Programy/Projekty

      • Projekt

        „Canva na cały Rok Szkolny”

         

        W roku szkolnym 2024/2025 nasza szkoła przystąpiła do projektu „Canva na cały rok szkolny”.  Jest to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do nauczycieli i uczniów wszystkich etapów edukacyjnych. Jego celem jest wykorzystanie możliwości, jakie oferuje platforma Canva w procesie nauczania i uczenia się. Poprzez udział w projekcie uczniowie rozwiną kompetencje cyfrowe, umiejętność projektowania graficznego, a także zapoznają się z możliwościami oferowanymi przez sztuczną inteligencję.

         

        Projekt trwa przez cały rok szkolny 2024/25 i jest podzielony na miesięczne moduły tematyczne. W każdym miesiącu nauczyciele i uczniowie mogą uczestniczyć w webinarach prowadzonych przez Ambasadorów Canvy w Polsce, prezentujących inspirujące pomysły na wykorzystanie platformy w edukacji. Po każdym webinarze przedstawione zostanie zadnie projektowe do wykonania.
        Więcej informacji można znaleźć na stronie Canva na cały Rok Szkolny.

        Patronat nad projektem objął nauczyciel informatyki Małgorzata Sankowska-Janeczek.

      • Karty supermocy

        Zadanie: 

        Uczniowie klasy 7 -  każdy nauczyciel ma swoje mocne strony i w tym miesiącu będziemy starali się je poznać. Proszę o przygotowanie kart supermocny nauczycieli uczących zespół klasowy.

        Uczniowie klasy 8 - przygotowują talię kart poświęconych polskim noblistom.

        Poniżej wybrane prace uczniów.

      •  „Canva i wszystko gra!” 

        Zadanie:

        1.  Stwórz własną edukacyjną grę planszową, która uatrakcyjni naukę i pomoże w przyswajaniu materiału na różnych przedmiotach (karta pytań, karta odpowiedzi, instrukcja do gry). 
        2. Kostkę do gry (kostka może być powiązana z grą planszową lub też dotyczyć innego zagadnienia)  

        Propozycje gier do stworzenia: 

        - stolice europejskie 

        - pierwiastki chemiczne 

        - zabytki Zwierzyńca 

        - płazy 

        Jeżeli masz własny pomysł to śmiałoJ - też będzie dobrze.

        Poniżej wybrane prace uczniów.

      •  „Ogarnij daty” 

        Zadanie: Stwórz kalendarz adwentowy według własnego pomysłu

        lub

        ilustrowany kalendarz rodzinny z zaznaczonymi ważnymi datami (np. imieniny i urodziny członków rodziny, ważne wydarzenia rodzinne, ważne wydarzenia osobiste,  itp.)

        lub

        miesięczny kalendarz zadaniowy np. w miesiącu styczniu postanowiłeś/łaś uczyć się gotować. Każdy dzień stycznia powinien więc zawierać przepis potrawy, którą chcesz ugotować. Przepis może być w postaci filmu lub przepisu tradycyjnego w postaci dokumentu tekstowego zawierającego ilustrację potrawy.

        lub

        miesięczny kalendarz zadaniowy np. prezentacja osób, które są ważne dla ciebie.

        lub

        miesięczny kalendarz zadaniowy np. prezentacja postaci z lektur szkolnych.

        Jeżeli masz własny pomysł to śmiało - też będzie dobrze.

         

         

      • Wyzwanie marcowe: Canva – pokaż szkołę z najlepszej strony

         

        Zadanie: Przygotuj wybrany przez siebie materiał promocyjny szkoły (komiks+mem) lub wirtualny spacer po szkole.

      • Promocja czytelnictwa

        Jak co roku 23 kwietnia tradycyjnie obchodzony jest Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Jest to święto ustanowione 30 lat temu przez organizację UNESCO.

        Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, który obchodzony jest także i w Polsce, ma w swoim zamyśle przekazywać jakie znaczenie odgrywa literatura i promować ideę czytelnictwa, a także przypominać o ochronie własności intelektualnej prawem autorskim.

        Zadanie: Utwórz: filmik promujący czytelnictwo np. poleć książkę, która warto przeczytać lub rolkę promującą książkę, którą warto przeczytać.

      • Tablica wspomnień

        Za pomocą Canvy utwórz pocztówkę. Na pocztówce umieść zdjęcie (najlepiej samodzielnie wykonane) miejscowości (lub miejsca), która skradła Twoje serce. Na pocztówce powinny znaleźć się następujące informacje:

        1. Nazwa miejscowości, województwo, kraj.
        2. Położenie geograficzne.
        3. Emotka, wyrażająca emocje związane z ty, miejscem.
        4. 1-2 zdania dlaczego warto to miejsce zobaczyć.

        Pocztówkę, umieść na tablicy wspomnień