20 lutego 2023r. kl. 3b uczestniczyła w lekcji katechezy poprzez czynny udział w obejrzeniu 3 zdj. przedstawiajacych. Plac św. Piotra z Rzymu. Kościół Asconiuon oraz sań św. Mikolaja. Obserwacja i oglądanie poprzez okulary w przestrzeni tych zabytków kultury i wiary rzymsko-katolickiej.
Technika z mikrokontrolerem Arduino
Na lekcji techniki uczniowie z dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem montowali sygnalizację świetlna. Posługiwali się Arduino UNO najpopularniejszą płytką do nauki elektroniki i programowania zakupioną z #Laboratoriow Przyszłości.
3
Szkoła Myślenia Pozytywnego
W ramach " Szkoły Myślenia Pozytywnego" w grupie przedszkolnej 0b odbyły się Emocjonalne Laboratoria Artystyczne, których celem była ekspresja twórcza uwzględniająca stany emocjonalne - bez oceniania na poziomie estetycznym. Zajęcia zostały zorganizowane pod hasłem emocji strachu, lęku oraz innych stresorów. Dzieci świetnie się bawiły wykorzystując technikę tworzenia obrazów z bazgrołów.
POWIATOWE IGRZYSKA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ W PIŁCE KOSZYKOWEJ W ZWIERZYŃCU
W poniedziałek i wtorek w Szkole Podstawowej w Zwierzyńcu zostały rozegrane Powiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej w Piłce Koszykowej. Naszą Szkołę reprezentowali chłopcy i dziewczęta z klasy sportowej VIII ,,b". W swoich kategoriach wiekowych Nasi młodzi sportowcy zajęli
I miejsce. Tym sposobem awansowali na wyższy poziom rozgrywek i wystąpią w Finale Rejonowym. Gratulujemy i życzymy powodzenia w kolejnym etapie! Organizatorami turniejów i opiekunami byli nauczyciele WF Jakub Czochra i Marcin Sirko.
22
Przedszkolaki poznają zawody
Z cyklu "Przedszkolaki poznają zawody". W czwartek 16 lutego o swoim zawodzie opowiadał tata Marcelinki z grupy 0b pan Mirosław Cieplak, który jest animatorem zabaw i DJ'em DJ VIRUS Team - DJ na Twoje Wesele. Dzieci z ciekawością słuchały opowieści o zawodzie jednak niezwykłym zainteresowaniem zwłaszcza wśród chłopców cieszył się sprzęt wykorzystywany przy pracy - konsola DJ-ska oraz oświetlenie sceniczne. Była muzyka i jak na karnawał przystało tańce. Pan Miroslaw uczył dzieci wiązać balony na kształt psa czy miecza. Spotkanie przebiegało w miłej i radosnej atmosferze.
14
Zajęcia świetlicowe z robotami edykacyjnymi
10 lutego uczniowie dojeżdżający po skończonych zajęciach lekcyjnych w świetlicy szkolnej zbudowali model żaby, a następnie go zaprogramowali.
Robot wykonywał polecenia w zależności od odczytanego koloru. Dzięki zabawie uczniowie doskonalili zdolności komunikacyjne, rozwijali zdolności manualne oraz zdolność przestrzennego myślenia. Poprzez zabawę dzieci ćwiczyły cierpliwość, a także uczyły się odpowiedniego planowania kolejnych ruchów. Zajęcia odbyły się w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości
7
Światowy Dzień Kota
„Bo koty są dobre na wszystko.
Na wszystko, co życie nam niesie.
Bo koty, to czułość i bliskość
na wiosnę, na lato, na jesień.
A zimą – gdy dzień już zbyt krótki
i chłodnym ogarnia nas cieniem,
to kot – Twój przyjaciel malutki
otuli Cię ciepłym mruczeniem.
/ Franciszek Klimek/
17 lutego obchodzony jest Światowy Dzień Kota. Tradycja tego święta wywodzi się ze starożytnego Rzymu, gdzie miłośnicy kotów spotykali się , aby oddać hołd tym niezwykłym zwierzętom.
W naszej szkole już od samego rana uczniowie klas najmłodszych przychodzili do szkoły ucharakteryzowani na koty. Przynosili również swoje kocie maskotki. Dla klas najmłodszych ogłoszony był konkurs plastyczny „Mój kot inny niż wszystkie”, który cieszył się dużym zainteresowaniem.
Wszyscy uczniowie bardzo chętnie fotografowali się w „kociej ramce” przygotowanej przez Samorząd Uczniowski.
Ten dzień sprawił naszym uczniom wiele radości. Na pewno na długo pozostanie w pamięci dzieci i rozbudzi wrażliwość na niesienie pomocy naszym małym przyjaciołom.
Edyta Kot
Małgorzata Czochra - Welsyng
6
Wycieczki do Parku Trampolin Fort Jump w Zamościu.
W grudniu i w styczniu młodzież naszej szkoły uczestniczyła w wycieczkach do Parku Trampolin Fort Jump w Zamościu.
Celem wyjazdów było wyrabianie nawyku aktywnego spędzania wolnego czasu, rozwijanie zainteresowania sportem oraz integracja z dziećmi z Ukrainy.
Po profesjonalnej rozgrzewce pod okiem instruktorów uczniowie korzystali z szeregu atrakcji m.in. trampolin akrobatycznych, trampolin sportowych, basenów wypełnionych gąbkami.
Pobyt w Parku Trampolin dostarczył wszystkim uczestnikom wielu niezapomnianych wrażeń.
Przy okazji okazało się, że nic tak nie łączy i nie integruje grupy jak zmęczenie, zadowolenie oraz radości ze wspólnych beztrosko spędzonych chwil.
Organizatorami wycieczki byli M.Czochra, J. Czochra, M.Sirko
2
2a - lekcja z okularami VR
14 lutego uczniowie klasy 2a mieli okazję wybrać się w daleką wyprawę w kosmos. Poznali planety Układu Słonecznego i ich cechy charakterystyczne. Było to możliwe dzięki okularom VR pozyskanym przez szkołę w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości
4
PRZYGOTOWANIA DO OBOZU SPORTOWEGO
Uczniowie klas sportowych VI ,,b" i VIII ,,b" Szkoły Podstawowej w Zwierzyńcu w dniach 08-09.02. 2023 oraz 15.02.2023 brali udział w szkoleniu z narciarstwa zjazdowego oraz snowboardu. Zajęcia na stoku w Jacni miały na celu przygotowanie młodzieży do pięciodniowego obozu sportowego z narciarstwa zjazdowego oraz snowboardu, który odbędzie w miejscowości Kluszkowce w dn. 27.02- 03.03.2023 . Szkolenie prowadzili nauczciele wychowania fizycznego: Jakub Czochra, Krystyna Kowalczuk, Marcin Sirko.
15
IIIc - Kreatywne konstrukcje z klocków magnetycznych
13 lutego, w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości odbyły się zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem klocków magnetycznych. Uczniowie budowali ciekawe konstrukcje według własnych pomysłów. Poprzez zabawę doskonalili umiejętności manualne, wyobraźnię przestrzenną, koncentracje, uwagę, cierpliwość.
8
Tinkercad – modelowanie 3D
Na lekcjach informatyki uczniowie klasy 8a, 8b i 8c w programie Tinkercad tworzyli pomoc dydaktyczną na lekcje chemii – kostkę chemiczną. Kostki zostaną wydrukowane drukarką zakupioną w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości i przekazane nauczycielowi chemii.
Małgorzata Sankowska- Janeczek
7
IIIb - zajęcia z klockami MAGNETIC POLYDRON
Uczniowie kl. III b podczas zajęć z etyki wykorzystali klocki MAGNETIC POLYDRON zakupione w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Zajęcia dotyczyły postaw koleżeńskich, udzielania pomocy kolegom podczas wspólnych działań, właściwego uczestnictwa we wspólnych zabawach i grach integrujących grupę. Dzięki wykorzystaniu klocków MAGNETIC POLYDRON uczniowie mogli wykazać się swoją kreatywnością, zdolnościami logicznego myślenia. Podczas niezwykle atrakcyjnej wspólnej zabawy, doskonalili umiejętności zgodnej współpracy, dostrzegali korzyści płynące z pracy zespołowej, a przede wszystkim mogli udzielać pomocy kolegom, mającym kłopoty. Dowiedzieli się jak ważna jest pomoc i zgodne współdziałanie w nauce szkolnej i innych sytuacjach życiowych.
18
IIa - budowle z klocków magnetycznych
W ramach realizacji projektu "Laboratoria Przyszłości" uczniowie klasy 2a konstruowali z klocków magnetycznych ciekawe obiekty.
5
Zabawa klockami magnetycznymi - rozwijanie motoryki małej i wyobraźni
13 lutego, w ramach projektu „Laboratoria przyszłości” w klasie IIIb odbyły się zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem klocków magnetycznych.
Zabawa sprawiła ogromną radość. Podczas tworzenia fantazyjnych konstrukcji uczeń doskonalił zdolności manualne, wyobraźnię i myślenie przestrzenne. Rozwijał zdolności twórcze. Konstruowanie z klocków to także nauka koncentracji i cierpliwości. Poszukiwanie alternatywnych sposobów ułożenia wymarzonej konstrukcji okazało się niezwykle wciągające i twórcze.
2
Kiedy, jak i czym dokarmiamy ptaki zimą
Uczniowie klas IIIa i IIa w dniu 13.02.23r. brali udział w zajęciach z edukacji przyrodniczej przeprowadzonych przez Panią Małgorzatę Pasieka-pracownika Ośrodka Edukacyjnego Roztoczańskiego Parku Narodowego. Uczniowie obejrzeli prezentację pt. ,,Kiedy, jak i czym dokarmiamy ptaki zimą ", a następnie przy współudziale nauczycieli i prowadzącej wykonali zimowe zawieszki i przysmaki w szyszce dla ptaków. Dzieci były bardzo zainteresowane i zaangażowane w wykonywaniu prac.
Mały Książę
8 lutego uczniowie klasy 8a podczas zajęć rozwijających zainteresowania literackie wykorzystali gogle VR pozyskane w ramach projektu #LaboratoriaPrzszłości. Zajęcia były związane z powtórzeniem i utwaleniem lektury "Mały Książę". Wizyta w ogrodzie różanym dostarczyła niezapomnianych wrażeń i zainspirowała do napisania opowiadania o Małym Księciu i jego relacji z różą.
Widzimy swoje błędy
10.01.2023r. podczas zajęć z wychowania fizycznego uczniowie klasy 5a sportowej w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości zostali zapoznani ze sprzętem audiowizualnym (kamerą). Wykorzystywali go do rejestrowania odbić sposobem górny i dolnym w piłce siatkowej.
Nakręcony film wzbudził wśród uczniów ciekawość i spostrzegawczość oraz pozwolił na omówienie poprawnej techniki i korygowania błędów.
5
Wycieczka do Irlandii z okularami VR
Dzięki goglom VR pozyskanym w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości uczniowie klasy IVb mieli okazję wybrać się 6 lutego na lekcji języka angielskiego na wirtualną wycieczkę do Irlandii. Czwartoklasiści mogli zobaczyć przepiękne wybrzeże Irlandii, poczuć się, jakby szli ulicami Dublina. Mogli podziwiać nocne niebo nad Irlandią z Drogą Mleczną, most im. Samuela Becketa w kształcie harfy – jednego z symboli Irlandii.
Wcześniej 27 października zwiedzaliśmy wirtualnie Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone. Podczas tej wyprawy uczniowie „przespacerowali się” po wnętrzach Pałacu Buckingham. Znaleźli się również na ulicach Nowego Yorku, Waszyngtonu, Atlanty, Bostonu.
Lekcje języka angielskiego prowadzone z wykorzystaniem gogli VR pomagają rozbudzić ciekawość świata i zachęcić dzieci do poznawania innych państw oraz kultur.
Archiwum Aktualności
- Kwiecień 2025
- Marzec 2025
- Luty 2025
- Styczeń 2025
- Grudzień 2024
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Październik 2023
- Wrzesień 2023
- Sierpień 2023
- Czerwiec 2023
- Maj 2023
- Kwiecień 2023
- Marzec 2023
- Wszystkie