• Rok szkolny 2023/24

      • WRZESIEŃ

         

      • W ramach Projektu #LaboratoriaPrzyszłości na zajęciach rewalidacyjnych wykorzystano klocki magnetyczne POLYDRON. Uczeń miał możliwość doskonalić motorykę małą, kreatywność, cierpliwość oraz zdolność logicznego myślenia.

        Dominika Brodziak

      • W dniu 12.09.2023r młodzież szkolna została zaproszona do Sejmu i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Swoją wizytę uczniowie upamiętniali wykonując zdjęcia aparatem z programu #LaboratoriaPrzyszłości. Z części zdjęć uczniowie wykonali piękny kolaż z wyrazami wdzięczności i podziękowaniami dla P. Moniki Pawłowskiej.

        Odpowiedzialni Małgorzata Chmiel i Aleksandra Oleszkiewicz .

      • Dzięki wykorzystaniu klocków magnetycznych zakupionych w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości dzieci z grupy przedszkolnej 0b miały możliwość podczas zajęć doskonalić motorykę małą, kreatywność, zdolność logicznego myślenia i cierpliwość. Uczniowie konstruowali budowle według własnej inwencji twórczej. Zgodnie pracowali w grupach, z wielkim zaangażowaniem w miłej i koleżeńskiej atmosferze.

      • W ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości w grupie O a odbyły się zajęcia z klockami magnetycznymi. Dzieci budowały różne konstrukcje, utrwalały kolory i kształty figur, rozwijały kreatywność, wyobraźnię i zdolności motoryczne. Dzieci chętnie współpracowały w grupach

      • W dniu 13.09.2023r. młodzież klasy 6a sportowej uczestniczyła w spływie kajakowym. Celem wycieczki była integracja klasowa oraz propagowanie aktywnego spędzania czasu wolnego. Podczas spływu uczniowie wykorzystali aparat zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości, którym uchwycili piękne ujęcia i stworzyli krótką prezentację zdjęć.

        Milena Czochra

      • W ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości odbyły się zajęcia dotyczące myślenia twórczego. Dzieci poszukiwały niestandardowych pomysłów i rozwiązań w sytuacjach trudnych i problemowych, obrazując rozwiązania za pomocą klocków magnetycznych. W efekcie powstało wiele budowli - prostych lub bardziej złożonych, odzwierciedlających pomysły dzieci.

        Sabina Siegieda

      • PAŹDZIERNIK

      • 12 października na zajęciach kulinarno-fotograficznych uczniowie klasy 5b przygotowali piękne, zdrowe i smaczne sałatki. Zdjęcia wykonali aparatem zakupionym w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości, a posłużą one jako ilustracje do bloga kulinarnego. 

        Małgorzata Sankowska-Janeczek

      • Taśmociąg i suszarka do włosów

        Na zajęciach z informatyki klasa 7a grupa 1 oraz 7a grupa 2 rozpoczęła pracę nad budową modeli programowalnych zakupionych w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. Na kolejnych zajęciach modele zostaną dokończone, a następnie zaprogramowane.

        Małgorzata Sankowska-Janeczezk

      • Uczniowie klasy 4a pod kierunkiem nauczycielki wydrukowali na drukarce 3D zakupionej w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości elementy do gazetki ściennej.  Na godzinie wychowawczej wykonali rysunki dotyczące swoich zainteresowań. Umieścili je na gazetce ściennej. Uzupełnili je wcześniej wydrukowanymi elementami. Były to piórka symbolizujące dawny sposób pisania książek.  Jednym z zainteresowań uczniów było czytanie książek.

        Ewa Grudewicz

      • LISTOPAD

      • Prace nad budową taśmiciągu i szuszarki do rak zostały ukończone. Na następnej lekcji uczniowie klasy 7b zbudują progray sterujące modelami. Modele zostały zbudowane z kolcków programowalnych zakupionych w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

        Małgorzata Sankowska-Janeczek

      • Nasze zwierzęta – drukowanie 3D

        W tym tygodniu, w klasie 2a i 2b, w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości odbyły się lekcje języka angielskiego z wykorzystaniem drukarki 3D. Uczniowie w związku z lekcją wprowadzającą do rozdziału o zwierzętach mieli możliwość obserwować proces drukowania postaci psa, jak i zobaczyć wydrukowane już inne figurki. Dzieci były bardzo zaciekawione i podekscytowane możliwością obserwacji procesu drukowania 3D, co przełożyło się na zadawanie dodatkowych pytań. Lekcje te z pewnością pozostaną na długo w ich pamięci.

        Sławomir Galarda

         

      • 6.11.2023 r uczniowie klasy Va na lekcji historii wykorzystywali sprzęt uzyskany przez szkołę w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Dzięki okularom CVR mogli obetrzeć w trójwymiarze obiekty związane z osiągnięciami Starożytnej Grecji i Rzymu.

        Iwona Gałecka

      • W listopadzie uczniowie klasy VIIIA wybrali się na krótką, wirtualną wycieczkę do Austrii, odwiedzając miasta i ciekawe budynki. Oglądali je w okularach VR dzięki programowi #LaboratoriaPrzyszłości. Zobaczyli historyczne miasto Graz, podziwiali katedrę Wiednia Stephansdom i zobaczyli barokowy Karlskirche (kościół św. Karola Boromeusza). Wiedeń oferuje wiele pięknych zabytków, a wszystko to wzbudza w uczniach ciekawość świata i chęć poznania innych krajów.

        Joanna Bojda

      • Suszarka do rąk i taśmociąg

        Efekty pracy uczniów klasy 7a z programowalnymi klockami zakupionymi w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. (3 godz.)

        M. Sankowska-Janeczek

      • W listopadzie uczniowie klas 7a i 8a wybrali się na wirtualny spacer po elektrowni wodnej i elektrowni wiatrowej. Dowiedzieli się na czym polega produkcja energii z wody i wiatru. Poznali pracę turbiny wodnej i generatorów (turbin wiatrowych) napędzanych energią wiatru. Zapoznali się również z hydroelektrownią, w której następuje zamiana energii spadku wody (energii kinetycznej) na energię elektryczną.  Poza tym uczniowie klasy 7a,  w ciekawy sposób, powtórzyli wiadomości o układzie okresowym pierwiastków i budowie atomu. Na zakończenie młodzież zagłębiła się w fizykę lotu i pływania ciał – zwiedzili samolot i łódź podwodną. A wszystko to działo się dzięki okularom VR pozyskanym z programu #LaboratoriaPrzyszłości.

        D. Grodowicz

      • Uczniowie kl. I b podczas zajęć z etyki wykorzystali klocki MAGNETIC POLYDRON. Zajęcia dotyczyły ukazania wspólnej pracy i zabawy jako czynności pożytecznej i przyjemnej. Uczniowie wykazywali się umiejętnością współpracy w zespole i dostrzeganiem przydatności każdego, kto chce pomagać, wspólnie tworzyć i się bawić. Dzięki wykorzystaniu klocków MAGNETIC POLYDRON uczniowie mogli wykazać się swoją kreatywnością oraz zdolnościami logicznego myślenia. Niezwykle atrakcyjna wspólna zabawa, dawała uczniom satysfakcję i zadowolenie.

        M. Małek

      • Pod koniec listopada klasa 8a podsumowywała wiadomości dotyczące Azji korzystając z okularów VR. Uczniowie na własne oczy przekonali się, że Azja jest jednym z najbardziej zróżnicowanych kulturowo i ekologicznie kontynentem na naszej planecie. #LabolatoriaPrzyszłości.

        Katarzyna Czochra

      • W listopadzie w kl. 2b odbyła się powtórzeniowa lekcja otwarta na temat zwierząt Arktyki. Została poprowadzona w oparciu o sprzęt Laboratoriów Przyszłości. Wykorzystano między innymi przestrzenną figurkę foki-wydrukowaną na drukarce 3d, okulary VR oraz klocki magnetyczne. Wszystkie pomoce uatrakcyjniły lekcję, zachęciły uczniów do większej aktywności i pozwoliły w łatwiejszy sposób utrwalić poznane wiadomości.

        Sylwia Olekjo

      • GRUDZIEŃ

      • Na zajeciach o Chrystusie Królu w klasie 0a wykorzystano pomoc dydaktyczną- koronę wykonaną na drukarce 3d zakupioną w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

        Duda Elżbieta

      • 7 grudnia 2023 r. w naszej szkole odbyła się III Olimpiada Rekreacyjno – Sportowa dla klas II w ramach obchodów 50 – lecia UKS Jutrzenka.

        Zawody rozpoczęły się od uroczystej prezentacji drużyn i otwarcia imprezy przez p. dyr. Grażynę Kawkę.

        Po części oficjalnej przyszedł czas na sportową rywalizację.

        Uczniowie rywalizowali w 16 konkurencjach sportowych(konkurencje sportowe oraz układanie puzzli).

        W tym roku również wychowawcy mieli zadanie do wykonania – kalambury sportowe.

        Wszyscy bawili się znakomicie. W zawodach nie było ani wygranych, ani przegranych. Najważniejsza była dobra zabawa, radość i uśmiech, który towarzyszył wszystkim od początku do końca imprezy.

        Dopełnieniem całości były nagrody. Na zakończenie imprezy wszystkim uczestnikom zostały wręczone przez panią dyrektor pamiątkowe dyplomy i medale a na ręce wychowawczyń wręczono puchary i słodycze.

        Organizatorem olimpiady była p. Edyta Kot, której w przeprowadzeniu pomagał p. Adam Bartnik oraz uczennice klas sportowych V a i VI a – Amelka Bździuch, Julia Chechelska, Marcelina Góra, Gabrysia Wojnas, Kornelia Balicka, Zuzia Dobosz, Krysia Łuczycka i Ela Wasąg.

        Zdjęcia z imprezy wykonane zostały aparatem zakupionym w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

        Edyta Kot

      • Zimowo – świąteczna ścianka do zdjęć

        Wolontariusze / uczniowie ze Szkolnego Klubu Wolontariatu w świetlicy przygotowali świąteczną ściankę do wspólnych, towarzyskich zdjęć.

        Zdjęcia ścianki wykonane zostały aparatem zakupionym w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

        Serdecznie zapraszamy uczniów, nauczycieli, rodziców oraz pracowników szkoły do zrobienia zdjęć.

        Opiekun SKW

        Grażyna Padyasek

         

      • Na zajęciach z informatyki (3godz.) uczniowie klasy 7b zbudowali i zaprogramowali model pralki z klocków programowalnych zakupionych w ramach programu #LaboratoriaPrzyszości. Podstawowy program uruchamiał pralkę za pomocą przycisku. Pracę pralki sygnalizowała zapalona lampka i obracający się bęben. Uczniowie zmodyfikowali program dodając wirowanie, a następnie kolejny raz zmodyfikowali program tak, że uruchomienie pralki uzależnione było od tego czy drzwiczki pralki są zamknięte. Jeżeli ten warunek był spełniony program uruchamiał pralkę, w przeciwnym razie czekała, aż drzwiczki pralki będą zamknięte.

        Małgorzata Sankowska-Janeczek

      • W ostatnim tygodniu przed  Świętami Bożego Narodzenia w szkolnej świetlicy  zostały zorganizowane zajęcia poświęcone wykonywaniu ozdób choinkowych. Dzieci aktywnie łączyły się do pracy. Zdobiły  wielkie bombki choinkowe  wycięte z papieru. Potem zostały wykonane zdjęcia aparatem z #LaboratoriaPrzyszłości.

      • Klasy siódme na lekcji etyki, przy pomocy okularów VR pozyskanym z programu #LaboratoriaPrzyszłości, mogły zobaczyć, jak celebrowane jest Boże Narodzeni e w innych krajach. Było to inspiracją do rozmowy na temat ważnych w życiu wartości.

        Iwona Zacharczuk

      • Tworzywa sztuczne wokół nas.


        Na lekcji techniki w klasie VI uczniowie drukowali dowolny przedmiot z tworzywa sztucznego. Wykorzystali w tym celu drukarkę 3D zakupioną w ramach programu #Laboratoriów Przyszlości.

      • STYCZEŃ

      • Przyszła prawdziwa zima, taka z mrozem i śniegiem więc nadarzyła się wspaniała okazja do uprawiania narciarstwa biegowego. Do nauki w trakcie lekcji wychowania fizycznego w zupełności wystarczy równa i płaska powierzchnia boiska. Uczniowie klasy VIa sportowej mieli możliwość poznania podstawę biegu techniką klasyczną. Był to niezwykły czas dla młodych miłośników sportów zimowych, co można było zauważyć po uśmiechniętych twarzach uczniów.

        Podczas lekcji młodzież wykorzystała aparat zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłosci do stworzenia krótkiej prezentacji, która ma na celu promowanie zdrowego stylu życia.

        Milena Czochra

      • Klasa 7b podsumowała wiadomości dotyczące układu krwionośnego pracując w stacjach zadaniowych. Do przygotowania stanowisk wykorzystano pomoce zakupione w ramach programu #Laboratoria przyszłości# oraz do pracowni OZE.

        Katarzyna Czochra

      • Wirtualna rzeczywistość a ochrona środowiska

        Dnia 18 stycznia bieżącego roku uczniowie klasy 8a na dodatkowych zajęciach językowych o temacie: Global warming - zagadnienia związane z ochroną środowiska z wykorzystaniem okularów VR. mieli okazję do innowacyjnego pracowania ze wspomnianymi zagadnieniami. Grupa obejrzała trzy krótkie filmiki (z angielskim komentarzem): Global Warming, Arctic Circle i The Crystal Reef. Dzięki okularom wirtualnej rzeczywistości mieli okazję przyjrzeć się zjawisku globalnego ocieplenia i jego wpływowi na naszą planetę. Obserwowali intensywne zmiany klimatu, jak również inne szkodliwe zjawiska zachodzące np. w ekosystemach mórz i oceanów (obniżanie pH wody w skutek zwiększonej ilości dwutlenku węgla i zgubne skutki tego procesu na tamtejsze ekosystemy). Oprócz ciekawej wizualizacji i przybliżenia problemu, młodzież poznała słownictwo związane z tą tematyką w języku angielskim. Uczniowie mieli również okazję zobaczyć tornado, pożar lasu, powódź, jak i wędrować po dżungli czy popływać z rekinem wielorybim. Młodzieży się podobało.

        Sławomir Galarda

      • Klasa 6 podsumowała dział dotyczący stawonogów oglądając najciekawszych przedstawicieli skorupiaków, pajęczaków i owadów wykorzystując okulary VR zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

        Katarzyna Czochra

      • Arduino uno na lekcji techniki w klasie VI. Zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

        Małgorzata Czochra-Welsyng

      • W ramach zajęć swietlicowych, uczniowie klas 1-3 wspólnie z nauczycielem p. Mirosławem Dziwota, uczyli się projektowania 3D w programie Thinkercad. Przez 2 godziny uczniowie oglądali, podpowiadali oraz sami wymyślali różne budowle a nawet animacje. Następnie wspólnie z nauczycielem oglądali kolejno, jak przebiega proces przeniesienia zaprojektowanej bryły do drukarki 3D. Pomimo wielu starań, nie udało nam się jeszcze prawidłowo ustawić modeli tak, aby dobrze się wydrukowały. Na kolejnych zajęciach ponownie spróbujemy, aż osiągniemy sukces.

        Mirosław Dziwota

      • W ramach programu Laboratoria Przyszłości na zajęciach rewalidacyjnych uczeń pracował w programie TinkerCad: w prosty sposób projektował, rysował i łączył ze sobą bryły przestrzennej celu stworzenia cyfrowego modelu obiektu. Następnie obiekt ten wydrukowano przy użyciu drukarki 3D.

        Elżbieta Gęborys

      • Klasa IV c wybrała się na kulig zakończony zabawą na śniegu, ogniskiem i pieczoną kiełbaską. Zdjęcia z kuligu zrobine aparatem zakupionym w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości wykorzystano do filmu.

        Małgorzata Chmiel

      • LUTY

      • W ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości na zajęciach dodatkowych wykorzystane zostały klocki magnetyczne. Uczniowie rozwijali kreatywność, logiczne myślenie, umiejętności techniczne, a nawet kompetencje społeczne. Z pewnością zajęcia były dla dzieci ciekawe, z wielkim zaangażowaniem uczyły się bawiąc.

        Renata Godzisz

      • MARZEC

      • Uczniowie z grupy 2 klasy 7a na lekcji języka angielskiego, mieli okazję za pomocą okularów VR przenieść się do Parku Narodowego Yosemite w Kalifornii, a nawet przelecieć nad nim paralotnią! Oczywiście wirtualną wizytę w parku poprzedziła praca z tekstem opisującym atrakcje parku i zapoznanie z nowym ciekawym słownictwem. Możliwość zobaczenia z lotu ptaka słynnej El Capitan budziła wiele emocji i na pewno sprawi, że uczniowie lepiej zapamiętają przeczytany tekst i poznane słownictwo. #laboratoriaprzyszłości.

        Anna Greszta

      • KWIECIEŃ

      • W piątek, 12 kwietnia dzieci z grupy 0b budowały różne konstrukcje wykorzystując do tego klocki magnetyczne z wbudowanymi silnymi magnesami neodymowymi. Podczas zajęć dzieci wykazały się dużym zainteresowaniem przyciągania i odpychania elementów. Rozwijały również swoją wyobraźnię, kreatywność i logiczne myślenie oraz utrwalały wiadomości o figurach geometrycznych. Klocki zostały zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.

        Małgorzata Korkosz

      • 18 kwietnia społeczność Szkoły Podstawowej im. Dzieci Zamojszczyzny uroczyście obchodziła Dzień Patrona. Uczniowie przyszli na zajęcia w strojach galowych, pełnili wartę honorową w kąciku Patrona, złożyli kwiaty w hołdzie Dzieciom Zamojszczyzny i Róży Zamoyskiej- Aniołowi Dobroci, która uratowała ze zwierzynieckiego obozu przesiedleńczego około 400 dzieci. W holu szkoły można było zapoznać się z gazetką prezentującą symbolikę naszego szkolnego sztandaru. Kulminacyjnym punktem obchodów była akademia w wykonaniu uczniów klas: 6a, 7a, 7b i 8a. Swoją obecnością zaszczycili nas zaproszeni goście oraz rodzice. Nad przebiegiem uroczystości czuwał zespół nauczycieli: p. Małgorzata Czochra-Welsyng, p. Elżbieta Grabowska, p. Iwona Gałecka, p. Mirosław Dziwota, p.Marzena Stankiewicz.

        Relacja fotograficzna sporządzona została przy pomocy sprzętu pozyskanego w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości#

        Marzena Stankiewicz

      • W lutym Szkolny Klub Wolontariatu włączył się w XXIV edycję ogólnopolskiej akcji "Góra Grosza”, organizowaną przez Towarzystwo Nasz Dom w Warszawie. Celem akcji było zebranie funduszy na pomoc psychologiczną, rzeczową i specjalistyczną dla dzieci i ich rodzin. Każda klasa zbierała monety do specjalnie przygotowanych skarbonek. Pod koniec marca zebrane pieniądze zostały posegregowane, policzone i zważone oraz zapakowane do pudelek. Uszykowano 15 pudełek, które pojedynczo nie mogły ważyć więcej niż 10 kg. Zebrane środki za pośrednictwem Poczty Polskiej zostały przesłane na adres fundacji.

        Góra Grosza w naszej szkole miała formę rywalizacji pomiędzy klasami. W ramach akcji przeprowadzony został konkurs na Największą Liczbę zebranych monet.

        Najlepszy wynik zbiórki osiągnęła klasa 2A, która zdobyła w nagrodę w postaci klasowego wyjścia na pizzę.

        W ramach przeprowadzonej akcji zebraliśmy 65 590 sztuk monet co daje kwotę 1890,19 zł. Szkolny Klub Wolontariatu dziękuje uczniom, wychowawcom oraz rodzicom za włączenie się do akcji.

        Wyniki zbiórki na Największą Liczbę zebranych monet przedstawia załączona tabela.

        Relacja fotograficzna sporządzona została przy pomocy sprzętu pozyskanego w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości#

      • Wirtualne strzelanie

        Dzięki uprzejmości Dyrekcji Technikum im. Jana Zamoyskiego w Zwierzyńcu dziewczęta z klasy sportowej VI a i V a wraz z nauczycielem wf Edytą Kot uczestniczyły w zajęciach na strzelnicy wirtualnej.

        Po wstępnym instruktażu przeprowadzonym przez p. Marcina Sztejmera (dziękujemy za poświęcony czas i cierpliwość) dziewczęta rozpoczęły strzelanie treningowe przy użyciu broni krótkiej Glock 19 i karabinka HK 416.

        Jak się okazało nie było to takie proste zadanie. Nad celnością musimy jeszcze popracować.

        Zdjęcia wykonane aparatem zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

        Edyta Kot

      • Uczniowie klasy I b na zajęciach ze środowiska mieli możliwość oglądania prezentacji 3D z wykorzystaniem okularów VR. Mogli podziwiać piękno naszej planety, wędrując po najdalszych zakątkach naszego globu. Wrażenia i niesamowite widoki, będą niezapomniane.#laboratoriaprzyszłości.

        Małgorzata Małek

         

      • Uczniowie kasy I a i I b brali udział w turnieju ekologicznym - Konkurs pełen radości – ekologia na wesoło - przeprowadzonym w nowo otwartej pracowni przyrodniczej. Uczniowie wykazali się podczas gier i zabaw edukacyjnych zdobytą wiedzą przyrodniczą i ekologiczną. Zgodnie współpracowali podczas konkurencji grupowych. Z zaangażowaniem budowali z klocków magnetycznych farmy ekologiczne. Klocki zakupione zostały w ramach programu #laboratoriaprzyszłości.

        Małgorzata Małek

      • Uczniowie klasy 3a wybrali się na krótką, wirtualną wycieczkę odwiedzając miasta i ciekawe zakątki naszego kraju. Wykorzystali do tego okulary VR zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. 

        Iwona Rugała

      •  8 maja 2024r. na zajęciach indywidualnych z uczniem wykorzystano klocki magnetyczne do konstruowania różnych kształtów i modeli, które zostały zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. Dzięki nim uczeń mógł rozwijać swoje zdolności manualne, koncentrację oraz logiczne myślenie. Klocki magnetyczne są doskonałym narzędziem do nauki i zabawy jednocześnie, dzięki którym uczestnik miał możliwość eksperymentowania i rozwijania swojej wyobraźni oraz kreatywności.

        Dominika Brodziak

      • Dzieci z grupy 0 a w czasie zajęć korzystały z klocków magnetycznych. Wykonywały ciekawe budowle. Rozwijały motorykę małą, kreatywność, wyobraźnię, cierpliwość. Uczyły się współdziałania i dzielenia się. Zabawa klockami dała dzieciom dużo radości.

        Jolanta Gil

      • 29 maja 2024r. podczas zajęć rewalidacyjnych wykorzystano klocki magnetyczne Polydron, które zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Była to świetna zabawa dla ucznia, który mógł rozwijać swoje zdolności konstrukcyjne i kreatywność. Podczas tworzenia miasteczka przyszłości doskonalił również umiejętność planowania, logicznego myślenia, wyobraźnię i cierpliwość. Zabawa klockami dostarczyła wiele radości.

        Małgorzata Stańczyk

      • W dniach 7-8 czerwca odbył się w naszej szkole Maraton Profilaktyczny dla uczniów, rodziców oraz mieszkańców miasta i gminy Zwierzyniec. Przedsięwzięcie zostało sfinansowane z inicjatywy Miejsko-Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Zwierzyńcu.

        Pogoda dopisała, wszyscy byli  w dobrym humorze i nikogo nie opuszczała energia do działania. Uczniowie wykonali transparenty na temat Szkodliwości alkoholu, które później dumnie prezentowali. Cała okolica zamieniła się w magiczne miejsce pełne radości, zabawy i uśmiechów. Na terenie szkoły zorganizowano wiele atrakcji: zabawy z animatorami, dmuchańce, wielkie bańki mydlane, malowanie twarzy.  Furorę wśród najmłodszych wywołała  duża żywa maskotka. Oprócz tego była możliwość konsultacji profilaktycznych, a także symulacja zniekształcenia percepcji dorosłego człowieka po spożyciu alkoholu – alkogogle. Cała społeczność szkolna mogła się sprawdzić  w zabawach integracyjnych oraz rozgrywkach sportowych przygotowanych przez nauczycieli wychowania fizycznego.

        Nie zabrakło czegoś na ząb, aby uzupełnić stracone kalorie.  Były pyszne hot dogi i wata cukrowa, a  także od Rady Rodziców – lody.

        Sobota upłynęła pod hasłem Sport to zdrowie, gdyż odbył się Rodzinny mecz piłki siatkowej  oraz była możliwość gry w tenisa stołowego i badmintona.

        Wydarzenie nie tylko umożliwiło najmłodszym mieszkańcom miasta spędzanie wyjątkowych chwil, ale także pokazało , jak ważne jest wspieranie ich rozwoju i stworzenie dla nich odpowiednich warunków do zabawy i nauki. Dzieci wraz z rodzicami, dzięki temu wyjątkowemu ewentovi, mogły spędzić czas wypełniony radością   oraz wybrać zdrową alternatywę spędzania czasu wolnego – wolną od nałogów.

        Relację fotograficzną sporządzono przy pomocy sprzętu pozyskanego w ramach programu #laboratoria przyszłości.

        Renata Godzisz

      • 18.06.2024 r w ramach podsumowania wiadomości z okresu starożytności i średniowiecza , uczniowie kl. Vb na lekcji historii uczestniczyli w zajęciach, podczas których wykorzystano okulary CVR otrzymane z Projektu Laboratoria Przyszłości. Dzieci obejrzały słynne zabytki z obydwu epok, przypomniały sobie podstawowe elementy i cechy architektoniczne budowli, które powstawały w tych okresach. Mogły wirtualnie pospacerować sobie po egipskiej świątyni i średniowiecznym zamku.