• III Olimpiada Rekreacyjno –Sportowa

          7 grudnia 2023 r. w naszej szkole odbyła się III Olimpiada Rekreacyjno – Sportowa dla klas II w ramach obchodów 50 – lecia UKS Jutrzenka. Zawody rozpoczęły się od uroczystej prezentacji drużyn i otwarcia imprezy przez p. dyr. Grażynę Kawkę. Po części oficjalnej przyszedł czas na sportową rywalizację. Uczniowie rywalizowali w 16 konkurencjach sportowych(konkurencje sportowe oraz układanie puzzli). W tym roku również wychowawcy mieli zadanie do wykonania – kalambury sportowe. Wszyscy bawili się znakomicie. W zawodach nie było ani wygranych, ani przegranych. Najważniejsza była dobra zabawa, radość i uśmiech, który towarzyszył wszystkim od początku do końca imprezy. Dopełnieniem całości były nagrody. Na zakończenie imprezy wszystkim uczestnikom zostały wręczone przez panią dyrektor pamiątkowe dyplomy i medale a na ręce wychowawczyń wręczono puchary i słodycze. Organizatorem olimpiady była p. Edyta Kot, której w przeprowadzeniu pomagał p. Adam Bartnik oraz uczennice klas sportowych V a i VI a – Amelka Bździuch, Julia Chechelska, Marcelina Góra, Gabrysia Wojnas, Kornelia Balicka, Zuzia Dobosz, Krysia Łuczycka i Ela Wasąg. Zdjęcia z imprezy wykonane zostały aparatem zakupionym w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

        • Mikołajki klas IV i Va

          Mikołajki można świętować w różny sposób. Można otrzymywać prezenty, obdarowywać nimi innych albo sprawić sobie przyjemność wycieczką np. do kina. Klasy IV i Va wybrały się na seans filmowy do Zamościa. Obejrzały film „Życzenie”. Wyjazd miał także wartość edukacyjną. Uczniowie zwiedzili Arsenał i zgromadzoną tam kolekcję broni oraz sprzętu wojskowego. Poznali historię Twierdzy Zamość dzięki obejrzanej projekcji .

        • Europa i ja

          Tym razem realizując projekt „Europa i ja” uczniowie klasy VIB przenieśli się w magiczny świat baśni braci Grimm. Wszyscy obejrzeli baśń: „Pani Zamieć” (Frau Holle), rozpoznawali różne baśnie po przeczytanych fragmentach oraz wykonali szereg zadań, np. łącząc polskie i niemieckie tytuły baśni lub ilustracje rekwizytów z tytułami. Uczniowie chętnie grali też w Milionerów odpowiadając na pytania dotyczące baśni braci Grimm. Wszyscy dobrze się bawili jednocześnie poszerzając swoją wiedzę z zakresu języka niemieckiego.

        • Zajęcia kulinarne

          Pierogi są ważnym elementem polskiej kultury kulinarnej . Są bardzo popularne wśród Polaków. To zdecydowanie jedna z najbardziej znanych polskich potraw. Ich różnorodność nadzienia i sposobów podawania sprawia, że każdy może znaleźć swoje ulubione. Na zajęciach kulinarnych klasa Va podjęła próbę wykonania tej potrawy. Czy było to trudne zadanie? Chyba nie. Uczniowie poradzili sobie świetnie z ich lepieniem, ale nie tylko, bo z konsumpcją także.

        • Preorientacja zawodowa

          Dzieci z grupy przedszkolnej 0a i 0b w ramach preorientacji zawodowej odwiedziły tym razem salon fryzjerski. Poznały pracę fryzjera💇‍♂️💇‍♀️ to znaczy, czym zajmuje się mama Makarego. Zobaczyły narzędzia fryzjerskie✂️✂️, pięknie pachnące żele do stylizacji fryzur, kolorowe dodatki do włosów, które chętnie wypróbowały dziewczynki. Chłopcy natomiast skorzystali z okazji i poprawili również swoje fryzury. Wszyscy bardzo dobrze się bawili 👍a zawód fryzjera bardzo się dzieciom spodobał. Dziękujemy 😊😊❤️

        • Lekcja z okularami VR

          Pod koniec listopada klasa 8a podsumowywała wiadomości dotyczące Azji korzystając z okularów VR. Uczniowie na własne oczy przekonali się, że Azja jest jednym z najbardziej zróżnicowanych kulturowo i ekologicznie kontynentem na naszej planecie. #LabolatoriaPrzyszłości

        • Lekcja geografii

          27 listopada lekcję geografii dotyczącą lasów w klasach 7 przeprowadziły pracownice Nadleśnictwa Zwierzyniec. Panie podzieliły się profesjonalną wiedzą dotyczącą lesistości, rodzajów lasów i drzew w naszej okolicy i w całej Polsce. Dziękujemy za poświęcony nam czas. Dodatkowo mieliśmy okazję zaprezentować pracownikom Nadleśnictwa Zwierzyniec naszą nowo otwartą pracownię OZE.

        • Wirtualny spacer po elektrowni wodnej i elektrowni wiatrowej

          W listopadzie uczniowie klas 7a i 8a wybrali się na wirtualny spacer po elektrowni wodnej i elektrowni wiatrowej. Dowiedzieli się na czym polega produkcja energii z wody i wiatru. Poznali pracę turbiny wodnej i generatorów (turbin wiatrowych) napędzanych energią wiatru. Zapoznali się również z hydroelektrownią, w której następuje zamiana energii spadku wody (energii kinetycznej) na energię elektryczną. Poza tym uczniowie klasy 7a, w ciekawy sposób, powtórzyli wiadomości o układzie okresowym pierwiastków i budowie atomu. Na zakończenie młodzież zagłębiła się w fizykę lotu i pływania ciał – zwiedzili samolot i łódź podwodną. A wszystko to działo się dzięki okularom VR pozyskanym z programu #LaboratoriaPrzyszłości.

        • Technikum na celowniku

          Wybór dalszej ścieżki edukacyjnej jest dla Ósmoklasistów prawdziwym wyzwaniem. Aby ułatwić im świadomy, oparty na rzetelnej informacji wybór, skorzystaliśmy z zaproszenia Technikum im. Jana Zamoyskiego w Zwierzyńcu i 28.11.2023r. klasa 8 wzięła udział w cyklu zajęć pod hasłem „Technikum na celowniku”. W ramach tego spotkania uczniowie zapoznali się z ofertą Technikum- poznali specyfikę zawodu technika informatyka, programisty, geodety i technika ochrony środowiska oraz niestandardowe zasady nauczania matematyki z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi, tj. kalkulatora graficznego i GeoGebry. Mieli okazję skorzystania z wirtualnej strzelnicy- po wstępnym instruktażu, wykonali strzelanie treningowe.. Technikum – jaki to typ szkoły? Czym różni się od liceum, skoro też można po nim zdawać maturę? I czy warto poświęcić na naukę zawodu 5 lat?- czas spędzony w technikum pozwolił uczniom odpowiedzieć na te i inne nurtujące ich pytania i zapewne pomoże w wyborze dalszej drogi kształcenia.

        • Zajęcia z etyki z klockami

          Uczniowie kl. I b podczas zajęć z etyki wykorzystali klocki MAGNETIC POLYDRON zakupionych w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. Zajęcia dotyczyły ukazania wspólnej pracy i zabawy jako czynności pożytecznej i przyjemnej. Uczniowie wykazywali się umiejętnością współpracy w zespole i dostrzeganiem przydatności każdego, kto chce pomagać, wspólnie tworzyć i się bawić. Dzięki wykorzystaniu klocków MAGNETIC POLYDRON uczniowie mogli wykazać się swoją kreatywnością oraz zdolnościami logicznego myślenia. Niezwykle atrakcyjna wspólna zabawa, dawała uczniom satysfakcję i zadowolenie.