• Podziękowania

          Serdecznie dziękujemy firmie Jobon za przekazanie 55 kompletnych łóżek na rzecz uchodźców.

          Jednocześnie przypominamy, że w szkole cały czas trwa zbiórka suchego prowiantu, kosmetyków i materiałów opatrunkowych. Dziękujemy wszystkim za dotychczasową pomoc. #solidarnizukrainą

        • SOLIDARNI Z UKRAINĄ

          Informujemy, że nasza szkoła przyłącza się do akcji ogłoszonej przez CKiBP w Zwierzyńcu, dotyczącej pomocy uchodźcom z Ukrainy.

           

          POTRZEBUJEMY:

          - suchy prowiant

          - pampersy

          - mleko i słoiczki dla niemowląt

          - mydło, żel pod prysznic, szampon, podpaski

          - mokre chusteczki

          - klapki pod prysznic (męskie, damskie, dziecięce)

          - ręczniki, koce

          - szczoteczki, pasty do zębów

          - kubki termiczne, termosy

           - małe lampki nocne (na baterie).

          Dary można składać do pudełek wystawionych przy wejściach do szkoły. Zebrane dary zostaną przekazane do organizatora zbiórki. Zbiórka jest organizowana przez Szkolny Klub Wolontariatu we współpracy z Samorządem Szkolnym.

          DZIĘKUJEMY ZA WSPARCIE!

        • "Przyrodnicza maskarada" - bal w królestwie zwierząt

          Roztoczański Park Narodowy serdecznie zaprasza do udziału w  Działaniu edukacyjnym „Przyrodnicza maskarada – bal w królestwie zwierząt” realizowanym w ramach ferii zimowych w RPN.

          W/w działanie edukacyjne składa się z dwóch niezależnych od siebie propozycji:

          1. Stacjonarne warsztaty przyrodnicze z konkursem w terminie 22-25.02.2022 r.:

          Ø  Zamaskowani – sztuka kamuflowania się zwierząt (warsztaty kameralne w dn. 22.02.2022)

          Ø  Byle nie zmarznąć – zwierzęce sposoby na zimno (warsztaty terenowe z ogniskiem w dn. 23.02.2022)

          Ø  Bal maskowy przyrody – tańce i śpiewy, czyli sposoby komunikowania się zwierząt (bal w królestwie zwierząt z konkursem na przebranie w Ośrodku Edukacyjno-Muzealnym w dn. 24.02.2022)

          Ø  Ukryta w głębi lasu – Florianka zimowo (wyprawa z konikiem polskim – bryczka/sanie do Izby Leśnej i Ośrodka Hodowli Zachowawczej Konika Polskiego we Floriance w dn. 25.02.2022)

           

          2. Konkurs on-line „BAL MASKOWY PRZYRODY – zimowe kostiumy zwierząt RPN” (4-28.02.2022 r.)

          W załączeniu regulamin, plakat oraz formularze zgłoszenia (warsztaty przyrodnicze, konkurs on-line).

          Wszystkie informacje dotyczące działania edukacyjnego znajdują się również na stronie internetowej RPN, link: https://roztoczanskipn.pl/pl/45-aktualnosci/704-drugi-tydzien-ferii-zimowych-w-rpn

          ZGŁOSZENIA: edukacja_mp@roztoczanskipn.pl

          tel. 786 988 816

          Serdecznie zapraszamy!

        • 7a - praca projektowa

          Uczniowie klasy 7a w ramach pracy projektowej samodzielnie wykonali na lekcjach języka polskiego i ZRZ gry planszowe sprawdzające znajomość lektury "Mały Książę". To bardzo dobry sposób na powtórkę. Gry tak nas wciągnęły, że zostalìśmy o godzinę dłużej w szkole. Wędrówki z Małym Księciem, lisem, różą dostarczyły nam wiele emocji.

          Marzena Stankiewicz

        • Myśl pozytywnie

          Co zrobić dla siebie nie tylko od święta? Jak zadbać o siebie i dobrą odporność w mroźne zimowe dni? Pozytywne myślenie nie tylko od święta przenosi góry i jest bezcenne. 7a już o tym wie!

        • Zimowy poczęstunek

          16 grudnia uczniowie klasy 4b przygotowali zimowy poczęstunek. Była pachnąca goździkami herbata i domowe pierniczki. Wszystko to przyprawione olbrzymią dozą uśmiechu. Zajęcia były nie tylko okazją do integracji i rozmowy o wpływie zdrowego odżywiania na nasze samopoczucie, ale także udało nam się połączyć przyjemne z pożytecznym i przygotować przepisy na zimową herbatę w języku angielskim.

        • Podaruj komuś serduszko

          W grudniu uczniowie kl. II b skupili się na doskonaleniu relacji między sobą, wykorzystując czas świąteczny. Uczniowie wspólnie ubrali choinkę klasową oraz ozdabiali pierniczki. Potem obdarowywali się nimi w ramach hasła: podaruj komuś serduszko.

        • „Samorozwój poprzez sztukę”.

          W listopadzie w ramach programu Szkoła Myślenia Pozytywnego, nauczyciele przeprowadzili warsztaty „Samorozwój poprzez sztukę”.

          W klasie IIa pod kierunkiem p. Anny Korniluk, uczniowie wypowiadali się co lubią robić najbardziej, czym interesują się, co je wyróżnia spośród innych. W pracy zespołowej dzieci miały za zadanie wykonać fortecę. Po zakończeniu stwierdziły, jak ważna była współpraca, próbowały odpowiedzieć na pytanie czego nauczyło ich to zadanie. Uczniowie szukali również wyjaśnienia i znaczenia słowa sztuka, pokazywali za pomocą pantomimy emocje oraz tworzyli żywe rzeźby.

          Uczniowie klasy II b pod kierunkiem p. Małgorzaty Małek wykonali prace plastyczne obrazując na nich swoje emocje oraz wykorzystując swoją kreatywność budowali zamki z klocków oraz z elementów przyrodniczych tworzyli grupowe prace plastyczne.

          Uczniowie Ia pod kierunkiem p. Iwony Rugały wykonali prace plastyczne, na których przedstawiały siebie. Dzieci musiały się zastanowić i przedstawić to co lubią, co ich definiuje np. ulubione kolor, zwierzęta, jedzenie.

          Uczniowie klasy 5b pod kierunkiem p Iwony Zacharczuk wysłuchali historii o chłopcu, który nie potrafił poradzić sobie z gniewem. Historyjka była bazą do rozmowy o gniewie: jakie sytuacje powodują gniew, jak on się objawia, jak sobie z nim radzić. Uczniowie wysłuchali krótkiego tekstu relaksacyjnego, następnie próbowali wyobrazić sobie krainę, miejsce, gdzie mogliby się zrelaksować i oddalić wzburzenie, później wykonali prace, różnymi technikami, przedstawiające tę krainę.

          Klasa 7c pod kierunkiem p. Katarzyny Piwowar wzięła udział w warsztatach „Jak dbać o siebie tworząc grupę klasową?”. Uczniowie przygotowali instrukcję obsługi klasy 7c. Podczas pracy nad zadaniem szukali cech wspólnych pomiędzy sobą, a jednocześnie szukali cech i umiejętności, które wyróżniają ich na tle klasy. Praca zespołowa pokazała, że uczniowie potrafią współpracować i dyskutować o emocjach, które wywołują w nich zachowania kolegów i koleżanek.

          Pani Irena Staroń w klasach: 8 a i 8 b przeprowadziła warsztaty: Kim jestem i jak się czuję. Uczniowie przy pomocy infografiki ćwiczyli pozytywne myślenie o sobie i poczucie własnej wartości. Szukali odpowiedzi na pytania: jakie swoje cechy lubisz, w czym jesteś lepszy od innych, co cenią w tobie inni, czy umiesz zachować się asertywnie. Oceniali swoje pozytywne cechy wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Uczyli się akceptacji samego siebie i asertywności. Wszystko po to, aby czuć się dobrze samemu ze sobą i w grupie innych ludzi oraz radzić sobie z problemami.

        • Szkoła pamięta

          „Szkoła pamięta” to akcja Ministerstwa Edukacji i Nauki odbywająca się w okresie, w którym w sposób szczególny wspominamy zarówno naszych bliskich, jak i tych, którzy zapisali się w historii – tej ogólnonarodowej i lokalnej. Celem akcji jest zwrócenie uwagi młodych ludzi na potrzebę pielęgnowania pamięci o ludziach, którzy mieszkali, pracowali i walczyli o wolność naszej ojczyzny w Zwierzyńcu i okolicach. To oni współtworzyli kulturę i historię naszego regionu. Nauczyciele i uczniowie naszej szkoły co roku włączają się w działania upamiętniające ludzi ważnych dla historii i kultury naszego regionu.

          Listopad jest miesiącem szczególnym. Odwiedzamy cmentarze, zapalamy znicze na grobach zmarłych. Płomień znicza wydobywa z mroków zapomnienia obraz tych, którzy odeszli. Pamiętamy o ich zasługach, stajemy się refleksyjni, wspominamy przeszłe lata. Odwiedzamy również groby żołnierzy, którzy broniąc ideałów oraz wartości, takich jak wolność, suwerenność narodowa i prawda oddali życie, abyśmy mogli żyć w wolnej Polsce.

        • Zajęcia rozwijające zainteresowania

          Zabawa w teatr daje wiele radości i rozwija różne talenty! W trakcie zajęć rozwijających zainteresowania teatralne uczniowie klasy 5a pod kierunkiem p. M.Stankiewicz wykonali takie oto postacie. Teraz czas na wymyślenie im ciekawych przygód,napisanie dialogów i już mamy teatrzyk. Weronika, Klaudia, Wiktor, Krystian i Samuel (który nie lubi być fotografowany) są twórczymi uczniami z wyobraźnią. Brawo!