• Zajęcia z robotyki

          W ostatnim tygodniu przed feriami na kolejnych zajęciach z robotyki w ramach projektu ProLog chętni czniowie z klasy 4b zbudowali robota, który podczas jazdy wykonywał polecenia w zależności od odczytanego koloru. Jak widać na zdjęciach wszyscy uczniowie doskonale sie bawili.

        • Konkurs Poetycki dla Dzieci Szkół Podstawowych Województwa Lubelskiego „NIEZŁOMNI W MOICH OCZACH”.

          W związku ze zbliżającym się dnia 1. III. 2023 r. Narodowym Dniem Pamięci Żołnierzy Wyklętych, pod Patronatem Honorowym Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka, Wojewody Lubelskiego Lecha Sprawki, Marszałka Województwa Lubelskiego Jarosława Stawiarskiego, Lubelskiego Kuratora Oświaty Teresy Misiuk, Instytutu Pamięci Narodowej Oddział w Lublinie, NORBERTINUM Wydawnictwo-Drukarnia-Księgarnia spółka z o.o. i Lechaa Consulting Sp. z o.o. oraz pod Patronatem Medialnym TVP 3 Lublin, Polskiego Radia Lublin, Kuriera Lubelskiego, Fundacji Kwartalnika Wyklęci i Stowarzyszenia Odra-Niemen Oddział Lubelski ogłoszony został II Konkurs Poetycki dla Dzieci Szkół Podstawowych Województwa Lubelskiego „NIEZŁOMNI W MOICH OCZACH”.

          Do celów Konkursu należą:

          1. Promowanie wśród dzieci postaw patriotycznych w oparciu o świadomość wartości, którym służyli Żołnierze Wyklęci;

          2. Rozwój świadomości literackiej dzieci, zamiłowania do języka ojczystego oraz kształcenie poprawnej polszczyzny;

          3. Zachęcenie do aktywnego uczestnictwa w obchodach Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych.

          Konkurs przeprowadzony zostanie w trzech kategoriach wiekowych:

          1. dla uczniów szkół podstawowych klas I-III,

          2. dla uczniów szkół podstawowych klas IV-VI,

          3. dla uczniów szkół podstawowych klas VII-VIII.

          Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest nadesłanie w terminie od 1. II. 2023 r. do 28. II. 2023 r. utworu poetyckiego poświęconego pamięci bohaterów Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Dla laureatów przewidziano atrakcyjne nagrody książkowe. 

          Pełny Regulamin Konkursu znajduje się na stronie:

          https://fundacja-studeo.blogspot.com/2023/01/zaproszenie-do-udziau-w-ii-konkursie.html

           

        • Pieszy rajd po okolicach Zwierzyńca

          Dziewczyny z klasy 6 b uczestniczyły w pieszym radzie po okolicy Zwierzyńca. Wycieczka  został a zorganizowana przez nauczycieli wych-fiz. Marcina Sirko i Krystynę Kowalczuk.  Trasa rajdu biegła: Wieża Widokowa przy ujęciu wody, Tartaczna Góra,  Rudka,  Zalew Rudka,  Zwierzyńczyk, Stawy Echo,  Pomnik Leśników,  Piaseczna Góra,  Szkoła - Stadion . W trakcie marszu chłopcy posługiwali się aparatem z projektu fotograficznym zakupiony w ramach projektu #Laboratoria przyszłości. Uczniowie pod opieką nauczycieli fotografowali ciekawe miejsca, widoki,  wspólne zabawy,  śmieszne sytuacje a na koniec pieczenie kiełbasek. Rajd zakończył się wspólnym posiłkiem przy ognisku. Wszyscy bardzo dobrze się bawili. Następnie uczniowie wykonali prezentację wykorzystując zdjęcia przez siebie zrobione.

        • Pieszy rajd po okolicy Zwierzyńca

          Chłopcy z klasy 6 b uczestniczyli w pieszym radzie po okolicy Zwierzyńca. Wycieczka  została zorganizowana przez nauczycieli wych-fiz. Marcina Sirko i Krystynę Kowalczuk.      Trasa rajdu biegła: Wieża Widokowa przy ujęciu wody, Tartaczna Góra,  Rudka,  Zalew Rudka,  Zwierzyńczyk, Stawy Echo,  Pomnik Leśników,  Piaseczna Góra,   Szkoła - Stadion . W trakcie marszu chłopcy posługiwali się aparatem z projektu fotograficznym zakupiony w ramach projektu #Laboratoria przyszłości. Uczniowie pod opieką nauczycieli fotografowali ciekawe miejsca, widoki,  wspólne zabawy,  śmieszne sytuacje a na koniec pieczenie kiełbasek. Rajd zakończył się wspólnym posiłkiem przy ognisku. Wszyscy bardzo dobrze się bawili. Następnie uczniowie wykonali prezentację wykorzystując zdjęcia przez siebie zrobione.

        • ProLog - zajęcia z robotyki

          W środę 4 stycznia odbyły się kolejne zajęcia  z robotyki w ramach projektu „ProLog” . Uczniowie wykorzystując klocki Lego SPIKE buduowali  modele tancerza, a następnie go zaprogramowali.

          Nad pracą uczniów czuwają nauczycile: informatyki - Pani Małgorzata Sankowska-Janeczek, matematyki - Pan Mirosław Dziwota oraz przyrody - Pani Joanna Ruda.

           

        • Konkurs bożonarodzeniowy z języka angielskiego dla klas trzecich

          19 i 20 grudnia uczniowie klas trzecich na lekcjach języka angielskiego wykonywali plakat bożonarodzeniowy. Niektórzy pracowali w parach, inni wybrali pracę samodzielną. Pomysłów i technik plastycznych było co niemiara. Uczniowie wykazali się pomysłowością i oryginalnością, co przełożyło się na otrzymane oceny (w zdecydowanej większości szóstki). Ponadto ich prace zostały ocenione przez jury i w każdej klasie wybrano najciekawszą pracę zarówno pod względem językowym, jak i plastycznym, przyznano również wyróżnienia. Autorzy docenionych prac otrzymali upominki rzeczowe i większość ich plakatów została wyeksponowana na tablicy przy wejściu do naszej szkoły.

        • Karuzela

          Na przełomie listopada i grudnia  chętni uczniowie klasy 8a pracowali nad kolejnym projektem - Karuzelą. 22 grudnia, kiedy model został ukończony przyszedł czas na testowanie i próby układania własnych programów sterujących modelem. Karuzela jest jednym z modeli zestawu fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

        • „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

          W ostatnim tygodniu uczniowie klasy 6b na lekcjach języka polskiego   pracowali z lekturą  „Hobbit, czyli tam i z powrotem” . Do opracowania lektury wykorzystali pomoce z projektu Laboratoria Przyszłości.  Przygotowali prace dotyczące podróży bohaterów i plemion Śródziemia.  Następnie sfotografowali je,  posługując się aparatem zakupionym w ramach projektu, wykonali prezentację, uzupełniając ją o sprawozdania z wyprawy.

          Cykl lekcji zakończyły zajęcia, z wykorzystaniem okularów VR. Uczniowie przenieśli się w niezwykłe  miejsca, które miały zainspirować ich do stworzenia opowiadania twórczego  na podstawie lektury.

        • Kartki z życzeniami w języku niemieckim

          W atmosferze Świąt Bożego Narodzenia uczniowie klas V-VIII przygotowali kartki z życzeniami w języku niemieckim. Celem tego zadania było kształtowanie wrażliwości na tradycje świąteczne, pogłębianie wiedzy na temat tradycji bożonarodzeniowych w krajach niemieckiego obszaru językowego oraz rozwijanie wyobraźni i zdolności artystycznych uczniów. Wszystkie kartki były ciekawe i starannie wykonane. Prace uczniów zostały ocenione, a dwie najciekawsze zostały nagrodzone upominkami w postaci ozdób świątecznych wydrukowanych w drukarce 3D. Było to możliwe dzięki realizacji przez szkołę projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Ozdoby choinkowe otrzymały uczennice kl. VIII A – Hanna Urban oraz Lena Rudy. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i interesujące prace.

        • Rozstrzygnięcie konkursu chemicznego ”Chemiczna ozdoba choinkowa”

          W listopadzie zorganizowano w naszej szkole konkurs plastyczny z chemii „Chemiczna ozdoba choinkowa”. Konkurs dedykowany był uczniom klas 7 - 8. Polegał na stworzeniu przestrzennej chemicznej ozdoby choinkowej, zgodnie z wytycznymi zawartymi w regulaminie.

          Celem konkursu było:

          - zainteresowanie uczniów przedmiotem chemii

          - zbudowanie pozytywnej relacji i nastawienia do przedmiotu

          - integracja młodzieży i motywowanie do współzawodnictwa.

          Zwycięzcami konkursu zostali:

          - Oliwia Skowrońska kl. 8a – I miejsce

          - Zuzanna Cios kl. 8a - II miejsce

          - Hanna Urban kl. 8a – III miejsce

          Wyróżnienia otrzymali uczniowie:

          Dominika Koczułap kl. 8c

          Hanna Świerczyńska kl. 8b

          Karolina Skóra kl. 8c

          Adam Minkiewicz kl. 7a

          Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!!!

          Wszyscy uczniowie, którzy brali udział w konkursie zostali nagrodzeni oceną celującą z przedmiotu oraz pozytywną uwagą. Osoby wyróżnione otrzymają także nagrody rzeczowe.

          Prace uczniów były pomysłowe, zgodne z regulaminem i poprawne pod względem chemicznym. Przedstawiały min. cząsteczki różnych związków chemicznych, atomy pierwiastków z uwzględnieniem powłok elektronowych i elektronów na nich rozmieszczonych. Pojawił się również łańcuch przedstawiający 60 pierwiastków chemicznych – mała tablica Mendelejewa.

          Dorota Grodowicz

        • Warsztataty przyrodnicze zorganizowane przez OEM RPN

          Uczniowie klas I a w dniu 13.12.2022r. uczestniczyli w warsztatach przyrodniczych zorganizowanych przez OEM RPN, które przygotowała i poprowadziła p. Aneta Dybowska. W pierwszej części poznaliśmy nazwy gatunkowe i wygląd ptaków zimujących w Polsce. Zwiedzaliśmy wystawę ,,W krainie jodły, buka i tarpana". W drugiej części praktycznej, wszystkie dzieci wykonywały kulę  do dokarmiania ptaków. Dzieci łączyły tłuszcz z różnymi nasionami zbóż, orzechów i owoców. Wytwory własnej pracy wszyscy zabrali do domu. Wzbogaceni w wiedzę przyrodniczą i praktyczne działania, zadowoleni wróciliśmy do szkoły. 

        • Europejski Tydzień Kodowania

          Szkoła Podstawowa w Zwierzyńcu została laureatem konkursu CodeWeek „1000 pierwszych organizatorów”! W nagrodę otrzymamy pakiety 10 gier CodyRoby

          CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa „ścigają się” w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Polska jest jednym z jej liderów - w 2020r. zajęliśmy pierwsze miejsce w rankingu, ubiegły rok zakończyliśmy z wynikiem ponad 15 tysięcy inicjatyw i piątym miejscem na podium.

          Akcja co roku organizowana jest na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem.