• Lekcja fizyki

          W kwietniu uczniowie klas ósmych badali zależność natężenia prądu od napięcia oraz wyznaczali opór elektryczny opornika. Budowali proste obwody elektryczne i rysowali ich schematy wykorzystując poznane symbole. Sprawdzali połączenia szeregowe i równoległe odbiorników. Młodzież, w ramach zajęć dotyczących prądu elektrycznego, korzystała również z okularów Class VR. Lekcja fizyki prowadzona z wykorzystaniem sprzętu pozyskanego w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości przybliżyła uczniom trudne zagadnienia z elektryczności. Z cyklu „Obwody elektryczne” ósmoklasiści poznawali rodzaje energii, energię w domu, obwody elektryczne, generowanie prądu, odnawialne źródła energii. Wszyscy z zaangażowaniem koncentrowali się na każdym zadaniu.

        • Zabawy z kolckami

          W ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości w grupie Oa odbyły się zajęcia z klockami magnetycznymi. Dzieci budowały różne konstrukcje. Utrwalały kolory i kształty figur, rozwijały kreatywność, wyobraźnię i zdolności motoryczne. Zajęcia były dla dzieci ciekawą zabawą

        • Podsumowanie Szkolnego Konkursu na Największą Ilość zebranych monet w ramach ogólnopolskiej akcji ,,Góra Grosza”.

          Szanowni uczniowie naszej szkoły miło nam poinformować, że po raz kolejny przystąpiliśmy do akcji Góra Grosza, akcji zbierania monet organizowanej przez Towarzystwo Nasz Dom. Celem akcji jest zebranie funduszy na pomoc psychologiczną, rzeczową i specjalistyczną dla dzieci i rodzin.

          Głównym obszarem wsparcia jest: pomoc dla rodzinnej pieczy zastępczej, pomoc dla instytucjonalnej pieczy zastępczej, usamodzielnianej młodzieży z pieczy zastępczej, programy dla rodzin zastępczych i adopcyjnych, programy dla dzieci jak i dla osób z ich otoczenia, lokalne programy w zakresie pomocy dziecku i rodzinie. W naszej szkole, akcja Góra Grosza rozpoczęła się w grudniu 2022r.

          Na początku przybliżyliśmy jej zadanie wszystkim uczniom i rodzicom poprzez oplakatowanie szkoły oraz ustne ogłoszenia po klasach. W ramach akcji ogłoszony został Szkolny Konkurs na Największą Ilość Zebranych Monet w kategorii klas: 0-3 i 4-8. Nagrodą dla zwycięskiej klasy z kategorii 0-3 jest nagroda niespodzianka czyli klasowe wyjście na pizzę do restauracji. Nagrodą dla klasy zwycięskiej z kategorii klas 4-8 jest ustalony wspólnie z wychowawcą ,,jeden dzień bez pytania i stawiania ocen niedostatecznych dla klasy” czyli tzw. Szczęśliwy Numerek’’. Należy zaznaczyć, że Szczęśliwy Numerek nie zwalnia z zapowiedzianych wcześniej sprawdzianów oraz kartkówek. Klasy, które zajęły od 1 do 3 miejsca w konkursie otrzymają pamiątkowy dyplom.

          Zebrane pieniądze uczniowie/wolontariusze posegregowali według nominałów, dokładnie przeliczyli i wypełniono protokoły zbiórki. Była to żmudna praca, ale sprawiła wiele satysfakcji i zadowolenia. Dzięki tej akcji uczniowie uczyli się podstawowych zasad współżycia i otwartości na cudze nieszczęście.

          Monety zbierane były w swoich klasach (klasy 0-3) oraz do przygotowanych pojemników ustawionych w świetlicy dla klas 4-8. Zebrane pieniądze zostały przeliczone. Wyniki przedstawione są w tabeli.

          W Szkole Podstawowej w Zwierzyńcu dzieci i młodzież wraz z nauczycielami oraz przy wsparciu rodziców zgromadzili 33 872 monet, co stanowi kwotę 1113,13 zł. Pieniądze zapakowane zostały  w dziewięć dziesięciokilowe paczki i wysłane do Towarzystwa Nasz Dom.

          Zebrana ilość monet dowodzi to, że jeden grosz to niewiele, ale Góra Grosza to bardzo dużo.

          Wszystkim którzy włączyli się do akcji bardzo dziękujemy za zaangażowanie. Gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy do udziału w akcji  Góra Grosza za  rok. Koordynator akcji: Grażyna Padyase

        • Warsztaty przyrodnicze pt. ,,Szuwary i moczary",

          Uczniowie klasy Ia uczestniczyli w warsztatach przyrodniczych pt. ,,Szuwary i moczary", które były prowadzone przez p. A. Dybowską w OE RPN. W trakcie zajęć uczniowie zapoznali się z różnymi zwierzętami żyjącymi w środowisku wodno- lądowym na Roztoczu. Następnie w wersji multimedialnej zwiedzali wystawę ,, W krainie jodły, buka i tarpana". Ten niepowtarzalny, multimedialny spektakl wzbogacony odpowiednią scenografią i dźwiękiem przeniósł wszystkich w świat przyrody Parku i Roztocza. Każdy uczestnik wykonał kroplę wody z balonu i gipsu. Zajęcia były atrakcyjne i interesujące dla dzieci. Zapraszamy do obejrzenia galerii. Maria Pić Dominika Brodziak

        • Akcja sadzenia lasu

          13 kwietnia 2023 roku uczniowie z klasy 7 a ze szkoły podstawowej w Zwierzyńcu i klas: 4w, 5w, 6w ze szkoły podstawowej w Wywłoczce uczestniczyli w ogólnopolskiej akcji sadzenia drzew pod hasłem „Łączą nas drzewa”. Organizatorem akcji było Nadleśnictwo Zwierzyniec, a opiekunami ze szkoły - Joanna Ruda, Elżbieta Grabowska. Miejsce sadzenia Potok Senderki - leśnictwo - Debry. Uroczyste rozpoczęcie odbyło się o godzinie 9:00, podczas którego dowiedzieliśmy się jakie znaczenie ma las. W lesie, nie rosną tylko drzewa, z których robimy między innymi papier. Las to także natura, w której możemy przyjemnie spędzać czas. Drzewa zapewniają dobrobyt zarówno ludziom, jak i zwierzętom, roślinom. Przed zasadzeniem pierwszego drzewka, odbyliśmy krótki kurs sadzenia drzew, w którym nauczycielami byli leśnicy. W sumie zasadziliśmy 30 arów sosny zwyczajnej. Po sadzeniu sosen, miał miejsce wspólny poczęstunek - zjedliśmy gorącą kiełbaskę upieczoną przy ognisku i pyszną grochówkę. Następnie poszczególne szkoły udały się z przewodnikami- leśnikami na spacery edukacyjne po lesie. Dowiedzieliśmy się między innymi czym różni się las od boru. Na koniec spotkania każdy uczestnik akcji otrzymał sadzonkę dębu i drobne upominki. Wyjazd ten wiele nas nauczył, była to ciekawa lekcja przyrody w terenie. Zadowoleni, trochę zmęczeni wróciliśmy do szkoły. Oby takich akcji było więcej.

          Adam Minkiewicz - uczeń klasy 7a

        • Z czego ptaki budują gniazda? – lekcja edukacji przyrodniczej

          W dniu 14.04.2023r. klasa 1a brała udział w kreatywnych zajęciach edukacji przyrodniczej, na której poznawali budowę ptasich gniazd. Podczas zajęć, prezentowane były prawdziwe ptasie gniazda, które zostały zebrane i przyniesione przez jedną z uczennic Wiktorię Adamską. Uczennica poinformowała, że gniazda zbierane były po okresie lęgowym i nie zostały zaburzone ptasie lęgi. Taka naturalna pomoc dydaktyczna spotkała się z dużym entuzjazmem dzieci. W trakcie zajęć zapoznały się z materiałami, z których ptaki budują gniazda, rodzajem gniazd, ich kształtem. Na zajęciach z techniki uczniowie sami projektowali i wykonywali własne ptasie gniazda z materiałów przyrodniczych i papierniczych. To była świetna przygoda, zabawa i poznawanie ptasich zwyczajów. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć gniazd oraz prac technicznych wykonanych przez dzieci. Maria Pić Dominika Brodziak

        • Ocal żabkę

          Uczniowie klasy IIIa 13 kwietnia wzięli udział w II edukacyjnej akcji pomocy płazom ,,Ocal żabkę " organizowaną przez Ośrodek Edukacyjno- Muzealny Roztoczańskiego Parku Narodowego. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem włączyli się w tę wspaniałą inicjatywę, która ma na celu edukację i potrzebę pilnego wsparcia najbardziej zagrożonych kręgowców na świecie. Zadaniem uczniów była pomoc w przenoszeniu płazów, które wiosną migrują z miejsc zimowego odpoczynku do zbiorników wodnych. Akcja pogłębiła dzieciom wiedzę na temat życia płazów oraz dostarczyła im wiele radości.

        • Programowanie

          Na zajęciach z informatyki uczniowie klasy 8b zbudowali model żaby, który następnie zaprogramowali. Widać było zaangażowanie uczniów zarówno w prace nad konstruowaniem robota, jak również budowę i modyfikację programu.

          #Labolatoria Przyszłości

        • ProLog

          Kolejne dwa zajęcia w ramach projektu ProLog łączące przyrodę z robotyką odbyły się 5 i 12 kwietnia. Na pierwszych zajęciach po wstępnej pogadance dotyczącej zaśmiecania i ochrony krajobrazów uczniowie z klasy 4b przystąpili do budowy robota wyposażonego w odpowiednie chwytaki służące do zbierania śmieci. Natomiast na drugich zajęciach tematem były składniki pogody. Celem dla uczniów było zaprogramowanie robota tak, aby potrafił wskazać prędkość wiatru w danej miejscowości wykorzystując to tego wieże z klocków. Cele zajęć zostały zrealizowane, a uczniowie zadowoleni z efektów swojej pracy. Opiekunami projektu są nauczyciele Małgorzata Sankowska- Janeczek, Mirosław Dziwota, Joanna Ruda

        • Wyniki konkursu plastyczno-informatycznego "Wielkanocna Kartka Świąteczna "

          Konkurs miał na celu: - rozwijanie kreatywności i potencjału twórczego dzieci - budzenie zainteresowania różnorodnością technik plastycznych- kultywowanie tradycji Wielkanocnych. Wszystkie kartki były piękne i starannie wykonane. A tak prezentuje się lista nagrodzonych uczestników konkursu: klasy 0 I miejsce -Alicja Kuczmowska 0b II miejsce -Marcelina Cieplak Ob III miejsce Nikodem Czochra Ob wyróżnienia: Jowita Kot 0a, Wiktoria Kawalec Oa, Zuzanna Szawara 0a klasy I-III I miejsce-Zofia Bizior klasa- IIIc II miejsce-Wiktoria Adamska-klasa Ia III miejsce-Antoni Cieplak-klasa Ib wyróżnienia: Maja Dobosz klasa Ib, Kamil Wojcieszyn klasa IIa, Julia Marzec klasa III c klasy IV-VI I miejsce- Liliana Trojanowska- Cruz -klasa IVb II miejsce -Jagna Lipiec- klasa Va III miejsce-Szymon Koczułap-klasa IV b wyróżnienia: Jarosław Bzdeń klasa IVb, Krzysztof Kuczmowski klasa VIa, Kuba Ożga klasa Vb, Prace komputerowe I miejsce-Liliana Trojanowska -Cruz klasa IVb II miejsce- Marcelina Góra - IVa III miejsce Kornelia Balicka -klasa Va wyróżnienia: Krystyna Łuczycka klasa Va, Karolina Galecka -klasa Vb, Lena Rugała klasa IVb Serdecznie gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie. Małgorzata Czochra-Welsyng Małgorzata Sankowska-Janeczek

        • Konkurs wielkanocny z języka angielskiego dla klas drugich

          4 i 5 kwietnia bieżącego roku uczniowie klas drugich na lekcjach języka angielskiego wykonywali plakat wielkanocny. Niektórzy pracowali w parach, inni wybrali pracę samodzielną. Pomysłów i technik plastycznych było co niemiara. Uczniowie wykazali się pomysłowością i oryginalnością, co przełożyło się na otrzymane oceny (w zdecydowanej większości szóstki). Ponadto ich prace zostały ocenione przez jury i w każdej klasie wybrano najciekawsze prace zarówno pod względem językowym, jak i plastycznym, przyznano również wyróżnienia. Autorzy docenionych prac otrzymali upominki rzeczowe i część plakatów została wyeksponowana na tablicy na pierwszym piętrze szkoły pomiędzy salami w których uczą się na co dzień.

        • Dzień Świadomości Autyzmu

          2 kwietnia to był Dzień Świadomości Autyzmu, którego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej.

          Obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu pozwalają na poznanie, a jednocześnie uwrażliwienie na problemy oraz potrzeby osób ze spektrum autyzmu. Jest to doskonała okazja dla nas wszystkich, by kształtować w sobie postawy tolerancji, otwartości i szacunku wobec drugiej osoby. A problemy osób wynikają często z barier, które niepotrzebnie sami tworzymy obawiając się inności. Umiejętność otwierania się na to, co inne, zainteresowanie drugim człowiekiem i wsparcie sprawiają, że osobom ze spektrum autyzmu łatwiej funkcjonować w społeczeństwie. Autyzmu się nie wyleczy, ale można go zaakceptować i wspierać takie osoby. Aby to zrobić należy pogłębiać wiedzę na ten temat.

          Oto kilka rad jak możesz pomóc osobom ze spektrum:

          Nie oceniaj.

          Nie ignoruj.

          Przepuść nas w kolejce, nie rozumiemy czekania.

          Nie śmiej się z nas.

          Nie komentuj naszego zachowania stojąc tuż obok, to jest przykre dla nas i dla naszych rodziców.

          Znane osoby ze spektrum autyzmu: Wolfgang Amadeusz Mozart, Albert Einstein, Alfred Hitchcock, Isaac Newton, Lionel Messi i inni.

          Małgorzata Czochra -Welsyng - nauczyciel plastyki i Renata Godzisz - pedagog specjalny