• Pomagamy

          Szkolny Klub Wolontariatu zwraca się z prośbą o zbiórkę nakrętek z butelek plastikowych.

          Zebrane naktętki pomogą sfinansować leczenie i rehabilitację chorej Marceliny na zespół Retta.

        • Event rowerowy dla uczniów

          30 marca w naszej szkole odbył się event rowerowy dla uczniów. Ustawione zostały dwa stanowiska z interaktywnymi trenażerami rowerowymi, które zostały połączone z aplikacją do treningów wirtualnych ZWIFT. Panowie Mirosław Dziwota i Robert Kasprzak rozmawiali z uczniami o tym, jak bezpiecznie jeździć rowerem, o technice jazdy oraz różnych typach rowerów i platformach wirtualnych na których trenują i ścigają się zawodowi kolarze. W dalszej części spotkania uczniowie mieli możliwość jazdy na rowerze szosowym lub gravelu. Niemal każdy chciał zobaczyć jak się „kręci” w wirtualnym świecie. O oprawę muzyczną wydarzenia zadbał pan Łukasz Wojnas. Główne hasło dnia to „Zamiast grać na komputerze, lepiej jeździć na rowerze”. Jako pierwsi pojawili się uczniowie klas I – III. Większość z nich z trudem dostawała do pedałów, ale z zaciętością pedałowała i próbowała swoich sił jadąc np. drogą po ścianie aktywnego wulkanu. Ze strony uczniów padały różne pytania, na które chętnie odpowiadaliśmy. W dalszej części przyszli uczniowie klas 4 – 8. Wśród tych właśnie uczniów przeprowadziliśmy małe wyzwanie, polegające na próbie wytrzymałościowej. Chętni uczniowie mieli przez 10s się rozpędzić, a potem przez 20 sekund utrzymać możliwie wysoką moc jazdy. Kilkoro ze śmiałków uzyskało naprawdę imponujące wyniki. Niektórzy podchodzili do wyzwania kilka razy chcąc poprawić swój rekord. W kategorii uczniów klas 4-6 najlepsze wyniki wśród chłopców uzyskali Kuczmowski Mateusz, Żuchowski Paweł i Oleszek Karol. Wśród dziewcząt najlepsze okazały się Kapuścińska Zofia, Bździuch Amelia i Wojnas Gabriela. W kategorii uczniów klas 7-8 najlepsze wyniki uzyskali kolejno Ostapiński Michał, Najda Przemysław i Mitaszewski Jakub. Dla wszystkich, którzy wzięli udział w wyzwaniu przewidziano mały upominek, a dla najlepszych puchary i koszulki. Koszulki oraz upominki ufundowała grupa ZTPL Cycling Club, za co serdecznie dziękujemy. Po prawie 2 godz. i 23 min. wspólnego kręcenia na dwóch rowerach, uczniowie pokonali łącznie dystans 93,6 km, co jest naprawdę imponującym wynikiem. Brawa dla wszystkich uczestników.

          Film został nakręcony kamerą zakupioną w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości

        • Ocal żabkę!

          31 marca uczniowie klasy 5b Szkoły Podstawowej w Zwierzyńcu wzięli udział w II edukacyjnej akcji pomocy płazom „Ocal żabkę”, którą zorganizował Roztoczański Park Narodowy. Akcja miała na celu podniesienie świadomości ekologicznej na temat potrzeby ochrony tej grupy zwierząt oraz podjęcie działań ratujących płazy przed wyginięciem. Nasi uczniowie wzięli to sobie do serca i aktywnie zabrali się do pracy. Niestrudzenie wypatrywali żabek, które często skrywały się pod plandeką zabezpieczającą, pod liśćmi oraz w dołkach, a następnie wkładali je do specjalnych wiaderek. Na koniec przenieśli wszystkie zebrane płazy na drugą stronę ulicy i wypuścili je w bezpieczne miejsce - ich naturalne środowisko. Akcja pogłębiła wiedzę dzieci na temat życia płazów, a także dostarczyła wszystkim mnóstwa radości. Nasi uczniowie byli dumni, że udało im się ocalić wiele zagrożonych gatunków płazów. Dzień zakończyła wizyta w Ośrodku Edukacyjno-Muzealnym Roztoczańskiego Parku Narodowego.

        • ProLog

          Na kolejnych zajęciach w ramach projektu ProLog uczniowie klasy 4b konstruowali własne modele robotów. Modele były imponujące, uczniowie dali popis kreatywności. Następnie modele zostały zaprogramowane.

          Opiekunami projektu są nauczyciele: Mirosław Dziwota, Joanna Ruda, Małgorzata Sankowska-Janeczek

        • Wykorzystanie klocków magnetycznych na zajęciach  wyrównawczych z uczniami klas drugich.

          Doposażenie szkoły w sprzęt  i pomoce dydaktyczne w ramach programu „Laboratoria przyszłości” umożliwia wykorzystanie zakupionych pomocy także na zajęciach dydaktyczno – wyrównawczych. Uczniowie klas drugich z zainteresowaniem korzystali z klocków magnetycznych.  Rozwijają one wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie, umiejętności techniczne, manualne, a nawet  kompetencje społeczne. Zabawa i sposób korzystania z klocków zmieniał się podczas zajęć – początkowo było to klasyfikowanie elementów, układanie form płaskich, piramid, później powstawały ciekawe formy przestrzenne.  Na początku każdy układał coś samodzielnie, potem łączono elementy we wspólne konstrukcje. Z pewnością zajęcia były dla uczniów ciekawe, z wielkim zaangażowaniem uczyły się bawiąc.

        • Zajęcia z okularami.

          Ciekawym podsumowaniem lektury „Zaczarowana zagroda” Aliny i Czesława Centkiewiczów były zajęcia w pracowni komputerowej z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości”. Uczniowie korzystali z okularów 3D. Obejrzeli filmy o pingwinach, niedźwiedziu polarnym, podziwiali krajobrazy arktyczne. Wrażenie obecności w miejscu, które się widzi, piękno oglądanych obrazów, bardzo angażowały dzieci. Z pewnością wykorzystanie okularów i innych elektronicznych pomocy dydaktycznych z pakietu „ Laboratoria przyszłości” rozwijają zainteresowania uczniów, wzbogacają  wiedzę, uatrakcyjniają proces dydaktyczny.  

           

          Anna Słomiany

        • Wykorzystanie klocków magnetycznych na zajęciach  etyki  w klasie IIb.

          Sprzęt zakupiony w ramach rządowego programu „ Laboratoria przyszłości” sprawdza się także na zajęciach z etyki. Klocki magnetyczne, które uatrakcyjniły zajęcia w klasie IIb , poza rozwijaniem  wyobraźni, umiejętności manualnych i technicznych bardzo dobrze uczą współpracy w zespole, wytrwałości, umiejętności komunikowania się, by osiągnąć zamierzony cel. Uczniowie po chwili indywidualnej zabawy zaczynali realizować jakieś wspólne zadanie techniczne. Łatwo było zauważyć role pełnione przez uczniów podczas pracy w grupie, zauważyć kto ma kłopot z podporządkowaniem się wspólnej koncepcji.  Poza oceną ciekawego efektu pracy grupy, zajęcia z klockami były punktem wyjścia do rozmowy o zasadach wspólnej , zgodnej, twórczej i efektywnej pracy.

          Anna Słomiany

        • Projekt "Antymina"

          24 marca 2023r. w piątek gościliśmy w naszej szkole Mirosława Kolczyka "Kolah" z autorskim projektem profilaktycznym "Antymina'. Przedstawione historie połączone z występami raperskimi wywarły duże wrażenie na odbiorcach - uczniach klas VI - VIII.

          Młodzież dowiedziała się o zagrożeniach, jakie niosą ze sobą alkohol, narkotyki oraz inne substancje psychoaktywne. Prowadzący mówił też o czynnikach chroniących, takich jak rodzina, przyjaciele, sport i inne pasje, które pozwalają unikać życiowych błędów. Było to bardzo interesujące uzupełnienie działań w ramach programu wychowawczo-profilaktycznego. Mamy też nadzieję, że będzie skutkować właściwymi wyborami naszych uczniów. Przedsięwzięcie to było zorganizowane ze środków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zwierzyńcu, za co kolejny raz serdecznie dziękujemy.

        • Jazda na Rowerze Stacjonarnym.

          Dnia 30 marca 2023r. od godziny 09:30 na łączniku, w naszej szkole odbędzie się wydarzenie pod nazwą Jazda na Rowerze Stacjonarnym.

          W evencie mogą wziąć udział uczniowie z klas 4-8. Młodsze dzieci zapraszamy do kibicowania.

          Uczniowie będą mogli spróbować swoich sił na rowerze szosowym i MTB, wyposażonym w trenażer interaktywny.

          Całość będzie przeprowadzona na Platformie ZWIFT, przeznaczonej do treningów wirtualnych.

          W trakcie wydarzenia będzie przeprowadzone wyzwanie, w którym uczniowie będą mieli do przejechania 2 km trasy w jak najkrótszym czasie.

          Challenge będzie podzielony na 2 kategorie wiekowe: kl. 4-6  i kl. 7-8   - zachęcamy do podjęcia wyzwania.

          Dla najlepszych osób przewidziane nagrody w postaci pucharów oraz koszulek ufundowanych przez grupę ZTPL Cycling Club ZTPL.CC

           

          Zapraszamy

        • Dzień Samorządności

          Tegoroczny początek wiosny w naszej szkole przywitaliśmy Dniem Samorządności, zorganizowanym przez Samorząd Uczniowski.

          Rano zwołaliśmy krótki apel, podczas którego nastąpiło przekazanie symbolicznego klucza przez p. Dyrektor Grażynę Kawkę na ręce Przewodniczącej Samorządu Uczniowskiego. Było to symboliczne przekazanie uczniom władzy w szkole. Dobrze rozumiana władza polegała na mądrym rządzeniu szkołą przede wszystkim poprzez przygotowanie się i wcielenie w role nauczycieli.

          Uczniowie zgłosili się, by prowadzić zajęcia lekcyjne. Po uprzedniej konsultacji z nauczycielami przygotowali się do lekcji, a następnie przeprowadzili je pod okiem tychże nauczycieli. Nauczyciele przysłuchiwali się poczynaniom uczniów, na bieżąco ich wspierając.

          O godz. 14.15 odbyła się krótka Rada Pedagogiczne zwołana przez nową p. dyrektor, podczas której nastąpiło podsumowanie minionego dnia.

          Dzień Samorządności odbył się w miłej atmosferze, nauczyciele nabrali więcej zaufania do samodzielności dzieci. Taka forma spędzenia dnia w szkole z pewnością pojawi się w kalendarzu szkolnych wydarzeń także w kolejnych latach.

        • Spotkanie z ciekawym człowiekiem - nawigatorem Pawłem Kowalczykiem

          20 marca o godz. 11.00 odbyło się w naszej szkole "Spotkanie z ciekawym człowiekiem". Rozpoczął je nasz kolega Adam z klasy 7a, który zagrał i zaśpiewał szantę, aby wprowadzić nas w nastrój marynarski. Potem poznaliśmy pana Pawła Kowalczyka, nawigatora na statku pasażerskim. Opowiedział nam ciekawie o swom zawodzie, zaprezentował zdjęcia jednostki, na której pływa, a także egzotycznych miejsc, które odwiedził. Nie zabrakło też anegdot z marynarskiego życia. Dowiedzieliśmy się, jakie wykształcenie otwiera drogę do zawodu marynarza. Pan Paweł zaprezentował się w mundurze marynarskim, w którym zwykle pracuje. Spotkanie bardzo się udało, było sympatycznie i miło. Liczymy na więcej takich!

          Zdjęcia wykonane aparatem zakupionym w ramach projektu #LabolatoriaPrzyszlosci przez ucznia 8a Konrada Wasąga

          Autorka: Magdalena Fajfer, 8a