Aktualności

        • VIII Konkurs z języka angielskiego dla klas III

          26 stycznia odbył się w naszej szkole VIII Konkurs z języka angielskiego dla klas III. Konkurs miał na celu: zachęcanie i motywowanie do nauki języka angielskiego, propagowanie idei nauki przez zabawę, kształtowanie umiejętności komunikowania się i współpracy w grupie, Czteroosobowe drużyny z klas trzecich musiały zmierzyć się z dziewięcioma konkurencjami związanymi tematycznie z zimą i świętami Bożego Narodzenia. Uczestnicy konkursu mieli rozwiązać rebusy, podpisać obrazki właściwymi słówkami, odgadnąć słowo na podstawie pokazanego fragmentu obrazka, wykazać się znajomością nazw zimowych ubrań, za pomocą kalamburów przedstawić zimowe sporty i czynności, zrobić świąteczne zakupy zgodnie z otrzymaną listą, odpowiedzieć na pytania oraz uzupełnić tekst piosenki brakującymi wyrazami. W poszczególnych konkurencjach należało się wykazać nie tylko wiedzą, ale również szybkością, pomysłowością i współpracą. Swoim przedstawicielom kibicowały całe klasy, które rozwiązując dodatkowe zadania, mogły zdobyć dodatkowe punkty. Zmagania drużyn oceniała komisja w składzie: Anna Greszta i Sławomir Galarda. Poziom konkursu niemal do samego końca był bardzo wyrównany. I miejsce zajęła drużyna z klasy IIIb w składzie: Hannah Pijanowska, Adam Bartnik, Szymon Olejko i Bernard Zdzioch. II miejsce - zajęła drużyna z klasy IIIa w składzie: Martyna Tatar, Kornelia Wacławska, Vsevolod Zinchenko i Jakub Koczułap. Naszym uczniom serdecznie gratulujemy! Konkurs przygotowała i przeprowadziła Katarzyna Małyszek. 

        • Lekcja z okularami VR

          Klasa 6 podsumowała dział dotyczący stawonogów oglądając najciekawszych przedstawicieli skorupiaków, pajęczaków i owadów wykorzystując okulary VR zakupione w ramach programu #Laboratoria Przyszłości #

        • Zabawa karnawałowa

          25 stycznia 2024 r. odbędzie się zabawa karnawałowa dla uczniów w szkole w Zwierzyńcu. Klasy 0-III od godziny 15.00 do 17.30, klasy IV-VIII od 17.00 do 20.00.  Podczas choinki uczniów prosimy o niekorzystanie z telefonów.

        • Znaczenie pszczół w życiu człowieka

          W ramach ogólnopolskiego projektu realizowanego przez Fundację Pszczoły Bohatera w naszej szkole odbyły się ciekawe zajęcia edukacyjne na temat znaczenia pszczół w życiu człowieka. Dzięki otrzymanym pomocom dydaktycznym uczniowie mogą lepiej poznać budowę ula, pracę jaką wykonuje pszczelarz oraz funkcjonowanie pszczół. W ramach projektu został zorganizowany konkurs plastyczny w którym udział wzięło wielu uczniów. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom i gratulujemy zwycięzcom. W kategorii kl. I I miejsce: Zofia Dawid II miejsce: Ilona Ruszczycka III miejsce: Aleksander Popczak Wyróżnienie: Leon Jaszek W kategorii kl. II I miejsce: Felicja Serediuk II miejsce: Karol Fik III miejsce: Lena Grzyb Wyróżnienie: Tymoteusz Reder, Nikola Kołcon W kategorii kl. III I miejsce: Vsevolod Zinchenko II miejsce: Iga Kur III miejsce: Szymon Nizio Wyróżnienie: Hubert Binda

        • Debata na temat "Czy wolontariat jest bezinteresowny"

          📢🤝 Niezwykle imponujące było zaangażowanie młodzieży w debacie na temat bezinteresowności wolontariatu. Ich głęboka wiedza i przekonująca argumentacja ukazały różnorodne spojrzenia na kwestię, dotykając istotnych aspektów tematu. Dziękujemy uczestnikom za inspirującą dyskusję! 💬🌟 A jakie są Wasze refleksje na ten temat? Podzielcie się nimi w komentarzach!

        • Kulig klasowy

          Klasa IV c wybrała się na kulig zakończony zabawą na śniegu, ogniskiem i pieczoną kiełbaską.

        • Zbiórka karmy dla zwierząt - podsumowanie

          W miesiącach XI – XII 2023r została zorganizowana zbiórka karmy dla bezdomnych zwierząt na rzecz schroniska w Zamościu. Celem tego przedsięwzięcia była poprawa standardu pobytu zwierząt w schronisku, kształtowanie postawy przyjaciela zwierząt oraz wdrażanie dzieci i osób dorosłych do aktywnego udziału w zbiórce karmy. Poniżej znajduje się protokół przekazania zebranej karmy.

          Wszystkim darczyńcom bardzo, bardzo serdecznie dziękujemy.

          Opiekunowie SKW i SU.

        • Lekcje w pracowni OZE

          W styczniu pracownię OZE odwiedzili uczniowie klasy VI a oraz VII a i VII b. Młodzież z klasy szóstej zapoznała się ze sposobami pozyskiwania energii z wiatru, wody i Słońca. Niesamowitą atrakcją dla uczniów okazała się awaria elektrowni wodnej. Z usunięciem usterki poradzili sobie świetnie wykazując przy tym wiedzę dotyczącą budowy i zasady działania turbiny wodnej. Uczniowie klas siódmych wykonywali doświadczenie CHEMICZNY KAMELEON- zmiana barwy w zależności od środowiska. Dzieci korzystały z pomocy zakupionych w ramach projektu realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W czasie zajęć, poszerzających wiedzę z zakresu odnawialnych źródeł energii, uczniom towarzyszyła radość i dobra zabawa.

        • Wirtualna rzeczywistość, a ochrona środowiska

          Dnia 18 stycznia bieżącego roku uczniowie klasy 8a na dodatkowych zajęciach językowych o temacie: Global warming - zagadnienia związane z ochroną środowiska z wykorzystaniem okularów VR. mieli okazję do innowacyjnego pracowania ze wspomnianymi zagadnieniami. Grupa obejrzała trzy krótkie filmiki (z angielskim komentarzem): Global Warming, Arctic Circle i The Crystal Reef. Dzięki okularom wirtualnej rzeczywistości mieli okazję przyjrzeć się zjawisku globalnego ocieplenia i jego wpływowi na naszą planetę. Obserwowali intensywne zmiany klimatu, jak również inne szkodliwe zjawiska zachodzące np. w ekosystemach mórz i oceanów (obniżanie pH wody w skutek zwiększonej ilości dwutlenku węgla i zgubne skutki tego procesu na tamtejsze ekosystemy). Oprócz ciekawej wizualizacji i przybliżenia problemu, młodzież poznała słownictwo związane z tą tematyką w języku angielskim. Uczniowie mieli również okazję zobaczyć tornado, pożar lasu, powódź, jak i wędrować po dżungli czy popływać z rekinem wielorybim. Młodzieży się podobało.

        • Lekcja z okularami VR

          Klasa 7b podsumowała wiadomości dotyczące układu krwionośnego pracując w stacjach zadaniowych. Do przygotowania stanowisk wykorzystano pomoce zakupione w ramach programu #Laboratoria przyszłości# oraz do pracowni OZE