Rok szkolny 2022/23
WRZESIEŃ
Konfiguracja i instalacja oprogramowania – DRUKARKA 3D
W pierwszym tygodniu nauki uczniowie klasy 8c wspólnie z nauczycielem rozpakowali, zainstalowali i skonfigurowali oprogramowanie drukarki 3D. Przygotowali również stanowisko robocze wydruku 3D. Zwieńczeniem pracy były pierwsze wydruki – brelok oraz sześcian. Drukarka jest jednym z elementów wyposażenia szkoły w ramach projektu #LabolatortiaPrzyszłości. W czasie wspólnej pracy, uczniowie wymieniali między sobą informacje na temat drukarek 3D, programów do projektowania modeli 3D. Wykazali się dużą znajomością tematu.
Narodowe Czytanie "Ballad i romansów" Adama Mickiewicza
Narodowe Czytanie "Ballad i romansów" Adama Mickiewicza już za nami. W amfiteatrze w Parku Środowiskowym, wśród starych drzew, nieopodal szemrzącej rzeki rozbrzmiwały w poniedziałek ballady: "Powrót taty", "Rękawiczka", "Pani Twardowska", "To lubię", "Świeź" i "Świtezianka". Prezentowali je uczniowie klas 5b, 6b i 8a. Pogoda dopisała, publiczność reagowała żywo, nagradzając wykonawców brawami. Nad całością czuwały panie polonistki Marzena Stankiewicz i Iwona Zacharczuk. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.
Zdjęcia zostały wykonane aparatem zakupionym w ramach projektu #Labolatoria Przyszłości.Spotkanie z reprezentantami Polski w piłce ręcznej.
W dniu 06.09.2022r. z inicjatywy Mileny i Jakuba Czochry odbyło się spotkanie z reprezentantami Polski w piłce ręcznej. Swoją obecnością zaszczycili nas Sławomir Szmal, Radosław Wasiak, Mariusz Jurasik, Rafał Bernacki oraz Zygmunt Kamys. Spotkanie przebiegało w bardzo miłej atmosferze. Uczniowie zadawali mnóstwo pytań związanych z karierą sportową naszych reprezentantów. Goście opowiadali o swoich doświadczeniach zawodowych oraz zachęcali do aktywności fizycznej. Po spotkaniu każda klasa zrobiła sobie pamiątkowe zdjęcie, a niektórym udało się otrzymać autograf.
"Zdjęcia zostały wykonane sprzętem zakupionym w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości"
Zajęcia z biologii - Świat pod mikroskopem
Uczniowie z klasy VA, Vb na zajęciach z biologii poznawali budowę mikroskopów, poznawali zasady mikroskopowania a następnie samodzielnie prowadzili obserwacje. Obserwowali preparaty trwałe (np. krew żaby, człowieka) jak również preparaty samodzielnie wykonane (obiektem był liść trzykrotki). W ramach projektu Laboratoria Przyszłości szkoła otrzymała dwa mikroskopy nowej generacji MicroBlue, w których tradycyjny okular został zastąpiony przez ekran LCD. Uczniowie byli zainteresowani, zaciekawieni nowością na lekcji. Podziwiali obserwowane obiekty na ekranie w powiększeniu 40X, 100X, 400X. Mieli możliwość porównania obrazu widzianego w mikroskopie tradycyjnym i mikroskopie Microblue. Lekcja uczniom bardzo się podobała. Byli mile zaskoczeni jak wygląda „świat” pod mikroskopem.
Lekcja chemi i fizyki w okularach 3D
22 września w klasie 8a i 7a odbyła się lekcja chemii i fizyki, podczas której wykorzystano okulary Wirtualnej Rzeczywistości ClassVR zakupione w ramch projektu Labolatoria Przyszłości.
Uczniowie mieli okazje poznać chemię i fizykę od strony trójwymiarowych obiektów i złożonych struktur. Młodzież z klasy ósmej powtarzała wiadomości o układzie okresowym pierwiastków, atomach. Mieli okazję zobaczyć min. cząsteczkę wody, atom miedzi, atom sodu i alotropowe odmiany węgla. Liczyli w przestrzeni powłoki elektronowe i elektrony na nich umieszczone.
Uczniowie klasy siódmej poznawali natomiast różne zagadnienia fizyczne. Procesy i zjawiska.
Zajęcia były bardzo ciekawe. Wszyscy świetnie bawili się i poznawali chemię i fizykę od innej strony. Co niektórzy zainteresowali się bardziej tymi dziedzinami nauki.
D. Grodowicz
Zajęcia z porogramowania
W ostatnim tygodniu września (29.09) na zajęciach pozalekcyjnych chętni uczniowie klasy 8a rozpoczęli przygodę z programowaniem. Wykorzystując zestaw do złożenia fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set zaczęli budować taśmociąg, który po złożeniu zaprogramują. Zestaw został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Z uwagi na złożoność, modelu nie udało złożyć dokończyć w czasie jednej lekcji. Praca będzie kontynuowana na kolejnych zajęciach.
PAŹDZIERNIK
Zajęcia z programowania
Po przerwie spowodowanej nieobecnością nauczyciela w ostatnim tygodniu października wznowiliśmy pracę nad budową taśmociągu (zestaw do złożenia fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set. Zestaw został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości).
LISTOPAD
Zajęcia z programowania
3 listopada na kolejnych zajęciach z programowania prace nad budową taśmociągu zostały zakończone. Taśmociąg jest gotowy i czeka na program, który bedzie nim sterować. Pracami nad programem zajmiemy sie na kolejnych zajęciach. Taśmociąg jest jesdnym z modeli zestawu fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Zajęcia plastyczne w klasie 7a
Uczniowie klasy 7a wykorzystali aparat fotograficzny, jako narzędzie do utrwalenia wykonanych przez siebie form kompozycyjnych. Rozwijali twórcze myślenie, kreatywność, własne możliwości twórcze. Prace uczniów w wersji elektronicznej wykorzystają wkrótce pracując w edytorze grafiki Gimp, gdzie będą modyfikować obrazy, nakładać filtry dostępne w programie i wykonywać inne przekształcenia. Zdjęcia zostały wykonane aparatem zakupionym w ramach projektu #Labolatoria Przyszłości.
Zajęcia z programowania
Prace nad budową taśmociągu zostały zakończone. Na filmie możemy obejrzeć efekt końcowy. Taśmociąg jest jednym z modeli zestawu fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Labolatoria Przyszłości - klasa I b
W dniu 8 listopada 2022r. uczniowie klasy I „b” brali udział w zajęciach w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości. Podczas zajęć wykorzystywane były klocki magnetyczne.
Początkowo dzieci korzystały z przygotowanych propozycji budowli i konstrukcji. Później wykorzystując swoją wyobraźnię i kreatywność budowały własne modele, konstrukcje i budowle. Uczniowie pracowali w grupach, wymieniając się zestawami klocków. Wszyscy byli bardzo zaangażowani i świetnie się bawili.
Lekcja biologii z wykorzystaniem okularów VR
18 listopada uczniowie z klasy VIIa podczas lekcji biologii poznawali funkcje i budowę krwi. Dzięki okularom mieli możliwość przeniesienia się w wirtualny świat. Zobaczyli z bliska komórki krwi, serce, naczynia krwionośne i cały układ krwionośny. Niezwykłe okulary uatrakcyjniły lekcję i wzbudziły wśród uczniów zaciekawienie tematem lekcji.
Joanna Ruda
"Tkanie odcieni jesieni"
W dniu 23.listopada 2022r dzieci z klas V, VI,VII uczestniczyły w warsztatach plastyczno-technicznych organizowanych przez OEM-RPN " Tkanie odcieni jesieni".
Zajęcia prowadziła Pani Aleksandra Winnik- Zając. Dzieci poznały sposoby tworzenia tkaniny różnymi splotami na krośnie. Stworzyły wielobarwną tkaninę, posługując się splotem płóciennym.
Pani Ola zaprezentowała swoje piękne prace oraz udzielała wszystkich niezbędnych wskazówek. Mali artyści pracowali z dużym zaangażowaniem- powstały interesujące tkaniny w jesiennych barwach.
Praca została udokumentowana kamerą i aparatem zakupionym w ramach projektuz LabolatoriaPrzyszłości. Zdjęcia powstałych tkanin, znajdą zastosowanie jako pomoc dydaktyczna do lekcji techniki. Film będzie pomocą dla klas V przy okazji omawiania zagadnień o tkaninie. Dziękujemy za możliwość uczestniczenia w warsztatach.
Lekcja fizyki z wykorzystaniem okularów Class VR
23 listopada uczniowie klasy 8c podczas lekcji fizyki powtarzali wiadomości o izolacji cieplnej i dźwięku. Okulary Class VR umożliwiły im przeniesienie się do świata wirtualnego. Za pomocą kontrolera ręcznego z wbudowanym joystickiem mogli zwiedzać pomieszczenia budynku mieszkalnego i obserwować zjawisko konwekcji. Uczniowie używali również kostki Class VR, która w pełni pozwalała korzystać z możliwości okularów. Obserwowali również jak szybko i w jaki sposób rozchodzą się fale dźwiękowe. Lekcja okazała się bardzo atrakcyjną. Okulary z dodatkami, które zostały wykorzystane, wzbudziły wiele emocji wśród uczniów.
D. Grodowicz
GRUDZIEŃ
Lekcja fizyki z wykorzystaniem okularów Class VR.
1 grudnia, tym razem, uczniowie klasy 8b powtarzali wiadomości o cieple, dźwięku, pływaniu i tonięciu ciał. Okulary Class VR umożliwiły im przeniesienie się do świata wirtualnego. Używając kontrolera ręcznego z wbudowanym joystickiem mogli zwiedzać pomieszczenia budynku mieszkalnego, obserwować zjawisko konwekcji oraz przypomnieć sobie warunki pływania ciał. Obserwowali również jak szybko i w jaki sposób rozchodzą się fale dźwiękowe. Młodzież na chwilkę przeniosła się także w wirtualny świat chemii. Lekcja okazała się atrakcyjną i wzbudziła wiele emocji wśród uczniów.
Lekcja chemii z wykorzystaniem okularów Class VR.
1 grudnia uczniowie klasy 8c korzystali kolejny raz z okularów Class VR. Tym razem za pomocą funkcji rozszerzonej rzeczywistości Class VR poznawali molekularną i atomową strukturę niektórych substancji. Chemia 3D, to ciekawy sposób przedstawienia modeli atomów i cząsteczek. Młodzież oglądała odmiany alotropowe węgla, model cząsteczki glicerolu, atom miedzi oraz atom sodu. Ciekawa okazała się również Tabela okresowa 3D. W poznawaniu wirtualnej rzeczywistości niezawodne okazały się kontrolery ręczne z wbudowanym joystickiem. Emocji było wiele!
D. Grodowicz
Lekcja historii z drukarką 3D
Lekcje historii przeprowadzone w klasie IV a i IV b na temat panowania Bolesława Chrobrego zostały zakończone konkursem wiedzy na temat pierwszego króla Polski i jego ojca Mieszka I. Najszybciej i na największą liczbę pytań poprawnej odpowiedzi w klasie IV a udzielił Antoni Konik, w klasie IV b Julian Kozak. Nagrodą dla zwycięzców były insygnia władzy królewskiej wydrukowane drukarką 3 D, którą szkoła otrzymała w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Mikołajkowy wyjazd na lodowisko Icemania Lublin
6 grudnia 2022 r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w mikołajkowym wyjeździe na lodowisko Icemania w Lublinie. Celem wyjazdu było propagowanie sportów zimowych, aktywnego spędzania czasu, doskonalenie umiejętności łyżwiarskich, integracja klas oraz dobra zabawa. Wszyscy bawili się znakomicie, uczniom dopisały humory, miło spędzili czas w gronie rówieśników. Mimo, iż nie wszyscy potrafili utrzymać równowagę w czasie jazdy, zdarzały się upadki, uczniowie szybko nabyli nowe umiejętności . Do dokumentowania swoich wyczynów na lodzie uczniowie wykorzystali aparat fotograficzny zakupiony w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości.
Lekcja języka angielskiego z drukarką 3D
W zeszłym tygodniu (09.12.22), w klasie 2a i 2b, odbyły się lekcje języka angielskiego z wykorzystaniem drukarki 3D. Uczniowie w związku z lekcjami powtórzeniowymi z rozdziału o zwierzętach mieli możliwość obserwować proces drukowania postaci kota, jak i zobaczyły już wydrukowaną figurkę pingwina. Dzieci były bardzo zaciekawione i podekscytowane możliwością obserwacji procesu drukowania 3D, co przełożyło się na zadawanie dodatkowych pytań. Lekcje te z pewnością pozostaną na długo w ich pamięci.
"O psie, który jeździł koleją"
W tym tygodniu w klasie IIIa uczniowie na zakończenie pracy z lekturą pt. " O psie, który jeździł koleją" mieli możliwość wydrukowania modelu psa z użyciem drukarki 3D. Ponadto przypomnieli sobie o potrzebie opieki i troski o zwierzęta w związku z nadchodząca zimą. Wszyscy uczniowie z ogromnym zainteresowaniem obserwowali pracę urządzenia, które umożliwilo tworzenie trójwymiarowego pieska.
Zajęcia z wykorzystaniem klocków magnetycznych - klasa0b
Uczniowie z oddziału przedszkolnego 0b mieli dziś możliwość udziału w zajęciach z wykorzystaniem klocków magnetycznych w ramach Projektu #LaboratoriaPrzyszlosci. Były to bardzo interesujące zajęcia, dzięki którym dzieci mogły poznać właściwości magnesów, rozwijać swoją wyobraźnię i kreatywność.
Zajęcia z wykorzystaniem klocków magnetycznych - klasa 0a
Dzieci z grupy Oa brały udział w zajęciach z wykorzystaniem klocków magnetycznych w ramach Projektu #LaboratoriaPrzyszlosci. Tworzyły ciekawe konstrukcje. Zdobywały umiejętności rozróżniania kształtów, dopasowywania elementow oraz logicznego myślenia. Była to również ciekawa zabawa w grupach.
Tradycje bożonarodzeniowe
W piątek klasa 6a na lekcji religii realizowała temat: Tradycje bożonarodzeniowe. W trakcie lekcji uczniowie korzystali z okularów, które pozwalały im przenieść się w rzeczywistość jarmarku bożonarodzeniowego. Było to możliwe dzięki realizacji programu laboratoria przyszłości.
Kartki z życzeniami w języku niemieckim.
W atmosferze Świąt Bożego Narodzenia uczniowie klas V-VIII przygotowali kartki z życzeniami w języku niemieckim. Celem tego zadania było kształtowanie wrażliwości na tradycje świąteczne, pogłębianie wiedzy na temat tradycji bożonarodzeniowych w krajach niemieckiego obszaru językowego oraz rozwijanie wyobraźni i zdolności artystycznych uczniów. Wszystkie kartki były ciekawe i starannie wykonane. Prace uczniów zostały ocenione, a dwie najciekawsze zostały nagrodzone upominkami w postaci ozdób świątecznych wydrukowanych w drukarce 3D. Było to możliwe dzięki realizacji przez szkołę projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Ozdoby choinkowe otrzymały uczennice kl. VIII A – Hanna Urban oraz Lena Rudy. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i interesujące prace.
Uczniowie klasy 8b regularnie zmieniają gazetkę ścienną w sali nr 9. W grudniu 2022r. (od 12 do 16) pięciu chłopców przygotowało gazetkę o tematyce zimowo-świątecznej. Byli to: Gabriel, Marcel, Mikołaj, Kajetan i Kacper.
Tym razem oprócz wydrukowanych materiałów na tradycyjnej drukarce postanowili wykonać elementy na drukarce 3D zakupionej w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Po lekcjach pod kierunkiem nauczycielki wydrukowali gwiazdki i ozdoby świąteczne w formacie 3D. Następnie wszystkie elementy zawiesili na gazetce.
Byli zadowoleni z ostatecznego efektu swojej pracy.
klasa 8b
„Hobbit, czyli tam i z powrotem”
W ostatnim tygodniu uczniowie klasy 6b na lekcjach języka polskiego pracowali z lekturą „Hobbit, czyli tam i z powrotem” . Do opracowania lektury wykorzystali pomoce z projektu Laboratoria Przyszłości. Przygotowali prace dotyczące podróży bohaterów i plemion Śródziemia. Następnie sfotografowali je, posługując się aparatem zakupionym w ramach projektu, wykonali prezentację, uzupełniając ją o sprawozdania z wyprawy.
Cykl lekcji zakończyły zajęcia, z wykorzystaniem okularów VR. Uczniowie przenieśli się w niezwykłe miejsca, które miały zainspirować ich do stworzenia opowiadania twórczego na podstawie lektury.
Na przełomie listopada i grudnia chętni uczniowie klasy 8a pracowali nad kolejnym projektem - Karuzelą. 22 grudnia, kiedy model został ukończony przyszedł czas na testowanie i próby układania własnych programów sterujących modelem. Karuzela jest jednym z modeli zestawu fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
STYCZEŃ
Pieszy radj po okolicach Zwierzyńca
Dziewczyny z klasy 6 b uczestniczyły w pieszym radzie po okolicy Zwierzyńca. Wycieczka został zorganizowany przez nauczycieli wych-fiz. Marcina Sirko i Krystynę Kowalczuk. Trasa rajdu biegła: Wieża Widokowa przy ujęciu wody, Tartaczna Góra, Rudka, Zalew Rudka, Zwierzyńczyk, Stawy Echo, Pomnik Leśników, Piaseczna Góra, Szkoła - Stadion . W trakcie marszu chłopcy posługiwali się aparatem z projektu fotograficznym zakupiony w ramach projektu #Laboratoria przyszłości. Uczniowie pod opieką nauczycieli fotografowali ciekawe miejsca, widoki, wspólne zabawy, śmieszne sytuacje a na koniec pieczenie kiełbasek. Rajd zakończył się wspólnym posiłkiem przy ognisku. Wszyscy bardzo dobrze się bawili. Następnie uczniowie wykonali prezentację wykorzystując zdjęcia przez siebie zrobione.
Chłopcy z klasy 6 b uczestniczyli w pieszym radzie po okolicy Zwierzyńca. Wycieczka został zorganizowany przez nauczycieli wych-fiz. Marcina Sirko i Krystynę Kowalczuk. Trasa rajdu biegła: Wieża Widokowa przy ujęciu wody, Tartaczna Góra, Rudka, Zalew Rudka, Zwierzyńczyk, Stawy Echo, Pomnik Leśników, Piaseczna Góra, Szkoła - Stadion . W trakcie marszu chłopcy posługiwali się aparatem z projektu fotograficznym zakupiony w ramach projektu #Laboratoria przyszłości. Uczniowie pod opieką nauczycieli fotografowali ciekawe miejsca, widoki, wspólne zabawy, śmieszne sytuacje a na koniec pieczenie kiełbasek. Rajd zakończył się wspólnym posiłkiem przy ognisku. Wszyscy bardzo dobrze się bawili. Następnie uczniowie wykonali prezentację wykorzystując zdjęcia przez siebie zrobione.
Lekcje tematyczne związane z zimą i Świętami Bożego Narodzenia
W dniach 16, 20 grudnia 2022 r. oraz 3 stycznia 2023 r. logopeda Irena Staroń przeprowadziła lekcje tematyczne związane z zimą i Świętami Bożego Narodzenia w klasach: 0a,0b, 1w, 2w i 3b. Jako materiały dydaktyczne wykorzystała elementy powstałe dzięki drukarce 3 d w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.
Widzimy swoje błędy
10.01.2023r. podczas zajęć z wychowania fizycznego uczniowie klasy 5a sportowej w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości zostali zapoznani ze sprzętem audiowizualnym (kamerą). Wykorzystywali go do rejestrowania odbić sposobem górny i dolnym w piłce siatkowej.
Nakręcony film wzbudził wśród uczniów ciekawość i spostrzegawczość oraz pozwolił na omówienie poprawnej techniki i korygowania błędów.
Lekcja wychowania fizycznego, w klasie 4a
10 stycznia 2023 r., podczas lekcji wychowania fizycznego, w klasie 4a (sportowej o profilu piłka ręczna) przeprowadzono zajęcia podsumowujące stopień opanowania elementów techniki z piłki ręcznej, tj: podania i chwyty, rzuty oraz zastosowanie poznanych elementów w grze.
W lekcji wykorzystano kamerę zakupioną w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.
Mobilne Laboratoria Przyszłości
Począwszy od września 2022 roku, samorządowe szkoły podstawowe odwiedzą ekipy Mobilnych Laboratoriów Przyszłości, aby wspierać proces wykorzystywania tych rozwiązań w każdym województwie. 31 stycznia 2023 r. w naszej szkole odbyły się pokazowe zajęcia w których uczestniczyli uczniowie klasy 4a, 5a, 5b i 8a.
LUTY
Uczniowie klasy IIIa 02.2023 r. brali udział w zajęciach w ramach Projektu #LaboratoriaPrzyszlości. Podczas zajęć wykorzystywane były klocki magnetyczne. Rozwijając własną wyobraźnię i kreatywność uczniowie budowali z klocków modele, konstrukcje i budowle. Była to świetna zabawa oferująca uczniom trening manualny i wspomagająca ćwiczenia myślenia przestrzennego. Zajęcia przebiegały w miłej i przyjaznej atmosferze.
Agata Bucka
W dniu 01.02.2023r. na zajęciach indywidualnych wykorzystano klocki magnetyczne Polydron. Uczeń był bardzo zainteresowany, rozwijał swoją pomysłowość, kreatywność. Za każdym razem tworzył nowe budowle. Uczeń podczas pracy z klockami magnetycznymi miał okazję doskonalić umiejętność motoryki małej oraz ćwiczyć umiejętność skupienia.
Dominika Brodziak
Lekcja języka niemieckiego z okularami VR
Uczniowie klasy VIA w dniu 03 lutego 2023r. podczas lekcji języka niemieckiego mieli okazję podziwiać mieszankę wysokich gór i tętniących życiem miast Szwajcarii. Było to możliwe dzięki okularom VR pozyskanym przez szkołę w ramach realizowanego projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Uczniowie oglądali wspaniałe widoki na góry nad jeziorem Czterech Kantonów z wysokich Alp, krajobraz doliny Sertig, wirtualnie odwiedzili miasta Berno i Zurych oraz Pałac Federalny Szwajcarii. Niektórzy uczniowie chcieliby odwiedzić osobiście ten piękny kraj. Mam nadzieję, że wraz z tymi wrażeniami rośnie motywacja do nauki języka niemieckiego.
Joanna Bojda
Wycieczka do Irlandii z okularami VR
Dzięki goglom VR pozyskanym w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości uczniowie klasy IVb mieli okazję wybrać się 6 lutego na lekcji języka angielskiego na wirtualną wycieczkę do Irlandii. Czwartoklasiści mogli zobaczyć przepiękne wybrzeże Irlandii, poczuć się, jakby szli ulicami Dublina. Mogli podziwiać nocne niebo nad Irlandią z Drogą Mleczną, most im. Samuela Becketa w kształcie harfy – jednego z symboli Irlandii.
Wcześniej 27 października zwiedzaliśmy wirtualnie Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone. Podczas tej wyprawy uczniowie „przespacerowali się” po wnętrzach Pałacu Buckingham. Znaleźli się również na ulicach Nowego Yorku, Waszyngtonu, Atlanty, Bostonu.
Lekcje języka angielskiego prowadzone z wykorzystaniem gogli VR pomagają rozbudzić ciekawość świata i zachęcić dzieci do poznawania innych państw oraz kultur.
Katarzyna Małyszek
Mały Książę
8 lutego uczniowie klasy 8a podczas zajęć rozwijających zainteresowania literackie wykorzystali gogle VR pozyskane w ramach projektu #LaboratoriaPrzszłości. Zajęcia były związane z powtórzeniem i utwaleniem lektury "Mały Książę". Wizyta w ogrodzie różanym dostarczyła niezapomnianych wrażeń i zainspirowała do napisania opowiadania o Małym Księciu i jego relacji z różą.
Marzena Stankiewicz
Zabawa klockami magnetycznymi - rozwijanie motoryki małej i wyobraźni
13 lutego, w ramach projektu „Laboratoria przyszłości” w klasie IIIb odbyły się zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem klocków magnetycznych.
Zabawa sprawiła ogromną radość. Podczas tworzenia fantazyjnych konstrukcji uczeń doskonalił zdolności manualne, wyobraźnię i myślenie przestrzenne. Rozwijał zdolności twórcze. Konstruowanie z klocków to także nauka koncentracji i cierpliwości. Poszukiwanie alternatywnych sposobów ułożenia wymarzonej konstrukcji okazało się niezwykle wciągające i twórcze.
Małgorzata Stańczyk
Tinkercad – modelowanie 3D
Na lekcjach informatyki uczniowie klasy 8a, 8b i 8c w programie Tinkercad tworzyli pomoc dydaktyczną na lekcje chemii – kostkę chemiczną. Kostki zostaną wydrukowane drukarką zakupioną w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości i przekazane nauczycielowi chemii.
Małgorzata Sankowska-Janeczek
Uczniowie kl. III b podczas zajęć z etyki wykorzystali klocki MAGNETIC POLYDRON zakupione w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Zajęcia dotyczyły postaw koleżeńskich, udzielania pomocy kolegom podczas wspólnych działań, właściwego uczestnictwa we wspólnych zabawach i grach integrujących grupę. Dzięki wykorzystaniu klocków MAGNETIC POLYDRON uczniowie mogli wykazać się swoją kreatywnością, zdolnościami logicznego myślenia. Podczas niezwykle atrakcyjnej wspólnej zabawy, doskonalili umiejętności zgodnej współpracy, dostrzegali korzyści płynące z pracy zespołowej, a przede wszystkim mogli udzielać pomocy kolegom, mającym kłopoty. Dowiedzieli się jak ważna jest pomoc i zgodne współdziałanie w nauce szkolnej i innych sytuacjach życiowych.
Małgorzata Małek
Kl.IIIc - Kreatywne konstrukcje z klocków magnetycznych
13 lutego, w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości odbyły się zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem klocków magnetycznych. Uczniowie budowali ciekawe konstrukcje według własnych pomysłów. Poprzez zabawę doskonalili umiejętności manualne, wyobraźnię przestrzenną, koncentracje, uwagę, cierpliwość.
Mariola Jasina
14 lutego uczniowie klasy 2a mieli okazję wybrać się w daleką wyprawę w kosmos. Poznali planety Układu Słonecznego i ich cechy charakterystyczne. Było to możliwe dzięki okularom VR pozyskanym przez szkołę w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.
Iwona Rugała
10 lutego uczniowie dojeżdżający po skończonych zajęciach lekcyjnych
w świetlicy szkolnej zbudowali model żaby, a następnie go zaprogramowali.Robot wykonywał polecenia w zależności od odczytanego koloru. Dzięki zabawie uczniowie doskonalili zdolności komunikacyjne, rozwijali zdolności manualne oraz zdolność przestrzennego myślenia. Poprzez zabawę dzieci ćwiczyły cierpliwość, a także uczyły się odpowiedniego planowania kolejnych ruchów. Zajęcia odbyły się w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.
Grażyna Padyasek
15.02.2023 r. odbyły się zajęcia z wykorzystaniem drukarki 3D w kl. 6a. Temat lekcji: Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn.
Uczniowie mieli za zadanie rozpoznać charakterystyczne budowle Paryża i Londynu. W tym przypadku chodziło o Wieżę Eiffla, Łuk Triumfalny oraz Big Bena. Uczniowie mogli łatwiej zapamiętać, jak wygląda wydruk 3D, niż zdjęcie 2D w podręczniku.Dariusz Liszewski
Lekcja religii z okularami VR
20 lutego 2023r. kl. 3b uczestniczyła w lekcji katechezy poprzez czynny udział w obejrzeniu 3 zdj. przedstawiajacych. Plac św. Piotra z Rzymu. Kościół Asconiuon oraz sań św. Mikolaja. Obserwacja i oglądanie poprzez okulary w przestrzeni tych zabytków kultury i wiary rzymsko-katolickiej.
ks. Sławomir Portka
W ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości na zajęciach dodatkowych wykorzystywano zestaw do nauki programowania ROBOTICS TXT 4.0 Base Set. Uczeń zbudował model robota- pojazdu. Poprzez realizację praktycznych działań uczył się logicznego rozwiązywania problemów, rozwijał myślenie, kształcił także koncentrację uwagi i wdrażał się do wykonywania pracy według schematu. Zajęcia te pozwoliły zamienić naukę we wciągającą zabawę.
Elżbieta Gęborys
MARZEC
MODELOWANIE W PROGRAMIE TINKERCAD - KLASA 5B
Na lekcjach informatyki uczniowie klasy 5b poznali podstawy modelowania w programie Tinkercard. Program pozwala projektować i testować złożone projekty utworzone przy użyciu prostych brył lub gotowych elementów. Uczy pracy na płaszczyźnie w osi XYZ, rozwija myślenie przestrzenne, twórcze, abstrakcyjne. Uczniowie na lekcji byli bardzo zaangażowani w realizacje własnych projektów. Wylosowani uczniowie mogli zaprojektowany model wydrukować na drukarce zakupionej w ramach programu #LabolatoriaPrzyszości przenosząc go tym samym w fizyczny wymiar.
Małgorzata Sankowska-Janeczek
Lekcja wychowania fizycznego z wykorzystaniem okularów Class VR W dniu 1.03.2021r. na lekcji wychowania fizycznego uczniowie klasy IVb korzystali z okularów Class VR. Dzięki funkcji rozszerzonej rzeczywistości Class VR poznali technikę jazdy na desce snow board, Dowiedzieli się jak dobrać strój do jazdy na desce. Zobaczyli na żywo w jakich warunkach odbywają się zawody, gdzie można jeździć na desce. Wstępem do lekcji byto wystąpienie jednej z uczennic, która od tego roku jeździ na desce i korzysta z pomocy instruktora Dziewczynka podzielita się z kolegami i koleżankami własnym doświadczeniem i odpowiedzieć na pytania klasy. Lekcja była bardzo ciekawa i podobała się uczniom, podczas zajęć wykazywali duże zainteresowanie technologią okularów Class VR. Matgorz
Na zajęciach z edukacji przyrodniczej uczniowie kl. III b poznawali najzimniejsze miejsca na Ziemi, jako wprowadzenie do omawiania lektury „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”. Poznawali klimat panujący na Antarktydzie i Grenlandii, warunki życia zwierząt, roślin i ludzi, wyjaśniali zależność zjawisk przyrody od pór roku. Obok metod opartych na praktycznym działaniu, wykorzystane zostały materiały dydaktyczne – filmy i prezentacje oglądane przez okulary 3D. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem obejrzeli panoramę krajobrazu polarnego, góry Peak oraz film o życiu zwierząt na terenach kół podbiegunowych. Byli zainteresowani i niezmiernie zaciekawieni zdobywanymi wiadomościami.
Małgorzata Małek
Dzień pierwszy obozu klas sportowych Kluszkowce 2023r.Do stworzenia fotorelacji wykorzystano aparat zakupiony w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.
Drugi dzień obozu klas sportowych Kluszkowce 2023r.
Do stworzenia fotorelacji wykorzystano aparat zakupiony w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.
Trzeci dzień obozu klas sportowych Kluszkowce 2023 r. Do fotorelacji wykorzystano aparat z programu #LaboratoriaPrzyszłości
Dzień 4obozu klas sportowych Kluszkowce 2023 r. Wyjazd do Zakopanego. Do fotorelacji wykorzystano aparat z programu #LaboratoriaPrzyszłosci
IIIa - podróż z olkularami VR
13 marca na zajęciach z edukacji społecznej i przyrodniczej klasa IIIa poznała sławną Polkę Wandę Rutkiewicz- himalaistkę, królową najwyższych gór. Uczniowie podróżowali ze sławną Polką po mapie i globusie. Odkrywali miejsca i szczyty, które kolejno zdobywała i biła rekordy. Była trzecią kobietą na świecie, pierwszą Europejką i pierwszą Polką, która stanęła na szczycie góry świata Mount Everest. Najwyższy szczyt zdobyty przez polską himalaistkę uczniowie mogli oglądać przez okulary VR pozyskanych przez szkołę w ramach Projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Byli bardzo zainteresowani i zaciekawieni zdobytymi wiadomościami.
Agata Bucka
20 marca o godz. 11.00 odbyło się w naszej szkole "Spotkanie z ciekawym człowiekiem". Rozpoczął je nasz kolega Adam z klasy 7a, który zagrał i zaśpiewał szantę, aby wprowadzić nas w nastrój marynarski. Potem poznaliśmy pana Pawła Kowalczyka, nawigatora na statku pasażerskim. Opowiedział nam ciekawie o swom zawodzie, zaprezentował zdjęcia jednostki, na której pływa, a także egzotycznych miejsc, które odwiedził. Nie zabrakło też anegdot z marynarskiego życia. Dowiedzieliśmy się, jakie wykształcenie otwiera drogę do zawodu marynarza. Pan Paweł zaprezentował się w mundurze marynarskim, w którym zwykle pracuje. Spotkanie bardzo się udało, było sympatycznie i miło. Liczymy na więcej takich!
Zdjęcia wykonane aparatem zakupionym w ramach projektu #LabolatoriaPrzyszlosci przez ucznia 8a Konrada Wasąga
Autorka: Magdalena Fajfer, 8a
6W ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości wykorzystano na zajęciach rewalidacyjnych klocki magnetyczne POLYDRON. Dzięki wykorzystaniu klocków magnetycznych uczeń miał możliwość doskonalić motorykę małą, kreatywność oraz zdolność logicznego myślenia.
Dominika Brodziak
Wykorzystanie klocków magnetycznych na zajęciach etyki w klasie IIb.
Sprzęt zakupiony w ramach rządowego programu „ Laboratoria przyszłości” sprawdza się także na zajęciach z etyki. Klocki magnetyczne, które uatrakcyjniły zajęcia w klasie IIb , poza rozwijaniem wyobraźni, umiejętności manualnych i technicznych bardzo dobrze uczą współpracy w zespole, wytrwałości, umiejętności komunikowania się, by osiągnąć zamierzony cel. Uczniowie po chwili indywidualnej zabawy zaczynali realizować jakieś wspólne zadanie techniczne. Łatwo było zauważyć role pełnione przez uczniów podczas pracy w grupie, zauważyć kto ma kłopot z podporządkowaniem się wspólnej koncepcji. Poza oceną ciekawego efektu pracy grupy, zajęcia z klockami były punktem wyjścia do rozmowy o zasadach wspólnej , zgodnej, twórczej i efektywnej pracy.
Anna Słomiany
5Wykorzystanie klocków magnetycznych na zajęciach wyrównawczych z uczniami klas drugich.
Doposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne w ramach programu „Laboratoria przyszłości” umożliwia wykorzystanie zakupionych pomocy także na zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych. Uczniowie klas drugich z zainteresowaniem korzystali z klocków magnetycznych. Rozwijają one wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie, umiejętności techniczne, manualne, a nawet kompetencje społeczne. Zabawa i sposób korzystania z klocków zmieniał się podczas zajęć – początkowo było to klasyfikowanie elementów, układanie form płaskich, piramid, później powstawały ciekawe formy przestrzenne. Na początku każdy układał coś samodzielnie, potem łączono elementy we wspólne konstrukcje. Z pewnością zajęcia były dla uczniów ciekawe, z wielkim zaangażowaniem uczyły się bawiąc.
Anna Słomiany
Ciekawym podsumowaniem lektury „Zaczarowana zagroda” Aliny i Czesława Centkiewiczów były zajęcia w pracowni komputerowej z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości”. Uczniowie korzystali z okularów 3D. Obejrzeli filmy o pingwinach, niedźwiedziu polarnym, podziwiali krajobrazy arktyczne. Wrażenie obecności w miejscu, które się widzi, piękno oglądanych obrazów, bardzo angażowały dzieci. Z pewnością wykorzystanie okularów i innych elektronicznych pomocy dydaktycznych z pakietu „Laboratoria przyszłości” rozwijają zainteresowania uczniów, wzbogacają wiedzę, uatrakcyjniają proces dydaktyczny.
Anna Słomiany
4Zajęcia robotyki w klasie 8a
Wykorzystując programowalne klocki zakupione w ramach programu #LabolatoriaPrzyszłości uczniowie klasy 8a zbudowali model pojazdu gąsiennicowego, który następnie zaprogramowali.
Małgorzata Sankowska-Janeczek
230 marca w naszej szkole odbył się event rowerowy dla uczniów. Ustawione zostały dwa stanowiska z interaktywnymi trenażerami rowerowymi, które zostały połączone z aplikacją do treningów wirtualnych ZWIFT. Panowie Mirosław Dziwota i Robert Kasprzak rozmawiali z uczniami o tym, jak bezpiecznie jeździć rowerem, o technice jazdy oraz różnych typach rowerów i platformach wirtualnych na których trenują i ścigają się zawodowi kolarze. W dalszej części spotkania uczniowie mieli możliwość jazdy na rowerze szosowym lub gravelu. Niemal każdy chciał zobaczyć jak się „kręci” w wirtualnym świecie. O oprawę muzyczną wydarzenia zadbał pan Łukasz Wojnas.
Główne hasło dnia to „Zamiast grać na komputerze, lepiej jeździć na rowerze”.
Jako pierwsi pojawili się uczniowie klas I – III. Większość z nich z trudem dostawała do pedałów, ale z zaciętością pedałowała i próbowała swoich sił jadąc np. drogą po ścianie aktywnego wulkanu. Ze strony uczniów padały różne pytania, na które chętnie odpowiadaliśmy.
W dalszej części przyszli uczniowie klas 4 – 8. Wśród tych właśnie uczniów przeprowadziliśmy małe wyzwanie, polegające na próbie wytrzymałościowej. Chętni uczniowie mieli przez 10s się rozpędzić, a potem przez 20 sekund utrzymać możliwie wysoką moc jazdy. Kilkoro ze śmiałków uzyskało naprawdę imponujące wyniki. Niektórzy podchodzili do wyzwania kilka razy chcąc poprawić swój rekord.
W kategorii uczniów klas 4-6 najlepsze wyniki wśród chłopców uzyskali Kuczmowski Mateusz, Żuchowski Paweł i Oleszek Karol. Wśród dziewcząt najlepsze okazały się Kapuścińska Zofia, Bździuch Amelia i Wojnas Gabriela.
W kategorii uczniów klas 7-8 najlepsze wyniki uzyskali kolejno Ostapiński Michał, Najda Przemysław i Mitaszewski Jakub.
Dla wszystkich, którzy wzięli udział w wyzwaniu przewidziano mały upominek, a dla najlepszych puchary i koszulki. Koszulki oraz upominki ufundowała grupa ZTPL Cycling Club, za co serdecznie dziękujemy.
Po prawie 2 godz. i 23 min. wspólnego kręcenia na dwóch rowerach, uczniowie pokonali łącznie dystans 93,6 km, co jest naprawdę imponującym wynikiem.
Brawa dla wszystkich uczestników.
Mirosław Dziwota
Film został nakręcony kamerą zakupioną dzięki projektowi #LaboratoriaPrzyszłości
27.03.2023 r. odbyły się zajęcia z wykorzystaniem drukarki 3D w kl. 5w. Temat: Przez lądy i oceany
Uczniowie otrzymali wydruk 3D kuli ziemskiej i mieli za zadanie rozpoznawać kontynenty i oceany, a także określać proporcje powierzchni Ziemi zajętej przez oceany i lądy.Dariusz Liszewski
Wolontariusze / uczniowie ze Szkolnego Klubu Wolontariatu przygotowali w świetlicy świąteczno-wiosenną ściankę do wspólnych zdjęć w ramach #Laboratorium Przyszłości.
Opiekun SKW
Grażyna Padyasek3KWIECIEŃ
Na zajęciach z informatyki uczniowie klasy 8a zbudowali model żaby, który następnie zaprogramowali. Widać było zaangażowanie uczniów zarówno w prace nad konstruowaniem robota, jak również budowę i modyfikację programu.
#Labolatoria Przyszłości
Małgorzata Sankowska-Janeczek
1W ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości w grupie Oa odbyły się zajęcia z klockami magnetycznymi. Dzieci budowały różne konstrukcje. Utrwalały kolory i kształty figur, rozwijały kreatywność, wyobraźnię i zdolności motoryczne. Zajęcia były dla dzieci ciekawą zabawą.
Jolanta Gil
2Lekcja fizyki
W kwietniu uczniowie klas ósmych badali zależność natężenia prądu od napięcia oraz wyznaczali opór elektryczny opornika. Budowali proste obwody elektryczne i rysowali ich schematy wykorzystując poznane symbole. Sprawdzali połączenia szeregowe i równoległe odbiorników. Młodzież, w ramach zajęć dotyczących prądu elektrycznego, korzystała również z okularów Class VR. Lekcja fizyki prowadzona z wykorzystaniem sprzętu pozyskanego w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości przybliżyła uczniom trudne zagadnienia z elektryczności. Z cyklu „Obwody elektryczne” ósmoklasiści poznawali rodzaje energii, energię w domu, obwody elektryczne, generowanie prądu, odnawialne źródła energii. Wszyscy z zaangażowaniem koncentrowali się na każdym zadaniu.
Dorota Grodowicz
23W piątek 28 kwietnia w naszej szkole odbył się Dzień Nowych Technologii w Edukacji. Dzieci z oddziału przedszkolnego 0b z zainteresowaniem i uwagą oglądały konstrukcje modeli edukacyjnych zbudowanych przez starszych kolegów oraz zachwycały się widokiem tkanek roślin i zwierząt, które mogły obejrzeć pod mikroskopem.
2W ramach działań związanych z Dniem Nowych Technologii w Edukacji, uczniowie klasy IIIb uczestniczyli w zajęciach przyrodniczych z wykorzystaniem okularów 3D. Następnie wzięli udział w pokazie modeli edukacyjnych wykonanych przez starszych kolegów.
4W dniu 10 maja 2023r. uczniowie z klasy III b na zajęciach z edukacji przyrodniczej poznawali specyfikę pracy rybaków morskich oraz poznawali porty w Polsce. Zapoznali się z budową ryby, nazwami ryb morskich oraz ich wartościami odżywczymi. Dzięki wykorzystaniu okularów VR mieli możliwość obejrzenia głębin morskich z roślinami i zwierzętami tam żyjącymi. Oglądanie filmów w wirtualnej rzeczywistości pogłębiło wrażenia uczniów, poszerzyło percepcję możliwych bodźców. Wzbudziło wiele emocji.
Małgorzata Małek
1W ramach Dnia Nowej Technologii w Edukacji 28 kwietnia 2023 r. w klasach I-III na zajęciach z edukacji przyrodniczej zostały wykorzystane okulary VR pozyskane przez szkołę z Projektu #LaboratoriaPrzyszłości.
Uczniowie wzbogacili swoją wiedzę o bogactwie flory i fauny leśnej, ochronie środowiska przyrodniczego w różnych lasach na różnych kontynentach. Obejrzeli przez okulary VR zbiory zdjęć pt. „Siedlisko na dnie lasu”, „Las brazylijski”, Las tajlandzki” ,,Cztery pory roku". Wszyscy byli bardzo zainteresowani i zafascynowani wiedzą zdobytą dzięki nowej technologii. Było dużo nauki i zabawy
Agata Bucka
9W kwietniu na zajęciach języka polskiego dla obcokrajowców, uczniowie utrwalali słownictwo z zakresu artykuły spożywcze i zakupy w supermarkecie, dzięki okularom VR zakupionych w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Uczniowie byli bardzo zadowoleni . Nowoczesny sprzęt umożliwił łatwiejsze zapamiętanie nowych słówek .
Dnia 28 kwietnia w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Nowych Technologii w Edukacji.W czasie zajęć uczniowie klasy 2a chętnie korzystali z platformy Wordwall, rozwiązując quizy o tematyce historycznej. Wzięli również udział w pokazach modeli edukacyjnych i mikroskopów. Dziękujemy bardzo organizatorom.
7MAJ
Uczniowie kl. VIa podczas lekcji języka polskiego wykorzystali okulary vr. Zajęcia były podsumowaniem pracy z lekturą St. Lema,,Cyberiada’’. Spotkanie z nowoczesną technologią zainspirowało uczniów do napisania opowiadania twórczego o tematyce fantastyczno-naukowej.
Iwona Kozioł
Zdjęcia ze szkolnej akademii z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3-go maja wykonywała aparatem cyfrowym otrzymanym przez szkołę z programu Laboratoria Przyszłości uczennica kl. VIb Wiktoria Pieczykolan Zdjęcia te posłużyły uczniom klas VIII i VI do wykonania prezentacji, która miała być sprawozdaniem z w.w uroczystości. Jedną z ciekawszych prac jest prezentacja wykonana przez Zuzannę Szkalrz.
Iwona Gałecka
CZERWIEC
Na zajęciach dodatkowych uczniowie pracowali z wykorzystaniem klocków Lego SPIKE i Fischertechnik zakupionych ze środków w ramach projektu #Laboratoria przyszłości. Chłopcy rozwijali kreatywność i innowacyjne myślenie, a na koniec stwierdzili, że takie zajęcia mogą mieć co tydzień.
Renata Godzisz
W dniu 07.06.2023r. w klasie Ia na zajęciach z edukacji przyrodniczej pt. ,,Deszczowy las", ,,Las- Brazylia, Tanzania, Tajlandia" zostały wykorzystane okulary VR pozyskane przez szkołę z Projektu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie wzbogacili swoją wiedzę dotyczącą różnorodności flory i fauny leśnej na różnych kontynentach. Poznali sposoby ochrony środowiska przyrodniczego w lasach na innych kontynentach. Wszyscy byli bardzo zainteresowani i zafascynowani wiadomościami zdobytymi dzięki nowej technologii.
Maria Pić
612 czerwca w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości w klasie IIIb przeprowadzono zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem okularów VR. Dzięki technologii 3D uczeń mógł dokładnie obejrzeć interesujące go zwierzęta: delfina, lwa i żółwia oraz bliżej poznać życie rafy koralowej. Zajęcia rozbudziły ciekawość i wyobraźnię ucznia. Doskonaliły umiejętność skupienia, spostrzegania i wnioskowania. Dostarczyły dużo radości i niezapomnianych wrażeń.
Małgorzata Stańczyk
W dniu 06.06.2023r. uczniowie klasy Ib na zajęciach z edukacji przyrodniczej wykorzystywali okulary VR pozyskane przez szkołę w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości. Podczas zajęć dzieci poznawały zwierzęta egzotyczne z różnych kontynentów i środowisko ich życia oglądając filmy ,,Las w Tajlandii", ,,Nurkowanie z rekinami", ,,Słonie kąpiące się w rzece", ,,Spacer z lwami". Obejrzały również zbiory zdjęć przedstawiające ,,Wpływ człowieka na środowisko przyrodnicze. Uczniowie byli bardzo zaciekawieni zdobywaniem wiedzy dzięki nowoczesnej technologii.
Wanda Hasiec
1W klasie 7a na zajęciach z informatyki uczniowie budowali programowalne modele zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
W dniu 16 czerwca klasa 2a podczas lekcji religii o Uroczystości Najświętszego Serca Pana Jezusa korzystała z symboli serca wydrukowanych na drukarce 3d zakupionej w ramach programu #LaboratoriówPrzyszłości.
Elżbieta Duda
5 czerwca w parku środowiskowym odbyła się Parada Postaci z Lektur. Uczniowie zaprezentowali wybranych przez siebie bohaterów i autorów. Klasy IV- VIII przygotowały również plakaty promujące czytelnictwo. Imprezę uświetniły występy przedszkolaków z Przedszkola Motylek oraz Przedszkola Samorządowego. Dzieci wykonały piosenki, które bardzo podobały się publiczności.
Prezentację z imprezy przygotowały uczennice klasy 6b: Maja Pijanowska i Anita Sykała, wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości.
Za organizację imprezy odpowiadały nauczycielki języka polskiego: Marzena Stankiewicz i Iwona Zacharczuk.
Iwona Zacharczuk
5 czerwca w parku środowiskowym odbyła się Parada Postaci z Lektur. Uczniowie zaprezentowali wybranych przez siebie bohaterów i autorów. Klasy IV- VIII przygotowały również plakaty promujące czytelnictwo. Imprezę uświetniły występy przedszkolaków z Przedszkola Motylek oraz Przedszkola Samorządowego. Dzieci wykonały piosenki, które bardzo podobały się publiczności.
Prezentację z imprezy przygotowały uczennice klasy 6b: Maja Pijanowska i Anita Sykała, wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości.
Za organizację imprezy odpowiadały nauczycielki języka polskiego: Marzena Stankiewicz i Iwona Zacharczuk.
Iwona Zacharczuk
Parada Postaci Literackich, która odbyła się 5 czerwca br., to jedna z wielu imprez promujących czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży naszej szkoły. Ma zachęcić do czytania lektur, ale także kreatywności i współpracy w zespole. Relację z tego wydarzenia przygotowała Zuzanna Cios z klasy 8a, wykorzystując sprzęt pozyskany w ramach Projektu #Laboratoria Przyszłości.
Marzena Stankiewicz
20 czerwca 2023r. odbyła się premiera przedstawienia przygotowanego przez grupę uczniów klasy 5b pod kierunkiem p.Marzeny Stankiewicz w ramach zajęć rozwijających zainteresowania teatralne. Zielony Kapturek i siedmiu krasnoludków to wesoła historia o bajkach, które się pomieszały i o tym, jak ważna jest troska o nasze środowisko. Aktorzy spisali się doskonale i dali z siebie wszystko podczas 6! spektakli dla klas 0-3. Efekty pracy zostały zarejestrowane przez Patryka Glinę z klasy 7a kamerą pozyskaną w ramach Projektu #Laboratoria Przyszłości.
Marzena Stankiewicz
Koniec roku szkolnego… Materiał zrealizowany, podręczniki zdane do biblioteki, upał za oknem… Nuda! Co tu robić? A może by tak…. Zwiedzić Londyn?! Uczniowie klasy 4a mieli możliwość zobaczyć turystyczne atrakcje stolicy Wielkiej Brytanii takie jak: Big Ben, the London Eye, The Globe Theatre itp. A to wszystko dzięki okularom VR, pozyskanym przez szkołę w ramach Projektu #Laboratoria Przyszłości. Wszyscy byli zachwyceni! W klasie rozlegały się okrzyki: "och", " ach" i "wow”. Przyjemnie było choć na chwilę oderwać się od rzeczywistości i przenieść w inny wymiar. Wakacje tuż- tuż… Kto wie, może nasi uczniowie zechcą zobaczyć wszystko na żywo?
Katarzyna Ungier
Dnia 20 czerwca bieżącego roku klasa 6a na lekcji języka angielskiego o temacie: Global warming - zagadnienia związane z ochroną środowiska z wykorzystaniem okularów VR. miała okazję do innowacyjnego pracowania ze wspomnianymi zagadnieniami. Uczniowie obejrzeli trzy krótkie filmiki: Global Warming, Arctic Circle i The Crystal Reef. Dzięki okularom wirtualnej rzeczywistości mieli okazję przyjrzeć się zjawisku globalnego ocieplenia i jego wpływowi na naszą planetę. Obserwowali intensywne zmiany klimatu, jak również inne szkodliwe zjawiska zachodzące np. w ekosystemach mórz i oceanów (obniżanie pH wody w skutek zwiększonej ilości dwutlenku węgla). Oprócz ciekawej wizualizacji i przybliżenia problemu, młodzież poznała słownictwo związane z tą tematyką w języku angielskim. Uczniom się podobało.
Sławomir Galarda
3