Programy/Projekty
Podczas piątkowych zajęć dzieci z grupy przedszkolnej bawiły się i uczyły z pomocą klocków magnetycznych.
Z małych elementów powstawały wieże, domki, pojazdy i fantazyjne konstrukcje – ograniczeniem była tylko wyobraźnia!
Podczas zabawy dzieci rozwijały sprawność manualną, wyobraźnię przestrzenną i umiejętność współpracy.
Nie zabrakło też odkryć naukowych – bo wszyscy z ciekawością obserwowali, jak magnesy przyciągają się i jak można z nich tworzyć stabilne budowle.
Zabawa przyniosła wszystkim mnóstwo radości i satysfakcji z tworzenia
Brawo dla naszych małych konstruktorów! Klocki zakupione w ramach Projektu #LaboratoriaPrzyszłości.
Małgorzata Korkosz
5Uczniowie kl. III b na zajęciach z edukacji matematycznej rozwijali umiejętność orientowania się w przestrzeni oraz doskonalili zdolność analizowania i odtwarzania układów przestrzennych wykorzystując w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości klocki MAGNETIC. Dzieci pracowały indywidualnie oraz w małych grupach, tworząc budowle z klocków według własnego pomysłu, a następnie odtwarzając konstrukcje przedstawione na obrazkach i schematach. Podczas zajęć uczniowie ćwiczyli spostrzegawczość i koncentrację uwagi, porównywali kształty, wielkości i położenie elementów, rozwijali umiejętność planowania i logicznego myślenia, posługiwali się pojęciami matematycznymi dotyczącymi przestrzeni. Zgodnie współpracowali w grupach, dzieląc się zadaniami i pomysłami. Zajęcia miały charakter praktyczny i twórczy. Dzieci z zaangażowaniem podejmowały kolejne wyzwania konstrukcyjne, wykazując się pomysłowością i dokładnością.
Małgorzata Małek
6Na zajęciach indywidualnych wykorzystano klocki Magnetic Polydron zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Uczeń tworzył różnorodne konstrukcje przestrzenne, rozwijając wyobraźnię, kreatywność oraz umiejętność logicznego myślenia. Zajęcia sprzyjały doskonaleniu koordynacji wzrokowo–ruchowej i koncentracji uwagi.
Dominika Brodziak