Niezwykłe emocje towarzyszyły uczniom klasy II b podczas pracy w grupach nad projektowaniem domów przyszłości. Uczniowie wykorzystali klocki MAGNETIC w ramach Laboratorium Przyszłości. Mogli rozwinąć swoją fantazję i kreatywność. Poznali równocześnie, jak pełna wyzwań jest praca architekta.
Małgorzata Małek
Na piątkowych zajęciach dzieci z grupy 0b budowały różne konstrukcje wykorzystując do tego klocki magnetyczne z wbudowanymi silnymi magnesami neodymowymi. Podczas zabawy dzieci wykazały się dużym zainteresowaniem przyciągania i odpychania elementów. Rozwijały również swoją wyobraźnię, kreatywność i logiczne myślenie oraz utrwalały wiadomości o figurach geometrycznych. Klocki zostały zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Małgorzata Korkosz
11Nasze zwierzęta – drukowanie 3D
W poniedziałek w klasie 2a w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości odbyła się lekcja języka angielskiego z wykorzystaniem drukarki 3D. Uczniowie w związku z lekcją podsumowującą rozdział o zwierzętach mieli możliwość obserwować proces drukowania postaci kota, jak i zobaczyć wydrukowaną już figurkę psa. Dzieci były bardzo zaciekawione i podekscytowane możliwością obserwacji procesu drukowania 3D. Lekcja ta z pewnością pozostanie na długo w ich pamięci.
Sławomir Galarda
Uczniowie klasy 2a podczas zajęć korzystali z klocków Magformers zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości . Są to klocki z wbudowanymi magnesami neodymowymi, które kształtują i rozwijają wyobraźnię dziecka. Uczniowie wykorzystując klocki o różnych kształtach konstruowali wspaniałe trójwymiarowe budowle.
Mariola Jasina
1Uczniowie klasy 7b na lekcji chemii mieli możliwość oglądania prezentacji 3D z wykorzystaniem okularów VR pozyskanych z programu Laboratoria Przyszłości. W ciekawy sposób powtórzyli wiadomości o układzie okresowym pierwiastków i budowie atomu. Obserwowali powłoki elektronowe i rozmieszczenie na nich elektronów w atomie sodu i miedzi oraz molekułę wody. Na chwilkę młodzież przeniosła się do świata fizyki celem przypomnienia źródeł pozyskiwania prądu elektrycznego.
6Uczniowie klasy Ib na zajęciach edukacji przyrodniczej mieli możliwość oglądania prezentacji 3D z wykorzystaniem okularów VR pozyskanych z programu laboratoria przyszłości. Dzieci w interesujący sposób poznawały zawód opiekuna zwierząt w zoo oraz życie wybranych zwierząt w nim zamieszkujących (mors arktyczny, lew, geperd).
Lekcja wzbudziła wiele pozytywnych emocji wśród uczniów.
Agata Bucka
4Dzień praktycznych zajęć z chemii i fizyki w klasach 7a i 8b.
Uczniowie wykonywali reakcje chemiczne, badali odczyny substancji, budowali obwody elektryczne oraz korzystali z okularów VR pozyskanych w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Dorota Grodowicz
20Na lekcji techniki dzieci zapoznawały się z właściwościami tworzyw sztucznych. Tworzyli ozdoby choinkowe techniką druku 3d. Korzystały z drukarki zakupionej w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Małgorzata Czochra-Welsyng
8 stycznia w klasie Vb przeprowadzono zajęcia rewalidacyjne „Odkrywam tajemnice płatka śniegu – doskonalenie umiejętności analitycznych”.
Poprzez obserwację płatka śniegu przy pomocy lupy, uczeń doskonalił umiejętność skupienia uwagi i dostrzegania szczegółów. Dzięki zrozumieniu procesu powstawania śniegu i różnorodności jego form rozwijał umiejętność logicznego myślenia, argumentowania i wnioskowania. Na zakończenie zajęć uczeń wydrukował płatek śniegu na drukarce 3D pozyskanej dzięki realizacji projektu Laboratoria Przyszłości.
Zajęcia były bardzo ciekawe. Pobudziły wyobraźnię i zainteresowanie naturalnymi procesami przyrodniczymi i zjawiskami fizycznymi.
Małgorzata Stańczyk
Uczniowie klasy Ia na lekcji matematyki wykorzystali klocki magnetyczne. Układali z nich formy płaskie, budowali również przestrzenne konstrukcje rozwijając wyobraźnię i kreatywność.
Iwona Rugała
1W ramach projektu - Laboratoria przyszłości dzieci z grupy 0a wykonywały różne budowle i konstrukcje z klocków magnetycznych .W czasie zabawy rozwijały wyobraźnię, logiczne myślenie i zdolności manualne. Zajęcia były ciekawe, dostarczyły dzieciom wiele radości.
Jolanta Gil
3Uczniowie 3b odkrywali tajemnice przyrody dzięki mikroskopom. Z niedowierzaniem obserwowali nogę muchy i samodzielnie doszli do wniosku, że gdyby mieli takie haczyki na nogach jak ten owad, to mogliby chodzić po suficie. Mieli przyjemność obserwować również inne preparaty, które wywołały także wiele emocji. Jednogłośnie stwierdzili, że z przyjemnością skorzystają z takich zajęć jeszcze raz. Mikroskopy zakupione zostały w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Sylwia Olejko, Katarzyna Czochra
2Uczniowie kl. 3b podczas zajęć z edukacji technicznej konstruowali przestrzenne pracę wykorzystując klocki magnetyczne. Kreatywność uczniów pozwoliła na zbudowanie rakiety, domu, głowy świnki, maszyn przyszłości i przedmiotów użytkowych. Zajęcia były interesujące dla wszystkich uczniów. Klocki zakupione zostały w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Sylwio Olejko
3Chociaż zima była bardzo krótka, to dziewczynki z kl VIb zdążyły nacieszyć się białym szaleństwem. Nakręciły z tego krótkie filmiki i podłożyły dźwięk oddający atmosferę wspaniałej zabawy 🤣😍🤣 wykorzystują sprzęt zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.
Małgorzata Chmiel
Na zajęciach dodatkowych. uczniowie klasy 4b budowali i programowali modele z kolców LegoSpike zakupionych w ramach programu #laboratoriaPrzyszłości.
Małgorzata Sankowska-Janeczek
Podczas lekcji historii w klasie 5a uczniowie korzystali z okularów VR zakupionych w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Miało to miejsce dnia 28 stycznia 2028r. Wtedy był realizowany temat podsumowujący starożytne cywilizacje: „Wycieczka do starożytnych miejsc”. Uczniowie oglądali piramidy w Gizie, wędrowali po grobowcu Ramzesa VI, wchodzili na Akropol i przebywali obok Koloseum. Mogli poczuć się tak, jakby byli w pobliżu wspomnianych starożytnych zabytków
Dzięki nowej technologii, którą szkoła pozyskała w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie klasy 1a mieli możliwość zdobycia praktycznych umiejętności oraz pogłębienia wiedzy w sposób interaktywny i angażujący. Dzięki Okularom VR przenieśli się do wirtualnej rzeczywistości, w której mieli okazję poczuć się jak prawdziwi astronauci. To właśnie podczas tych zajęć zobaczyli, jak wygląda Układ Słoneczny i rozmieszczenie na nim poszczególnych planet. Wirtualny obraz gwiazdozbioru, pomógł im odszukać wśród konstelacji gwiazd te najbardziej znane. Na zakończenie nastąpiło krótkie spotkanie z niedźwiedziem polarnym.
Iwona Rugała
10