantów. Goście opowiadali o swoich doświadczeniach zawodowych oraz zachęcali do aktywności fizycznej. Po spotkaniu każda klasa zrobiła sobie pamiątkowe zdjęcie, a niektórym udało się otrzymać autograf.

        "Zdjęcia zostały wykonane sprzętem zakupionym w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości"

          

      • Zajęcia z biologii  - Świat pod mikroskopem

        Uczniowie z klasy VA, Vb   na zajęciach z biologii  poznawali  budowę mikroskopów, poznawali zasady mikroskopowania a następnie  samodzielnie prowadzili obserwacje. Obserwowali preparaty trwałe    (np. krew żaby, człowieka) jak również preparaty samodzielnie wykonane (obiektem był  liść trzykrotki).  W ramach projektu Laboratoria Przyszłości szkoła otrzymała dwa mikroskopy nowej generacji MicroBlue, w których  tradycyjny okular został zastąpiony przez ekran LCD. Uczniowie byli  zainteresowani, zaciekawieni  nowością  na lekcji.  Podziwiali obserwowane obiekty na ekranie w powiększeniu 40X, 100X,  400X. Mieli możliwość porównania  obrazu  widzianego w  mikroskopie tradycyjnym i mikroskopie Microblue.  Lekcja uczniom  bardzo się podobała. Byli mile zaskoczeni jak wygląda „świat” pod mikroskopem.

          

      • Lekcja chemi i fizyki w okularach 3D

        22 września w klasie 8a i 7a odbyła się lekcja chemii i fizyki, podczas której wykorzystano okulary Wirtualnej Rzeczywistości ClassVR zakupione w ramch projektu Labolatoria Przyszłości.

        Uczniowie mieli okazje poznać chemię i fizykę od strony trójwymiarowych obiektów i złożonych struktur. Młodzież z klasy ósmej powtarzała wiadomości o układzie okresowym pierwiastków, atomach. Mieli okazję zobaczyć min. cząsteczkę wody, atom miedzi, atom sodu i alotropowe odmiany węgla. Liczyli w przestrzeni powłoki elektronowe i elektrony na nich umieszczone.

        Uczniowie klasy siódmej poznawali natomiast różne zagadnienia fizyczne. Procesy i zjawiska.

        Zajęcia były bardzo ciekawe. Wszyscy świetnie bawili się i poznawali chemię i fizykę od innej strony. Co niektórzy zainteresowali się bardziej tymi dziedzinami nauki.

        D. Grodowicz

               

            

      • Zajęcia z porogramowania

        W ostatnim tygodniu września (29.09) na zajęciach pozalekcyjnych chętni uczniowie klasy 8a rozpoczęli przygodę z programowaniem. Wykorzystując zestaw do złożenia fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set zaczęli budować taśmociąg, który po złożeniu zaprogramują. Zestaw został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Z uwagi na złożoność, modelu nie udało złożyć dokończyć w czasie jednej lekcji. Praca będzie kontynuowana na kolejnych zajęciach.

      • PAŹDZIERNIK

         

      • Zajęcia z programowania

        Po przerwie spowodowanej nieobecnością nauczyciela  w ostatnim tygodniu października wznowiliśmy pracę nad budową taśmociągu  (zestaw do złożenia fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set. Zestaw został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości).

      • LISTOPAD

         

      • Zajęcia z programowania

        3 listopada na kolejnych zajęciach z programowania prace nad budową taśmociągu zostały zakończone. Taśmociąg jest gotowy i czeka na program, który bedzie nim sterować. Pracami nad programem zajmiemy sie na kolejnych zajęciach. Taśmociąg jest jesdnym z modeli zestawu  fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

      • Zajęcia plastyczne w klasie 7a

        Uczniowie klasy 7a wykorzystali aparat fotograficzny, jako narzędzie do utrwalenia wykonanych przez siebie form kompozycyjnych. Rozwijali twórcze myślenie, kreatywność, własne możliwości twórcze. Prace uczniów w wersji elektronicznej wykorzystają wkrótce pracując w edytorze grafiki Gimp, gdzie będą modyfikować obrazy, nakładać filtry dostępne w programie i wykonywać inne przekształcenia. Zdjęcia zostały wykonane aparatem zakupionym w ramach projektu #Labolatoria Przyszłości. 

      • Zajęcia z programowania

        Tasmociag.mp4

        Prace nad budową taśmociągu zostały zakończone.  Na filmie możemy obejrzeć efekt końcowy. Taśmociąg jest jednym z modeli zestawu fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

         

      • Labolatoria Przyszłości - klasa I b

        W dniu 8 listopada 2022r. uczniowie klasy I „b” brali udział w zajęciach w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości. Podczas zajęć wykorzystywane były klocki magnetyczne.

        Początkowo dzieci korzystały z przygotowanych propozycji budowli i konstrukcji. Później wykorzystując swoją wyobraźnię i kreatywność budowały własne modele, konstrukcje i budowle. Uczniowie pracowali w grupach, wymieniając się zestawami klocków. Wszyscy byli bardzo zaangażowani i świetnie się bawili.

      • Lekcja biologii z wykorzystaniem okularów VR

           

        18 listopada uczniowie z klasy VIIa  podczas lekcji biologii poznawali  funkcje i budowę krwi. Dzięki okularom mieli możliwość przeniesienia się w wirtualny świat. Zobaczyli  z bliska komórki krwi, serce, naczynia krwionośne i cały układ krwionośny. Niezwykłe okulary uatrakcyjniły lekcję i wzbudziły wśród uczniów zaciekawienie tematem lekcji. 

        Joanna Ruda

      • "Tkanie odcieni jesieni"

        W dniu 23.listopada 2022r dzieci z klas V, VI,VII uczestniczyły w warsztatach plastyczno-technicznych organizowanych przez OEM-RPN " Tkanie odcieni jesieni".

        Zajęcia prowadziła Pani Aleksandra Winnik- Zając. Dzieci poznały sposoby tworzenia tkaniny różnymi splotami na krośnie. Stworzyły wielobarwną tkaninę, posługując się splotem płóciennym.

        Pani Ola zaprezentowała swoje piękne prace oraz udzielała wszystkich niezbędnych wskazówek. Mali artyści pracowali z dużym zaangażowaniem- powstały interesujące tkaniny w jesiennych barwach.

        Praca została udokumentowana kamerą i aparatem zakupionym w ramach projektuz LabolatoriaPrzyszłości. Zdjęcia powstałych tkanin, znajdą zastosowanie jako pomoc dydaktyczna do lekcji techniki. Film będzie pomocą dla klas V przy okazji omawiania zagadnień o tkaninie. Dziękujemy za możliwość uczestniczenia w warsztatach.

      • Lekcja fizyki z wykorzystaniem okularów Class VR

        23 listopada uczniowie klasy 8c podczas lekcji fizyki powtarzali wiadomości o izolacji cieplnej i dźwięku. Okulary Class VR umożliwiły im przeniesienie się do świata wirtualnego. Za pomocą kontrolera  ręcznego z wbudowanym joystickiem  mogli zwiedzać pomieszczenia budynku mieszkalnego i obserwować  zjawisko konwekcji. Uczniowie używali również kostki Class VR, która w pełni pozwalała korzystać z możliwości okularów. Obserwowali również jak szybko i w jaki sposób rozchodzą się fale dźwiękowe. Lekcja okazała się bardzo atrakcyjną. Okulary z dodatkami, które zostały wykorzystane, wzbudziły wiele emocji wśród uczniów.

        D. Grodowicz

      • GRUDZIEŃ

      • Lekcja fizyki z wykorzystaniem okularów Class VR.

        1 grudnia, tym razem, uczniowie klasy 8b powtarzali wiadomości o cieple, dźwięku, pływaniu i tonięciu ciał. Okulary Class VR umożliwiły im przeniesienie się do świata wirtualnego. Używając kontrolera ręcznego z wbudowanym joystickiem mogli zwiedzać pomieszczenia budynku mieszkalnego, obserwować zjawisko konwekcji oraz przypomnieć sobie warunki pływania ciał. Obserwowali również jak szybko i w jaki sposób rozchodzą się fale dźwiękowe. Młodzież na chwilkę przeniosła się także w wirtualny świat chemii. Lekcja okazała się atrakcyjną i wzbudziła wiele emocji wśród uczniów.

      • Lekcja chemii z wykorzystaniem okularów Class VR.

        1 grudnia uczniowie klasy 8c korzystali kolejny raz z okularów Class VR. Tym razem za pomocą funkcji rozszerzonej rzeczywistości Class VR poznawali molekularną i atomową strukturę niektórych substancji. Chemia 3D, to ciekawy sposób przedstawienia modeli atomów i cząsteczek. Młodzież oglądała odmiany alotropowe węgla, model cząsteczki glicerolu, atom miedzi oraz atom sodu. Ciekawa okazała się również Tabela okresowa 3D. W poznawaniu wirtualnej rzeczywistości niezawodne okazały się kontrolery ręczne z wbudowanym joystickiem. Emocji było wiele!

        D. Grodowicz

      • Lekcja historii z drukarką 3D

        Lekcje historii przeprowadzone w klasie IV a i IV b na temat panowania Bolesława Chrobrego zostały zakończone konkursem wiedzy na temat pierwszego króla Polski i jego ojca Mieszka I. Najszybciej i na największą liczbę pytań poprawnej odpowiedzi w klasie IV a udzielił Antoni Konik, w klasie IV b Julian Kozak. Nagrodą dla zwycięzców były insygnia władzy królewskiej wydrukowane drukarką 3 D, którą szkoła otrzymała w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

      • Mikołajkowy wyjazd na lodowisko Icemania Lublin

        6 grudnia 2022 r. uczniowie  naszej szkoły uczestniczyli  w mikołajkowym  wyjeździe na lodowisko Icemania w Lublinie. Celem wyjazdu było propagowanie sportów  zimowych, aktywnego spędzania czasu, doskonalenie umiejętności łyżwiarskich, integracja klas oraz dobra zabawa.  Wszyscy bawili się znakomicie, uczniom dopisały humory, miło spędzili czas  w gronie rówieśników. Mimo, iż nie wszyscy potrafili utrzymać równowagę w czasie jazdy, zdarzały się upadki, uczniowie szybko nabyli nowe umiejętności . Do dokumentowania swoich wyczynów na lodzie uczniowie wykorzystali aparat fotograficzny zakupiony w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości.

      • Lekcja języka angielskiego z drukarką 3D

        W zeszłym tygodniu (09.12.22), w klasie 2a i 2b, odbyły się lekcje języka angielskiego z wykorzystaniem drukarki 3D. Uczniowie w związku z lekcjami powtórzeniowymi z rozdziału o zwierzętach mieli możliwość obserwować proces drukowania postaci kota, jak i zobaczyły już wydrukowaną figurkę pingwina. Dzieci były bardzo zaciekawione i podekscytowane możliwością obserwacji procesu drukowania 3D, co przełożyło się na zadawanie dodatkowych pytań. Lekcje te z pewnością pozostaną na długo w ich pamięci.

      • Zajęcia z edukacji polonistycznej 

        o tradycjach bożonarodzeniowych z wykorzystaniem drukarki 3D. - 

         

         

         

         

      • "O psie, który jeździł koleją"

        W tym tygodniu w klasie IIIa uczniowie na zakończenie pracy z lekturą pt. " O psie, który jeździł koleją" mieli możliwość wydrukowania modelu psa z użyciem drukarki 3D. Ponadto przypomnieli sobie o potrzebie opieki i troski o zwierzęta w związku z nadchodząca zimą. Wszyscy uczniowie z ogromnym zainteresowaniem obserwowali pracę urządzenia, które umożliwilo tworzenie trójwymiarowego pieska.

      • Zajęcia z wykorzystaniem klocków magnetycznych - klasa0b

        Uczniowie z oddziału przedszkolnego 0b mieli dziś możliwość udziału w zajęciach z wykorzystaniem klocków magnetycznych w ramach Projektu #LaboratoriaPrzyszlosci. Były to bardzo interesujące zajęcia, dzięki którym dzieci mogły poznać właściwości magnesów, rozwijać swoją wyobraźnię i kreatywność.

      • Zajęcia z wykorzystaniem klocków magnetycznych - klasa 0a

        Dzieci z grupy Oa brały udział w zajęciach z wykorzystaniem klocków magnetycznych w ramach Projektu #LaboratoriaPrzyszlosci. Tworzyły ciekawe konstrukcje. Zdobywały umiejętności rozróżniania kształtów, dopasowywania elementow oraz logicznego myślenia. Była to również ciekawa zabawa w grupach.

      • Świąteczna ścianka do zdjęć

        Wolontariusze / uczniowie ze Szkolnego Klubu Wolontariatu przygotowali w świetlicy świąteczną ściankę do zdjęć w ramach Laboratorium Przyszłości.

        Serdecznie zapraszamy uczniów, nauczycieli, rodziców oraz pracowników szkoły do zrobienia zdjęć.

         

      • Tradycje bożonarodzeniowe

        W piątek klasa 6a na lekcji religii realizowała temat: Tradycje bożonarodzeniowe. W trakcie lekcji uczniowie korzystali z okularów, które pozwalały im przenieść się w rzeczywistość jarmarku bożonarodzeniowego. Było to możliwe dzięki realizacji programu laboratoria przyszłości.

      • Kartki z życzeniami w języku niemieckim.

        W atmosferze Świąt Bożego Narodzenia uczniowie klas V-VIII przygotowali kartki z życzeniami w języku niemieckim. Celem tego zadania było kształtowanie wrażliwości na tradycje świąteczne, pogłębianie wiedzy na temat tradycji bożonarodzeniowych w krajach niemieckiego obszaru językowego oraz rozwijanie wyobraźni i zdolności artystycznych uczniów. Wszystkie kartki były ciekawe i starannie wykonane. Prace uczniów zostały ocenione, a dwie najciekawsze zostały nagrodzone upominkami w postaci ozdób świątecznych wydrukowanych w drukarce 3D. Było to możliwe dzięki realizacji przez szkołę projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Ozdoby choinkowe otrzymały uczennice kl. VIII A – Hanna Urban oraz Lena Rudy. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i interesujące prace.

      •  

        Uczniowie klasy 8b regularnie zmieniają gazetkę ścienną w sali nr 9. W grudniu 2022r. (od 12 do 16) pięciu chłopców przygotowało gazetkę o tematyce zimowo-świątecznej. Byli to: Gabriel, Marcel, Mikołaj, Kajetan i Kacper.

        Tym razem oprócz wydrukowanych materiałów na tradycyjnej drukarce postanowili wykonać elementy na drukarce 3D zakupionej w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Po lekcjach pod kierunkiem nauczycielki wydrukowali gwiazdki i ozdoby świąteczne w formacie 3D.  Następnie  wszystkie elementy zawiesili na gazetce.

        Byli zadowoleni z ostatecznego efektu swojej pracy.

        klasa 8b

      • Lekcje techniki z drukarką 3D

        Na lekcji techniki dzieci zapoznawały się z właściwościami tworzyw sztucznych. Tworzyli ozdoby choinkowe techniką druku 3d. Korzystały z drukarki zakupionej w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

         

      • „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

        W ostatnim tygodniu uczniowie klasy 6b na lekcjach języka polskiego   pracowali z lekturą  „Hobbit, czyli tam i z powrotem” . Do opracowania lektury wykorzystali pomoce z projektu Laboratoria Przyszłości.  Przygotowali prace dotyczące podróży bohaterów i plemion Śródziemia.  Następnie sfotografowali je,  posługując się aparatem zakupionym w ramach projektu, wykonali prezentację, uzupełniając ją o sprawozdania z wyprawy.

        Cykl lekcji zakończyły zajęcia, z wykorzystaniem okularów VR. Uczniowie przenieśli się w niezwykłe  miejsca, które miały zainspirować ich do stworzenia opowiadania twórczego  na podstawie lektury.

        lektura_Hobbit__czyli_tam_i_z_powrotem.mp4

      • Na przełomie listopada i grudnia  chętni uczniowie klasy 8a pracowali nad kolejnym projektem - Karuzelą. 22 grudnia, kiedy model został ukończony przyszedł czas na testowanie i próby układania własnych programów sterujących modelem. Karuzela jest jednym z modeli zestawu fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

        Katruzela.mp4

      • STYCZEŃ

      • Pieszy radj po okolicach Zwierzyńca

        Dziewczyny z klasy 6 b uczestniczyły w pieszym radzie po okolicy Zwierzyńca. Wycieczka  został zorganizowany przez nauczycieli wych-fiz. Marcina Sirko i Krystynę Kowalczuk.  Trasa rajdu biegła: Wieża Widokowa przy ujęciu wody, Tartaczna Góra,  Rudka,  Zalew Rudka,  Zwierzyńczyk, Stawy Echo,  Pomnik Leśników,  Piaseczna Góra,  Szkoła - Stadion . W trakcie marszu chłopcy posługiwali się aparatem z projektu fotograficznym zakupiony w ramach projektu #Laboratoria przyszłości. Uczniowie pod opieką nauczycieli fotografowali ciekawe miejsca, widoki,  wspólne zabawy,  śmieszne sytuacje a na koniec pieczenie kiełbasek. Rajd zakończył się wspólnym posiłkiem przy ognisku. Wszyscy bardzo dobrze się bawili. Następnie uczniowie wykonali prezentację wykorzystując zdjęcia przez siebie zrobione.

        rajd_grupa_dziewczat_(video-converter.com).mp4

      • Chłopcy z klasy 6 b uczestniczyli w pieszym radzie po okolicy Zwierzyńca. Wycieczka  został zorganizowany przez nauczycieli wych-fiz. Marcina Sirko i Krystynę Kowalczuk.  Trasa rajdu biegła: Wieża Widokowa przy ujęciu wody, Tartaczna Góra,  Rudka,  Zalew Rudka,  Zwierzyńczyk, Stawy Echo,  Pomnik Leśników,  Piaseczna Góra,  Szkoła - Stadion . W trakcie marszu chłopcy posługiwali się aparatem z projektu fotograficznym zakupiony w ramach projektu #Laboratoria przyszłości. Uczniowie pod opieką nauczycieli fotografowali ciekawe miejsca, widoki,  wspólne zabawy,  śmieszne sytuacje a na koniec pieczenie kiełbasek. Rajd zakończył się wspólnym posiłkiem przy ognisku. Wszyscy bardzo dobrze się bawili. Następnie uczniowie wykonali prezentację wykorzystując zdjęcia przez siebie zrobione.

        rajd_grupa_chlopcow_(video-converter.com).mp4

      • Lekcje tematyczne związane z zimą i Świętami Bożego Narodzenia

        W dniach 16, 20 grudnia 2022 r. oraz 3 stycznia 2023 r. logopeda Irena Staroń przeprowadziła lekcje tematyczne związane z zimą i Świętami Bożego Narodzenia w klasach: 0a,0b, 1w, 2w i 3b. Jako materiały dydaktyczne wykorzystała elementy powstałe dzięki drukarce 3 d w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.

      • Widzimy swoje błędy

        10.01.2023r. podczas zajęć z wychowania fizycznego uczniowie klasy 5a sportowej w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości zostali zapoznani ze sprzętem audiowizualnym (kamerą). Wykorzystywali go do rejestrowania  odbić sposobem górny i dolnym w piłce siatkowej.

        Nakręcony film wzbudził wśród uczniów ciekawość i spostrzegawczość oraz pozwolił na omówienie poprawnej techniki i korygowania błędów.

      • Lekcja wychowania fizycznego, w klasie 4a

        10 stycznia 2023 r., podczas lekcji wychowania fizycznego, w klasie 4a (sportowej o profilu piłka ręczna) przeprowadzono zajęcia podsumowujące stopień opanowania elementów techniki z piłki ręcznej, tj: podania i chwyty, rzuty oraz zastosowanie poznanych elementów w grze.

        W lekcji wykorzystano kamerę zakupioną w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

         

      • Mobilne Laboratoria Przyszłości

        Począwszy od września 2022 roku, samorządowe szkoły podstawowe odwiedzą ekipy Mobilnych Laboratoriów Przyszłości, aby wspierać proces wykorzystywania tych rozwiązań w każdym województwie. 31 stycznia 2023 r. w naszej szkole odbyły się pokazowe zajęcia w których uczestniczyli uczniowie klasy 4a, 5a, 5b i 8a.

      • LUTY

      • Uczniowie klasy IIIa 02.2023 r. brali udział w zajęciach w ramach Projektu #LaboratoriaPrzyszlości. Podczas zajęć wykorzystywane były klocki magnetyczne. Rozwijając własną wyobraźnię i kreatywność uczniowie budowali z klocków modele, konstrukcje i budowle. Była to świetna zabawa oferująca uczniom trening manualny i wspomagająca ćwiczenia myślenia przestrzennego. Zajęcia przebiegały w miłej i przyjaznej atmosferze.

        Agata Bucka

         

      • W dniu 01.02.2023r. na zajęciach indywidualnych wykorzystano klocki magnetyczne Polydron. Uczeń był bardzo zainteresowany, rozwijał swoją pomysłowość, kreatywność. Za każdym razem tworzył nowe budowle. Uczeń podczas pracy z klockami magnetycznymi miał okazję doskonalić umiejętność motoryki małej oraz ćwiczyć umiejętność skupienia.

        Dominika Brodziak

      • Lekcja języka niemieckiego z okularami VR

        Uczniowie klasy VIA w dniu 03 lutego 2023r. podczas lekcji języka niemieckiego mieli okazję podziwiać mieszankę wysokich gór i tętniących życiem miast Szwajcarii. Było to możliwe dzięki okularom VR pozyskanym przez szkołę w ramach realizowanego projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Uczniowie oglądali wspaniałe widoki na góry nad jeziorem Czterech Kantonów z wysokich Alp, krajobraz doliny Sertig, wirtualnie odwiedzili miasta Berno i Zurych oraz Pałac Federalny Szwajcarii. Niektórzy uczniowie chcieliby odwiedzić osobiście ten piękny kraj. Mam nadzieję, że wraz z tymi wrażeniami rośnie motywacja do nauki języka niemieckiego.

        Joanna Bojda

      • Wycieczka do Irlandii z okularami VR

        Dzięki goglom VR pozyskanym w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości uczniowie klasy IVb mieli okazję wybrać się 6 lutego na lekcji języka angielskiego na wirtualną wycieczkę do Irlandii. Czwartoklasiści mogli zobaczyć przepiękne wybrzeże Irlandii, poczuć się, jakby szli ulicami Dublina. Mogli podziwiać nocne niebo nad Irlandią z Drogą Mleczną, most im. Samuela Becketa w kształcie harfy –  jednego z symboli Irlandii.

        Wcześniej 27 października zwiedzaliśmy wirtualnie Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone. Podczas tej wyprawy uczniowie „przespacerowali się” po wnętrzach Pałacu Buckingham. Znaleźli się również na ulicach Nowego Yorku, Waszyngtonu, Atlanty, Bostonu.

        Lekcje języka angielskiego prowadzone z wykorzystaniem gogli VR pomagają rozbudzić ciekawość świata i zachęcić dzieci do poznawania innych państw oraz kultur.

        Katarzyna Małyszek

      • Mały Książę

        8 lutego uczniowie klasy 8a podczas zajęć rozwijających zainteresowania literackie wykorzystali gogle VR pozyskane w ramach projektu #LaboratoriaPrzszłości. Zajęcia były związane z powtórzeniem i utwaleniem lektury "Mały Książę". Wizyta w ogrodzie różanym dostarczyła niezapomnianych wrażeń i zainspirowała do napisania opowiadania o Małym Księciu i jego relacji z różą.

        Marzena Stankiewicz

      • W ramach realizacji projektu "Laboratoria Przyszłości" uczniowie klasy 2a konstruowali z klocków magnetycznych ciekawe obiekty.

        Iwona Rugała

      • Zabawa klockami magnetycznymi - rozwijanie motoryki małej i wyobraźni

        13 lutego, w ramach projektu „Laboratoria przyszłości” w klasie IIIb odbyły się zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem klocków magnetycznych.

        Zabawa sprawiła ogromną radość. Podczas tworzenia fantazyjnych konstrukcji uczeń doskonalił zdolności manualne, wyobraźnię i myślenie przestrzenne. Rozwijał zdolności twórcze. Konstruowanie z klocków to także nauka koncentracji i cierpliwości. Poszukiwanie alternatywnych sposobów ułożenia wymarzonej konstrukcji okazało się niezwykle wciągające i twórcze.

        Małgorzata Stańczyk

      • Tinkercad – modelowanie 3D

        Na lekcjach informatyki uczniowie klasy 8a, 8b i 8c w programie Tinkercad tworzyli pomoc dydaktyczną na lekcje chemii – kostkę chemiczną. Kostki zostaną wydrukowane drukarką zakupioną w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości i przekazane nauczycielowi chemii.

        Małgorzata Sankowska-Janeczek

      • Uczniowie kl. III b podczas zajęć z etyki wykorzystali klocki MAGNETIC POLYDRON zakupione w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Zajęcia dotyczyły postaw koleżeńskich, udzielania pomocy kolegom podczas wspólnych działań, właściwego uczestnictwa we wspólnych zabawach i grach integrujących grupę. Dzięki wykorzystaniu klocków  MAGNETIC POLYDRON uczniowie mogli wykazać się swoją kreatywnością, zdolnościami logicznego myślenia. Podczas niezwykle atrakcyjnej wspólnej zabawy, doskonalili  umiejętności zgodnej współpracy, dostrzegali korzyści płynące z pracy zespołowej, a przede wszystkim mogli udzielać pomocy kolegom, mającym kłopoty. Dowiedzieli się jak ważna jest pomoc i zgodne współdziałanie w nauce szkolnej i innych sytuacjach życiowych.

        Małgorzata Małek

      • Kl.IIIc - Kreatywne konstrukcje z klocków magnetycznych

        13 lutego, w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości odbyły się zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem klocków magnetycznych. Uczniowie budowali ciekawe konstrukcje według własnych pomysłów. Poprzez zabawę doskonalili umiejętności manualne, wyobraźnię przestrzenną, koncentracje, uwagę, cierpliwość.

        Mariola Jasina

      • 14 lutego uczniowie klasy 2a mieli okazję wybrać się w daleką wyprawę w kosmos. Poznali planety Układu Słonecznego i ich cechy charakterystyczne. Było to możliwe dzięki okularom VR pozyskanym przez szkołę w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.

        Iwona Rugała

      • 10 lutego uczniowie dojeżdżający po skończonych zajęciach lekcyjnych
        w świetlicy szkolnej zbudowali model żaby, a następnie go zaprogramowali.                                

        Robot wykonywał polecenia w zależności od odczytanego koloru. Dzięki zabawie uczniowie doskonalili zdolności komunikacyjne, rozwijali zdolności manualne oraz zdolność przestrzennego myślenia. Poprzez zabawę dzieci ćwiczyły cierpliwość, a także uczyły się odpowiedniego planowania kolejnych ruchów. Zajęcia odbyły się w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.

        Grażyna Padyasek

      • 15.02.2023 r. odbyły się zajęcia z wykorzystaniem drukarki 3D w kl. 6a. Temat lekcji: Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn.
        Uczniowie mieli za zadanie rozpoznać charakterystyczne budowle Paryża i Londynu. W tym przypadku chodziło o Wieżę Eiffla, Łuk Triumfalny oraz Big Bena. Uczniowie mogli łatwiej zapamiętać, jak wygląda wydruk 3D, niż zdjęcie 2D w podręczniku.

        Dariusz Liszewski

      • Lekcja religii z okularami VR

        20 lutego 2023r. kl. 3b uczestniczyła w lekcji katechezy poprzez czynny udział w obejrzeniu 3 zdj. przedstawiajacych. Plac św. Piotra z Rzymu. Kościół Asconiuon oraz sań św. Mikolaja. Obserwacja i oglądanie poprzez okulary w przestrzeni tych zabytków kultury i wiary rzymsko-katolickiej.

        ks. Sławomir Portka

      • Technika z mikrokontrolerem Arduino

        Na lekcji techniki uczniowie z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem montowali sygnalizację świetlna. Posługiwali się Arduino UNO najpopularniejszą płytką do nauki elektroniki i programowania zakupioną z #Laboratoriow Przyszłości.

        Małgorzata Czochra-Welsyng

      • W ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości na zajęciach dodatkowych wykorzystywano zestaw do nauki programowania ROBOTICS TXT 4.0 Base Set. Uczeń zbudował model robota- pojazdu. Poprzez realizację praktycznych działań uczył się logicznego rozwiązywania problemów, rozwijał myślenie, kształcił także koncentrację uwagi i wdrażał się do wykonywania pracy według schematu. Zajęcia te pozwoliły zamienić naukę we wciągającą zabawę.

        Elżbieta Gęborys

      • MARZEC

      • MODELOWANIE W PROGRAMIE TINKERCAD - KLASA 5B

        Na lekcjach informatyki uczniowie klasy 5b poznali podstawy modelowania w programie Tinkercard. Program pozwala projektować i testować złożone projekty utworzone przy użyciu prostych brył lub gotowych elementów. Uczy pracy na płaszczyźnie w osi XYZ, rozwija myślenie przestrzenne, twórcze, abstrakcyjne. Uczniowie na lekcji byli bardzo zaangażowani w realizacje własnych projektów. Wylosowani uczniowie mogli zaprojektowany model wydrukować na drukarce zakupionej w ramach programu #LabolatoriaPrzyszości przenosząc go tym samym w fizyczny wymiar.

        Małgorzata Sankowska-Janeczek

      • Lekcja wychowania fizycznego z wykorzystaniem okularów Class VR W dniu 1.03.2021r. na lekcji wychowania fizycznego uczniowie klasy IVb korzystali z okularów Class VR. Dzięki funkcji rozszerzonej rzeczywistości Class VR poznali technikę jazdy na desce snow board, Dowiedzieli się jak dobrać strój do jazdy na desce. Zobaczyli na żywo w jakich warunkach odbywają się zawody, gdzie można jeździć na desce. Wstępem do lekcji byto wystąpienie jednej z uczennic, która od tego roku jeździ na desce i korzysta z pomocy instruktora Dziewczynka podzielita się z kolegami i koleżankami własnym doświadczeniem i odpowiedzieć na pytania klasy. Lekcja była bardzo ciekawa i podobała się uczniom, podczas zajęć wykazywali duże zainteresowanie technologią okularów Class VR. Matgorz

      • Na zajęciach z edukacji przyrodniczej uczniowie kl. III b poznawali najzimniejsze miejsca na Ziemi, jako wprowadzenie do omawiania lektury „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”. Poznawali klimat panujący na Antarktydzie i Grenlandii, warunki życia zwierząt, roślin i ludzi, wyjaśniali zależność zjawisk przyrody od pór roku. Obok metod opartych na praktycznym działaniu, wykorzystane zostały materiały dydaktyczne – filmy i prezentacje oglądane przez okulary 3D. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem obejrzeli panoramę krajobrazu polarnego,  góry Peak oraz film o życiu zwierząt na terenach kół podbiegunowych. Byli zainteresowani i niezmiernie zaciekawieni zdobywanymi wiadomościami.

        Małgorzata Małek

      • Dzień pierwszy obozu klas sportowych Kluszkowce 2023r.Do stworzenia fotorelacji wykorzystano aparat zakupiony w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.

      • Drugi dzień obozu klas sportowych Kluszkowce 2023r.

        Do stworzenia fotorelacji wykorzystano aparat zakupiony w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.

      • Trzeci dzień obozu klas sportowych Kluszkowce 2023 r. Do fotorelacji wykorzystano aparat z programu #LaboratoriaPrzyszłości

      • Dzień 4obozu klas sportowych Kluszkowce 2023 r. Wyjazd do Zakopanego. Do fotorelacji wykorzystano aparat z programu #LaboratoriaPrzyszłosci

      • IIIa - podróż z olkularami VR

        13 marca na zajęciach z edukacji społecznej i przyrodniczej klasa IIIa poznała sławną Polkę Wandę Rutkiewicz- himalaistkę, królową najwyższych gór. Uczniowie podróżowali ze sławną Polką po mapie i globusie. Odkrywali miejsca i szczyty, które kolejno zdobywała i biła rekordy. Była trzecią kobietą na świecie, pierwszą Europejką i pierwszą Polką, która stanęła na szczycie góry świata Mount Everest. Najwyższy szczyt zdobyty przez polską himalaistkę uczniowie mogli oglądać przez okulary VR pozyskanych przez szkołę w ramach Projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Byli bardzo zainteresowani i zaciekawieni zdobytymi wiadomościami.

        Agata Bucka

         

         

         

         

         

         

         

        IIIa__LabPrzy.mp4

      • 20 marca o godz. 11.00 odbyło się w naszej szkole "Spotkanie z ciekawym człowiekiem". Rozpoczął je nasz kolega Adam z klasy 7a, który zagrał i zaśpiewał szantę, aby wprowadzić nas w nastrój marynarski. Potem poznaliśmy pana Pawła Kowalczyka, nawigatora na statku pasażerskim. Opowiedział nam ciekawie o swom zawodzie, zaprezentował zdjęcia jednostki, na której pływa, a także egzotycznych miejsc, które odwiedził. Nie zabrakło też anegdot z marynarskiego życia. Dowiedzieliśmy się, jakie wykształcenie otwiera drogę do zawodu marynarza. Pan Paweł zaprezentował się w mundurze marynarskim, w którym zwykle pracuje. Spotkanie bardzo się udało, było sympatycznie i miło. Liczymy na więcej takich!

        Zdjęcia wykonane aparatem zakupionym w ramach projektu #LabolatoriaPrzyszlosci przez ucznia 8a Konrada Wasąga

        Autorka: Magdalena Fajfer, 8a

         

      • W ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości wykorzystano na zajęciach rewalidacyjnych klocki magnetyczne POLYDRON. Dzięki wykorzystaniu klocków magnetycznych uczeń miał możliwość doskonalić motorykę małą, kreatywność oraz zdolność logicznego myślenia.

        Dominika Brodziak

      • Wykorzystanie klocków magnetycznych na zajęciach  etyki  w klasie IIb.

        Sprzęt zakupiony w ramach rządowego programu „ Laboratoria przyszłości” sprawdza się także na zajęciach z etyki. Klocki magnetyczne, które uatrakcyjniły zajęcia w klasie IIb , poza rozwijaniem  wyobraźni, umiejętności manualnych i technicznych bardzo dobrze uczą współpracy w zespole, wytrwałości, umiejętności  komunikowania się, by osiągnąć zamierzony cel. Uczniowie po chwili indywidualnej zabawy zaczynali realizować jakieś wspólne zadanie techniczne. Łatwo było zauważyć role pełnione przez uczniów podczas pracy w grupie, zauważyć kto ma kłopot z podporządkowaniem się wspólnej koncepcji.  Poza oceną ciekawego efektu pracy grupy, zajęcia z klockami były punktem wyjścia do rozmowy o zasadach wspólnej , zgodnej, twórczej i efektywnej pracy.

        Anna Słomiany

      • Wykorzystanie klocków magnetycznych na zajęciach  wyrównawczych z uczniami klas drugich.

        Doposażenie szkoły w sprzęt  i pomoce dydaktyczne w ramach programu „Laboratoria przyszłości” umożliwia wykorzystanie zakupionych pomocy także na zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych. Uczniowie klas drugich z zainteresowaniem korzystali z klocków magnetycznych.  Rozwijają one wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie, umiejętności techniczne, manualne, a nawet  kompetencje społeczne. Zabawa i sposób korzystania z klocków zmieniał się podczas zajęć – początkowo było to klasyfikowanie elementów, układanie form płaskich, piramid, później powstawały ciekawe formy przestrzenne.  Na początku każdy układał coś samodzielnie, potem łączono elementy we wspólne konstrukcje. Z pewnością zajęcia były dla uczniów ciekawe, z wielkim zaangażowaniem uczyły się bawiąc.

        Anna Słomiany

      • Ciekawym podsumowaniem lektury „Zaczarowana zagroda” Aliny i Czesława Centkiewiczów były zajęcia w pracowni komputerowej z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości”. Uczniowie korzystali z okularów 3D. Obejrzeli filmy o pingwinach, niedźwiedziu polarnym, podziwiali krajobrazy arktyczne. Wrażenie obecności w miejscu, które się widzi, piękno oglądanych obrazów, bardzo angażowały dzieci. Z pewnością wykorzystanie okularów i innych elektronicznych pomocy dydaktycznych z pakietu „Laboratoria przyszłości” rozwijają zainteresowania uczniów, wzbogacają  wiedzę, uatrakcyjniają proces dydaktyczny.  

        Anna Słomiany

      • Zajęcia robotyki w klasie 8a

        Wykorzystując programowalne klocki zakupione w ramach programu #LabolatoriaPrzyszłości uczniowie klasy 8a zbudowali model pojazdu gąsiennicowego, który następnie zaprogramowali.

        Małgorzata Sankowska-Janeczek

      • 30 marca w naszej szkole odbył się event rowerowy dla uczniów. Ustawione zostały dwa stanowiska z interaktywnymi trenażerami rowerowymi, które zostały połączone z aplikacją do treningów wirtualnych ZWIFT. Panowie Mirosław Dziwota i Robert Kasprzak rozmawiali z uczniami o tym, jak bezpiecznie jeździć rowerem, o technice jazdy oraz różnych typach rowerów i platformach wirtualnych na których trenują i ścigają się zawodowi kolarze. W dalszej części spotkania uczniowie mieli możliwość jazdy na rowerze szosowym lub gravelu. Niemal każdy chciał zobaczyć jak się „kręci” w wirtualnym świecie. O oprawę muzyczną wydarzenia zadbał pan Łukasz Wojnas.

        Główne hasło dnia to „Zamiast grać na komputerze, lepiej jeździć na rowerze”.

        Jako pierwsi pojawili się uczniowie klas I – III. Większość z nich z trudem dostawała do pedałów, ale z zaciętością pedałowała i próbowała swoich sił jadąc np. drogą po ścianie aktywnego wulkanu. Ze strony uczniów padały różne pytania, na które chętnie odpowiadaliśmy.

        W dalszej części przyszli uczniowie klas 4 – 8. Wśród tych właśnie uczniów przeprowadziliśmy małe wyzwanie, polegające na próbie wytrzymałościowej. Chętni uczniowie mieli przez 10s się rozpędzić, a potem przez 20 sekund utrzymać możliwie wysoką moc jazdy. Kilkoro ze śmiałków uzyskało naprawdę imponujące wyniki. Niektórzy podchodzili do wyzwania kilka razy chcąc poprawić swój rekord.

        W kategorii uczniów klas 4-6 najlepsze wyniki wśród chłopców uzyskali Kuczmowski Mateusz, Żuchowski Paweł i Oleszek Karol. Wśród dziewcząt najlepsze okazały się Kapuścińska Zofia, Bździuch Amelia i Wojnas Gabriela.

        W kategorii uczniów klas 7-8 najlepsze wyniki uzyskali kolejno Ostapiński Michał, Najda Przemysław i Mitaszewski Jakub.

        Dla wszystkich, którzy wzięli udział w wyzwaniu przewidziano mały upominek, a dla najlepszych puchary i koszulki. Koszulki oraz upominki ufundowała grupa ZTPL Cycling Club, za co serdecznie dziękujemy.

        Po prawie 2 godz. i 23 min. wspólnego kręcenia na dwóch rowerach, uczniowie pokonali łącznie dystans 93,6 km, co jest naprawdę imponującym wynikiem.

        Brawa dla wszystkich uczestników.

        Mirosław Dziwota

        Film został nakręcony kamerą zakupioną dzięki projektowi #LaboratoriaPrzyszłości

      • 27.03.2023 r. odbyły się zajęcia z wykorzystaniem drukarki 3D w kl. 5w. Temat: Przez lądy i oceany
        Uczniowie otrzymali wydruk 3D kuli ziemskiej i mieli za zadanie rozpoznawać kontynenty i oceany, a także określać proporcje powierzchni Ziemi zajętej przez oceany i lądy.

        Dariusz Liszewski

      • Wolontariusze / uczniowie ze Szkolnego Klubu Wolontariatu przygotowali w świetlicy świąteczno-wiosenną ściankę do wspólnych  zdjęć w ramach #Laboratorium Przyszłości.

        Opiekun SKW

        Grażyna Padyasek
         
      • KWIECIEŃ

      • Na zajęciach z informatyki uczniowie klasy 8a zbudowali model żaby, który następnie zaprogramowali. Widać było zaangażowanie uczniów zarówno w prace nad konstruowaniem robota, jak również budowę i modyfikację programu.

        #Labolatoria Przyszłości

        Małgorzata Sankowska-Janeczek

      • W ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości w grupie Oa odbyły się zajęcia z klockami magnetycznymi. Dzieci budowały różne konstrukcje. Utrwalały kolory i kształty figur, rozwijały kreatywność, wyobraźnię i zdolności motoryczne. Zajęcia były dla dzieci ciekawą zabawą.

        Jolanta Gil

      • Lekcja fizyki

        W kwietniu uczniowie klas ósmych badali zależność natężenia prądu od napięcia oraz wyznaczali opór elektryczny opornika. Budowali proste obwody elektryczne i rysowali ich schematy wykorzystując poznane symbole. Sprawdzali połączenia szeregowe i równoległe odbiorników. Młodzież, w ramach zajęć dotyczących prądu elektrycznego, korzystała również z okularów Class VR. Lekcja fizyki prowadzona z wykorzystaniem sprzętu pozyskanego w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości przybliżyła uczniom trudne zagadnienia z elektryczności. Z cyklu „Obwody elektryczne” ósmoklasiści poznawali rodzaje energii, energię w domu, obwody elektryczne, generowanie prądu, odnawialne źródła energii. Wszyscy z zaangażowaniem koncentrowali się na każdym zadaniu.

        Dorota Grodowicz

      • W piątek 28 kwietnia w naszej szkole odbył się Dzień Nowych Technologii w Edukacji. Dzieci z oddziału przedszkolnego 0b z zainteresowaniem i uwagą oglądały konstrukcje modeli edukacyjnych zbudowanych przez starszych kolegów oraz zachwycały się widokiem tkanek roślin i zwierząt, które mogły obejrzeć pod mikroskopem.

      • W ramach działań związanych z Dniem Nowych Technologii w Edukacji, uczniowie klasy IIIb uczestniczyli w zajęciach przyrodniczych z wykorzystaniem okularów 3D. Następnie wzięli udział w pokazie modeli edukacyjnych wykonanych przez starszych kolegów.

      • W dniu 10 maja 2023r. uczniowie z klasy III b na zajęciach z edukacji przyrodniczej poznawali specyfikę pracy rybaków morskich oraz poznawali porty w Polsce. Zapoznali się z budową ryby, nazwami ryb morskich  oraz ich wartościami odżywczymi. Dzięki wykorzystaniu okularów VR  mieli możliwość obejrzenia głębin morskich z roślinami i zwierzętami tam żyjącymi. Oglądanie filmów w wirtualnej rzeczywistości pogłębiło wrażenia uczniów, poszerzyło percepcję możliwych bodźców. Wzbudziło wiele emocji.

        Małgorzata Małek

      • W ramach Dnia Nowej Technologii w Edukacji 28 kwietnia 2023 r. w klasach I-III na zajęciach z edukacji przyrodniczej zostały wykorzystane okulary VR pozyskane przez szkołę z Projektu #LaboratoriaPrzyszłości.

        Uczniowie wzbogacili swoją wiedzę o bogactwie flory i fauny leśnej, ochronie środowiska przyrodniczego w różnych lasach na różnych kontynentach. Obejrzeli przez okulary VR zbiory zdjęć pt. „Siedlisko na dnie lasu”, „Las brazylijski”, Las tajlandzki” ,,Cztery pory roku". Wszyscy byli bardzo zainteresowani i zafascynowani wiedzą zdobytą dzięki nowej technologii. Było dużo nauki i zabawy

        Agata Bucka

      • W kwietniu na zajęciach języka polskiego dla obcokrajowców, uczniowie utrwalali słownictwo z zakresu artykuły spożywcze i zakupy w supermarkecie, dzięki okularom VR zakupionych w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Uczniowie byli bardzo zadowoleni . Nowoczesny sprzęt umożliwił łatwiejsze zapamiętanie nowych słówek .

      • Dnia 28 kwietnia w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Nowych Technologii w Edukacji.W czasie zajęć uczniowie klasy 2a chętnie korzystali z platformy Wordwall, rozwiązując quizy o tematyce historycznej. Wzięli również udział w pokazach modeli edukacyjnych i mikroskopów. Dziękujemy bardzo organizatorom.

      • MAJ

      • Uczniowie kl. VIa podczas lekcji języka polskiego wykorzystali okulary vr. Zajęcia były podsumowaniem pracy z lekturą St. Lema,,Cyberiada’’. Spotkanie z nowoczesną technologią zainspirowało uczniów do napisania opowiadania twórczego o tematyce fantastyczno-naukowej.

        Iwona Kozioł

      • Zdjęcia ze szkolnej akademii z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3-go maja wykonywała aparatem cyfrowym otrzymanym przez szkołę z programu Laboratoria Przyszłości uczennica kl. VIb Wiktoria Pieczykolan Zdjęcia te posłużyły uczniom klas VIII i VI do wykonania prezentacji, która miała być sprawozdaniem z w.w uroczystości. Jedną z ciekawszych prac jest prezentacja wykonana przez Zuzannę Szkalrz.

        Iwona Gałecka

      • CZERWIEC

      • Na zajęciach dodatkowych uczniowie pracowali z wykorzystaniem klocków Lego SPIKE i Fischertechnik zakupionych ze środków  w ramach projektu #Laboratoria przyszłości. Chłopcy rozwijali kreatywność i innowacyjne myślenie, a na koniec stwierdzili, że takie zajęcia mogą mieć co tydzień.

        Renata Godzisz

      • W dniu 07.06.2023r. w klasie Ia na zajęciach z edukacji przyrodniczej pt. ,,Deszczowy las", ,,Las- Brazylia, Tanzania, Tajlandia" zostały wykorzystane okulary VR pozyskane przez szkołę z Projektu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie wzbogacili swoją wiedzę dotyczącą różnorodności flory i fauny leśnej na różnych kontynentach. Poznali sposoby ochrony środowiska przyrodniczego w lasach na innych kontynentach. Wszyscy byli bardzo zainteresowani i zafascynowani wiadomościami zdobytymi dzięki nowej technologii.

        Maria Pić

      • 12 czerwca w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości w klasie IIIb przeprowadzono zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem okularów VR. Dzięki technologii 3D uczeń mógł dokładnie obejrzeć interesujące go zwierzęta: delfina, lwa i żółwia oraz bliżej poznać życie rafy koralowej. Zajęcia rozbudziły ciekawość i wyobraźnię ucznia. Doskonaliły umiejętność skupienia, spostrzegania i wnioskowania. Dostarczyły dużo radości i niezapomnianych wrażeń.

        Małgorzata Stańczyk

      • W dniu 06.06.2023r. uczniowie klasy Ib na zajęciach z edukacji przyrodniczej wykorzystywali okulary VR pozyskane przez szkołę w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości. Podczas zajęć dzieci poznawały zwierzęta egzotyczne z różnych kontynentów i środowisko ich życia oglądając filmy ,,Las w Tajlandii", ,,Nurkowanie z rekinami", ,,Słonie kąpiące się w rzece", ,,Spacer z lwami". Obejrzały również zbiory zdjęć przedstawiające ,,Wpływ człowieka na środowisko przyrodnicze. Uczniowie byli bardzo zaciekawieni zdobywaniem wiedzy dzięki nowoczesnej technologii.

        Wanda Hasiec

         

      • W klasie 7a na zajęciach z informatyki uczniowie budowali programowalne modele zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. 

      • W dniu 16 czerwca klasa 2a podczas lekcji religii o Uroczystości Najświętszego Serca Pana Jezusa korzystała z symboli serca wydrukowanych na drukarce 3d zakupionej w ramach programu #LaboratoriówPrzyszłości.

        Elżbieta Duda

      • 5 czerwca w parku środowiskowym  odbyła się Parada Postaci z Lektur. Uczniowie zaprezentowali wybranych przez siebie bohaterów i autorów. Klasy IV- VIII przygotowały również plakaty promujące czytelnictwo. Imprezę uświetniły występy przedszkolaków z Przedszkola Motylek oraz Przedszkola Samorządowego. Dzieci wykonały piosenki, które bardzo podobały się publiczności.

        Prezentację z imprezy przygotowały uczennice klasy 6b: Maja Pijanowska i Anita Sykała, wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości.

        Za organizację imprezy odpowiadały nauczycielki języka polskiego: Marzena Stankiewicz i Iwona Zacharczuk.

        Iwona Zacharczuk

      • 5 czerwca w parku środowiskowym  odbyła się Parada Postaci z Lektur. Uczniowie zaprezentowali wybranych przez siebie bohaterów i autorów. Klasy IV- VIII przygotowały również plakaty promujące czytelnictwo. Imprezę uświetniły występy przedszkolaków z Przedszkola Motylek oraz Przedszkola Samorządowego. Dzieci wykonały piosenki, które bardzo podobały się publiczności.

        Prezentację z imprezy przygotowały uczennice klasy 6b: Maja Pijanowska i Anita Sykała, wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości.

        Za organizację imprezy odpowiadały nauczycielki języka polskiego: Marzena Stankiewicz i Iwona Zacharczuk.

         

        Iwona Zacharczuk

      • Parada Postaci Literackich, która odbyła się 5 czerwca br., to jedna z wielu imprez promujących czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży naszej szkoły. Ma zachęcić do czytania lektur, ale także kreatywności i współpracy w zespole. Relację z tego wydarzenia przygotowała Zuzanna Cios z klasy 8a, wykorzystując sprzęt pozyskany w ramach Projektu #Laboratoria Przyszłości.
         

        Marzena Stankiewicz

      • 20 czerwca 2023r. odbyła się premiera przedstawienia przygotowanego przez grupę uczniów klasy 5b pod kierunkiem p.Marzeny Stankiewicz w ramach zajęć rozwijających zainteresowania teatralne. Zielony Kapturek i siedmiu krasnoludków to wesoła historia o bajkach, które się pomieszały i o tym, jak ważna jest troska o nasze środowisko. Aktorzy spisali się doskonale i dali z siebie wszystko podczas 6! spektakli dla klas 0-3. Efekty pracy zostały zarejestrowane przez Patryka Glinę z klasy 7a kamerą pozyskaną w ramach Projektu #Laboratoria Przyszłości. 

        Marzena Stankiewicz

      • Koniec roku szkolnego… Materiał zrealizowany, podręczniki zdane do biblioteki, upał za oknem… Nuda! Co tu robić? A może by tak…. Zwiedzić Londyn?! Uczniowie klasy 4a mieli możliwość zobaczyć turystyczne atrakcje stolicy Wielkiej Brytanii takie jak: Big Ben, the London Eye, The Globe Theatre itp. A to wszystko dzięki okularom VR, pozyskanym przez szkołę w ramach Projektu #Laboratoria Przyszłości. Wszyscy byli zachwyceni! W klasie rozlegały się okrzyki: "och", " ach" i "wow”. Przyjemnie było choć na chwilę oderwać się od rzeczywistości i przenieść w inny wymiar. Wakacje tuż- tuż… Kto wie, może nasi uczniowie zechcą zobaczyć wszystko na żywo?

        Katarzyna Ungier

      • Dnia 20 czerwca bieżącego roku klasa 6a na lekcji języka angielskiego o temacie: Global warming - zagadnienia związane z ochroną środowiska z wykorzystaniem okularów VR. miała okazję do innowacyjnego pracowania ze wspomnianymi zagadnieniami. Uczniowie obejrzeli trzy krótkie filmiki: Global Warming, Arctic Circle i The Crystal Reef. Dzięki okularom wirtualnej rzeczywistości mieli okazję przyjrzeć się zjawisku globalnego ocieplenia i jego wpływowi na naszą planetę. Obserwowali intensywne zmiany klimatu, jak również inne szkodliwe zjawiska zachodzące np. w ekosystemach mórz i oceanów (obniżanie pH wody w skutek zwiększonej ilości dwutlenku węgla). Oprócz ciekawej wizualizacji i przybliżenia problemu, młodzież poznała słownictwo związane z tą tematyką w języku angielskim. Uczniom się podobało.

        Sławomir Galarda