• Rok szkolny 2022/23

      • WRZESIEŃ

      • Konfiguracja i instalacja oprogramowania – DRUKARKA 3D

         

        W pierwszym tygodniu nauki uczniowie klasy 8c wspólnie z nauczycielem rozpakowali, zainstalowali i skonfigurowali oprogramowanie drukarki 3D. Przygotowali  również stanowisko robocze wydruku 3D. Zwieńczeniem pracy były pierwsze wydruki – brelok oraz sześcian.  Drukarka jest jednym z elementów wyposażenia szkoły w ramach projektu #LabolatortiaPrzyszłości. W czasie wspólnej pracy, uczniowie wymieniali między sobą informacje na temat drukarek 3D, programów do projektowania modeli 3D. Wykazali się dużą znajomością tematu.

                     

      • Narodowe Czytanie "Ballad i romansów" Adama Mickiewicza

        Narodowe Czytanie "Ballad i romansów" Adama Mickiewicza już za nami. W amfiteatrze w Parku Środowiskowym, wśród starych drzew, nieopodal szemrzącej rzeki rozbrzmiwały w poniedziałek ballady: "Powrót taty", "Rękawiczka", "Pani Twardowska", "To lubię", "Świeź" i "Świtezianka". Prezentowali je uczniowie klas 5b, 6b i 8a. Pogoda dopisała, publiczność reagowała żywo, nagradzając wykonawców brawami. Nad całością czuwały panie polonistki Marzena Stankiewicz i Iwona Zacharczuk. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.
        Zdjęcia zostały wykonane aparatem zakupionym w ramach projektu #Labolatoria Przyszłości.

         

      • Spotkanie z reprezentantami Polski w piłce ręcznej.

        W dniu 06.09.2022r. z inicjatywy Mileny i Jakuba Czochry odbyło się spotkanie z reprezentantami Polski w piłce ręcznej. Swoją obecnością zaszczycili nas Sławomir Szmal, Radosław Wasiak, Mariusz Jurasik, Rafał Bernacki oraz Zygmunt Kamys. Spotkanie przebiegało w bardzo miłej atmosferze. Uczniowie zadawali mnóstwo pytań związanych z karierą sportową naszych reprezentantów. Goście opowiadali o swoich doświadczeniach zawodowych oraz zachęcali do aktywności fizycznej. Po spotkaniu każda klasa zrobiła sobie pamiątkowe zdjęcie, a niektórym udało się otrzymać autograf.

        "Zdjęcia zostały wykonane sprzętem zakupionym w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości"

          

      • Zajęcia z biologii  - Świat pod mikroskopem

        Uczniowie z klasy VA, Vb   na zajęciach z biologii  poznawali  budowę mikroskopów, poznawali zasady mikroskopowania a następnie  samodzielnie prowadzili obserwacje. Obserwowali preparaty trwałe    (np. krew żaby, człowieka) jak również preparaty samodzielnie wykonane (obiektem był  liść trzykrotki).  W ramach projektu Laboratoria Przyszłości szkoła otrzymała dwa mikroskopy nowej generacji MicroBlue, w których  tradycyjny okular został zastąpiony przez ekran LCD. Uczniowie byli  zainteresowani, zaciekawieni  nowością  na lekcji.  Podziwiali obserwowane obiekty na ekranie w powiększeniu 40X, 100X,  400X. Mieli możliwość porównania  obrazu  widzianego w  mikroskopie tradycyjnym i mikroskopie Microblue.  Lekcja uczniom  bardzo się podobała. Byli mile zaskoczeni jak wygląda „świat” pod mikroskopem.

          

      • Lekcja chemi i fizyki w okularach 3D

        22 września w klasie 8a i 7a odbyła się lekcja chemii i fizyki, podczas której wykorzystano okulary Wirtualnej Rzeczywistości ClassVR zakupione w ramch projektu Labolatoria Przyszłości.

        Uczniowie mieli okazje poznać chemię i fizykę od strony trójwymiarowych obiektów i złożonych struktur. Młodzież z klasy ósmej powtarzała wiadomości o układzie okresowym pierwiastków, atomach. Mieli okazję zobaczyć min. cząsteczkę wody, atom miedzi, atom sodu i alotropowe odmiany węgla. Liczyli w przestrzeni powłoki elektronowe i elektrony na nich umieszczone.

        Uczniowie klasy siódmej poznawali natomiast różne zagadnienia fizyczne. Procesy i zjawiska.

        Zajęcia były bardzo ciekawe. Wszyscy świetnie bawili się i poznawali chemię i fizykę od innej strony. Co niektórzy zainteresowali się bardziej tymi dziedzinami nauki.

        D. Grodowicz

               

            

      • Zajęcia z porogramowania

        W ostatnim tygodniu września (29.09) na zajęciach pozalekcyjnych chętni uczniowie klasy 8a rozpoczęli przygodę z programowaniem. Wykorzystując zestaw do złożenia fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set zaczęli budować taśmociąg, który po złożeniu zaprogramują. Zestaw został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Z uwagi na złożoność, modelu nie udało złożyć dokończyć w czasie jednej lekcji. Praca będzie kontynuowana na kolejnych zajęciach.

      • PAŹDZIERNIK

         

      • Zajęcia z programowania

        Po przerwie spowodowanej nieobecnością nauczyciela  w ostatnim tygodniu października wznowiliśmy pracę nad budową taśmociągu  (zestaw do złożenia fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set. Zestaw został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości).

      • LISTOPAD

         

      • Zajęcia z programowania

        3 listopada na kolejnych zajęciach z programowania prace nad budową taśmociągu zostały zakończone. Taśmociąg jest gotowy i czeka na program, który bedzie nim sterować. Pracami nad programem zajmiemy sie na kolejnych zajęciach. Taśmociąg jest jesdnym z modeli zestawu  fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

      • Zajęcia plastyczne w klasie 7a

        Uczniowie klasy 7a wykorzystali aparat fotograficzny, jako narzędzie do utrwalenia wykonanych przez siebie form kompozycyjnych. Rozwijali twórcze myślenie, kreatywność, własne możliwości twórcze. Prace uczniów w wersji elektronicznej wykorzystają wkrótce pracując w edytorze grafiki Gimp, gdzie będą modyfikować obrazy, nakładać filtry dostępne w programie i wykonywać inne przekształcenia. Zdjęcia zostały wykonane aparatem zakupionym w ramach projektu #Labolatoria Przyszłości. 

      • Zajęcia z programowania

        Tasmociag.mp4

        Prace nad budową taśmociągu zostały zakończone.  Na filmie możemy obejrzeć efekt końcowy. Taśmociąg jest jednym z modeli zestawu fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

         

      • Lekcja biologii z wykorzystaniem okularów VR

           

        18 listopada uczniowie z klasy VIIa  podczas lekcji biologii poznawali  funkcje i budowę krwi. Dzięki okularom mieli możliwość przeniesienia się w wirtualny świat. Zobaczyli  z bliska komórki krwi, serce, naczynia krwionośne i cały układ krwionośny. Niezwykłe okulary uatrakcyjniły lekcję i wzbudziły wśród uczniów zaciekawienie tematem lekcji. 

        Joanna Ruda

      • Labolatoria Przyszłości - klasa I b

        W dniu 8 listopada 2022r. uczniowie klasy I „b” brali udział w zajęciach w ramach Projektu Laboratoria Przyszłości. Podczas zajęć wykorzystywane były klocki magnetyczne.

        Początkowo dzieci korzystały z przygotowanych propozycji budowli i konstrukcji. Później wykorzystując swoją wyobraźnię i kreatywność budowały własne modele, konstrukcje i budowle. Uczniowie pracowali w grupach, wymieniając się zestawami klocków. Wszyscy byli bardzo zaangażowani i świetnie się bawili.

      • Labolatoria Przyszłości - klasa Ia

        Uczniowie klas Ia 15 listopada 2022 r. mieli zajęcia z klockami magnetycznymi i klockami w ramach projektu ,,Laboratoria Przyszłości". Zgodnie pracowali w grupach, układali przeróżne wzory według własnego pomysłu oraz budowali modele stojące. Rozwijali swoją wyobraźnię. Prace wykonywali z wielkim zaangażowaniem, w miłej i koleżeńskiej atmosferze.

      • Lekcja fizyki z wykorzystaniem okularów Class VR

        23 listopada uczniowie klasy 8c podczas lekcji fizyki powtarzali wiadomości o izolacji cieplnej i dźwięku. Okulary Class VR umożliwiły im przeniesienie się do świata wirtualnego. Za pomocą kontrolera  ręcznego z wbudowanym joystickiem  mogli zwiedzać pomieszczenia budynku mieszkalnego i obserwować  zjawisko konwekcji. Uczniowie używali również kostki Class VR, która w pełni pozwalała korzystać z możliwości okularów. Obserwowali również jak szybko i w jaki sposób rozchodzą się fale dźwiękowe. Lekcja okazała się bardzo atrakcyjną. Okulary z dodatkami, które zostały wykorzystane, wzbudziły wiele emocji wśród uczniów.

        D. Grodowicz

      • "Tkanie odcieni jesieni"

        W dniu 23.listopada 2022r dzieci z klas V, VI,VII uczestniczyły w warsztatach plastyczno-technicznych organizowanych przez OEM-RPN " Tkanie odcieni jesieni".

        Zajęcia prowadziła Pani Aleksandra Winnik- Zając. Dzieci poznały sposoby tworzenia tkaniny różnymi splotami na krośnie. Stworzyły wielobarwną tkaninę, posługując się splotem płóciennym.

        Pani Ola zaprezentowała swoje piękne prace oraz udzielała wszystkich niezbędnych wskazówek. Mali artyści pracowali z dużym zaangażowaniem- powstały interesujące tkaniny w jesiennych barwach.

        Praca została udokumentowana kamerą i aparatem zakupionym w ramach projektuz LabolatoriaPrzyszłości. Zdjęcia powstałych tkanin, znajdą zastosowanie jako pomoc dydaktyczna do lekcji techniki. Film będzie pomocą dla klas V przy okazji omawiania zagadnień o tkaninie. Dziękujemy za możliwość uczestniczenia w warsztatach.

      • GRUDZIEŃ

      • Lekcja fizyki z wykorzystaniem okularów Class VR.

        1 grudnia, tym razem, uczniowie klasy 8b powtarzali wiadomości o cieple, dźwięku, pływaniu i tonięciu ciał. Okulary Class VR umożliwiły im przeniesienie się do świata wirtualnego. Używając kontrolera ręcznego z wbudowanym joystickiem mogli zwiedzać pomieszczenia budynku mieszkalnego, obserwować zjawisko konwekcji oraz przypomnieć sobie warunki pływania ciał. Obserwowali również jak szybko i w jaki sposób rozchodzą się fale dźwiękowe. Młodzież na chwilkę przeniosła się także w wirtualny świat chemii. Lekcja okazała się atrakcyjną i wzbudziła wiele emocji wśród uczniów.

      • Lekcja chemii z wykorzystaniem okularów Class VR.

        1 grudnia uczniowie klasy 8c korzystali kolejny raz z okularów Class VR. Tym razem za pomocą funkcji rozszerzonej rzeczywistości Class VR poznawali molekularną i atomową strukturę niektórych substancji. Chemia 3D, to ciekawy sposób przedstawienia modeli atomów i cząsteczek. Młodzież oglądała odmiany alotropowe węgla, model cząsteczki glicerolu, atom miedzi oraz atom sodu. Ciekawa okazała się również Tabela okresowa 3D. W poznawaniu wirtualnej rzeczywistości niezawodne okazały się kontrolery ręczne z wbudowanym joystickiem. Emocji było wiele!

        D. Grodowicz

      • Lekcja historii z drukarką 3D

        Lekcje historii przeprowadzone w klasie IV a i IV b na temat panowania Bolesława Chrobrego zostały zakończone konkursem wiedzy na temat pierwszego króla Polski i jego ojca Mieszka I. Najszybciej i na największą liczbę pytań poprawnej odpowiedzi w klasie IV a udzielił Antoni Konik, w klasie IV b Julian Kozak. Nagrodą dla zwycięzców były insygnia władzy królewskiej wydrukowane drukarką 3 D, którą szkoła otrzymała w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

      • Mikołajkowy wyjazd na lodowisko Icemania Lublin

        6 grudnia 2022 r. uczniowie  naszej szkoły uczestniczyli  w mikołajkowym  wyjeździe na lodowisko Icemania w Lublinie. Celem wyjazdu było propagowanie sportów  zimowych, aktywnego spędzania czasu, doskonalenie umiejętności łyżwiarskich, integracja klas oraz dobra zabawa.  Wszyscy bawili się znakomicie, uczniom dopisały humory, miło spędzili czas  w gronie rówieśników. Mimo, iż nie wszyscy potrafili utrzymać równowagę w czasie jazdy, zdarzały się upadki, uczniowie szybko nabyli nowe umiejętności . Do dokumentowania swoich wyczynów na lodzie uczniowie wykorzystali aparat fotograficzny zakupiony w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości.

      • Lekcja języka angielskiego z drukarką 3D

        W zeszłym tygodniu (09.12.22), w klasie 2a i 2b, odbyły się lekcje języka angielskiego z wykorzystaniem drukarki 3D. Uczniowie w związku z lekcjami powtórzeniowymi z rozdziału o zwierzętach mieli możliwość obserwować proces drukowania postaci kota, jak i zobaczyły już wydrukowaną figurkę pingwina. Dzieci były bardzo zaciekawione i podekscytowane możliwością obserwacji procesu drukowania 3D, co przełożyło się na zadawanie dodatkowych pytań. Lekcje te z pewnością pozostaną na długo w ich pamięci.

      • Zajęcia z edukacji polonistycznej 

        o tradycjach bożonarodzeniowych z wykorzystaniem drukarki 3D. - 

         

         

         

         

      • "O psie, który jeździł koleją"

        W tym tygodniu w klasie IIIa uczniowie na zakończenie pracy z lekturą pt. " O psie, który jeździł koleją" mieli możliwość wydrukowania modelu psa z użyciem drukarki 3D. Ponadto przypomnieli sobie o potrzebie opieki i troski o zwierzęta w związku z nadchodząca zimą. Wszyscy uczniowie z ogromnym zainteresowaniem obserwowali pracę urządzenia, które umożliwilo tworzenie trójwymiarowego pieska.

      • Zajęcia z wykorzystaniem klocków magnetycznych - klasa0b

        Uczniowie z oddziału przedszkolnego 0b mieli dziś możliwość udziału w zajęciach z wykorzystaniem klocków magnetycznych w ramach Projektu #LaboratoriaPrzyszlosci. Były to bardzo interesujące zajęcia, dzięki którym dzieci mogły poznać właściwości magnesów, rozwijać swoją wyobraźnię i kreatywność.

      • Zajęcia z wykorzystaniem klocków magnetycznych - klasa 0a

        Dzieci z grupy Oa brały udział w zajęciach z wykorzystaniem klocków magnetycznych w ramach Projektu #LaboratoriaPrzyszlosci. Tworzyły ciekawe konstrukcje. Zdobywały umiejętności rozróżniania kształtów, dopasowywania elementow oraz logicznego myślenia. Była to również ciekawa zabawa w grupach.

      • Świąteczna ścianka do zdjęć

        Wolontariusze / uczniowie ze Szkolnego Klubu Wolontariatu przygotowali w świetlicy świąteczną ściankę do zdjęć w ramach Laboratorium Przyszłości.

        Serdecznie zapraszamy uczniów, nauczycieli, rodziców oraz pracowników szkoły do zrobienia zdjęć.

         

      • Tradycje bożonarodzeniowe

        W piątek klasa 6a na lekcji religii realizowała temat: Tradycje bożonarodzeniowe. W trakcie lekcji uczniowie korzystali z okularów, które pozwalały im przenieść się w rzeczywistość jarmarku bożonarodzeniowego. Było to możliwe dzięki realizacji programu laboratoria przyszłości.

      • Kartki z życzeniami w języku niemieckim.

        W atmosferze Świąt Bożego Narodzenia uczniowie klas V-VIII przygotowali kartki z życzeniami w języku niemieckim. Celem tego zadania było kształtowanie wrażliwości na tradycje świąteczne, pogłębianie wiedzy na temat tradycji bożonarodzeniowych w krajach niemieckiego obszaru językowego oraz rozwijanie wyobraźni i zdolności artystycznych uczniów. Wszystkie kartki były ciekawe i starannie wykonane. Prace uczniów zostały ocenione, a dwie najciekawsze zostały nagrodzone upominkami w postaci ozdób świątecznych wydrukowanych w drukarce 3D. Było to możliwe dzięki realizacji przez szkołę projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Ozdoby choinkowe otrzymały uczennice kl. VIII A – Hanna Urban oraz Lena Rudy. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i interesujące prace.

      •  

        Uczniowie klasy 8b regularnie zmieniają gazetkę ścienną w sali nr 9. W grudniu 2022r. (od 12 do 16) pięciu chłopców przygotowało gazetkę o tematyce zimowo-świątecznej. Byli to: Gabriel, Marcel, Mikołaj, Kajetan i Kacper.

        Tym razem oprócz wydrukowanych materiałów na tradycyjnej drukarce postanowili wykonać elementy na drukarce 3D zakupionej w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Po lekcjach pod kierunkiem nauczycielki wydrukowali gwiazdki i ozdoby świąteczne w formacie 3D.  Następnie  wszystkie elementy zawiesili na gazetce.

        Byli zadowoleni z ostatecznego efektu swojej pracy.

        klasa 8b

      • Lekcje techniki z drukarką 3D

        Na lekcji techniki dzieci zapoznawały się z właściwościami tworzyw sztucznych. Tworzyli ozdoby choinkowe techniką druku 3d. Korzystały z drukarki zakupionej w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

         

      • „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

        W ostatnim tygodniu uczniowie klasy 6b na lekcjach języka polskiego   pracowali z lekturą  „Hobbit, czyli tam i z powrotem” . Do opracowania lektury wykorzystali pomoce z projektu Laboratoria Przyszłości.  Przygotowali prace dotyczące podróży bohaterów i plemion Śródziemia.  Następnie sfotografowali je,  posługując się aparatem zakupionym w ramach projektu, wykonali prezentację, uzupełniając ją o sprawozdania z wyprawy.

        Cykl lekcji zakończyły zajęcia, z wykorzystaniem okularów VR. Uczniowie przenieśli się w niezwykłe  miejsca, które miały zainspirować ich do stworzenia opowiadania twórczego  na podstawie lektury.

        lektura_Hobbit__czyli_tam_i_z_powrotem.mp4

      • Na przełomie listopada i grudnia  chętni uczniowie klasy 8a pracowali nad kolejnym projektem - Karuzelą. 22 grudnia, kiedy model został ukończony przyszedł czas na testowanie i próby układania własnych programów sterujących modelem. Karuzela jest jednym z modeli zestawu fischertechnik education Robotics TXT 4.0 Base Set, który został zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

        Katruzela.mp4

      • STYCZEŃ

      • Pieszy radj po okolicach Zwierzyńca

        Dziewczyny z klasy 6 b uczestniczyły w pieszym radzie po okolicy Zwierzyńca. Wycieczka  został zorganizowany przez nauczycieli wych-fiz. Marcina Sirko i Krystynę Kowalczuk.  Trasa rajdu biegła: Wieża Widokowa przy ujęciu wody, Tartaczna Góra,  Rudka,  Zalew Rudka,  Zwierzyńczyk, Stawy Echo,  Pomnik Leśników,  Piaseczna Góra,  Szkoła - Stadion . W trakcie marszu chłopcy posługiwali się aparatem z projektu fotograficznym zakupiony w ramach projektu #Laboratoria przyszłości. Uczniowie pod opieką nauczycieli fotografowali ciekawe miejsca, widoki,  wspólne zabawy,  śmieszne sytuacje a na koniec pieczenie kiełbasek. Rajd zakończył się wspólnym posiłkiem przy ognisku. Wszyscy bardzo dobrze się bawili. Następnie uczniowie wykonali prezentację wykorzystując zdjęcia przez siebie zrobione.

        rajd_grupa_dziewczat_(video-converter.com).mp4

      • Chłopcy z klasy 6 b uczestniczyli w pieszym radzie po okolicy Zwierzyńca. Wycieczka  został zorganizowany przez nauczycieli wych-fiz. Marcina Sirko i Krystynę Kowalczuk.  Trasa rajdu biegła: Wieża Widokowa przy ujęciu wody, Tartaczna Góra,  Rudka,  Zalew Rudka,  Zwierzyńczyk, Stawy Echo,  Pomnik Leśników,  Piaseczna Góra,  Szkoła - Stadion . W trakcie marszu chłopcy posługiwali się aparatem z projektu fotograficznym zakupiony w ramach projektu #Laboratoria przyszłości. Uczniowie pod opieką nauczycieli fotografowali ciekawe miejsca, widoki,  wspólne zabawy,  śmieszne sytuacje a na koniec pieczenie kiełbasek. Rajd zakończył się wspólnym posiłkiem przy ognisku. Wszyscy bardzo dobrze się bawili. Następnie uczniowie wykonali prezentację wykorzystując zdjęcia przez siebie zrobione.

        rajd_grupa_chlopcow_(video-converter.com).mp4

      • Lekcje tematyczne związane z zimą i Świętami Bożego Narodzenia

        W dniach 16, 20 grudnia 2022 r. oraz 3 stycznia 2023 r. logopeda Irena Staroń przeprowadziła lekcje tematyczne związane z zimą i Świętami Bożego Narodzenia w klasach: 0a,0b, 1w, 2w i 3b. Jako materiały dydaktyczne wykorzystała elementy powstałe dzięki drukarce 3 d w ramach Programu Laboratoria Przyszłości.

      • Lekcja wychowania fizycznego, w klasie 4a

        10 stycznia 2023 r., podczas lekcji wychowania fizycznego, w klasie 4a (sportowej o profilu piłka ręczna) przeprowadzono zajęcia podsumowujące stopień opanowania elementów techniki z piłki ręcznej, tj: podania i chwyty, rzuty oraz zastosowanie poznanych elementów w grze.

        W lekcji wykorzystano kamerę zakupioną w ramach programu #Laboratoria Przyszłości.

         

      • Mobilne Laboratoria Przyszłości

        Począwszy od września 2022 roku, samorządowe szkoły podstawowe odwiedzą ekipy Mobilnych Laboratoriów Przyszłości, aby wspierać proces wykorzystywania tych rozwiązań w każdym województwie. 31 stycznia 2023 r. w naszej szkole odbyły się pokazowe zajęcia w których uczestniczyli uczniowie klasy 4a, 5a, 5b i 8a.

      • Lekcja języka niemieckiego z okularami VR

        Uczniowie klasy VIA w dniu 03 lutego 2023r. podczas lekcji języka niemieckiego mieli okazję podziwiać mieszankę wysokich gór i tętniących życiem miast Szwajcarii. Było to możliwe dzięki okularom VR pozyskanym przez szkołę w ramach realizowanego projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Uczniowie oglądali wspaniałe widoki na góry nad jeziorem Czterech Kantonów z wysokich Alp, krajobraz doliny Sertig, wirtualnie odwiedzili miasta Berno i Zurych oraz Pałac Federalny Szwajcarii. Niektórzy uczniowie chcieliby odwiedzić osobiście ten piękny kraj. Mam nadzieję, że wraz z tymi wrażeniami rośnie motywacja do nauki języka niemieckiego.

      • Wycieczka do Irlandii z okularami VR

        Dzięki goglom VR pozyskanym w ramach projektu #Laboratoria Przyszłości uczniowie klasy IVb mieli okazję wybrać się 6 lutego na lekcji języka angielskiego na wirtualną wycieczkę do Irlandii. Czwartoklasiści mogli zobaczyć przepiękne wybrzeże Irlandii, poczuć się, jakby szli ulicami Dublina. Mogli podziwiać nocne niebo nad Irlandią z Drogą Mleczną, most im. Samuela Becketa w kształcie harfy –  jednego z symboli Irlandii.

        Wcześniej 27 października zwiedzaliśmy wirtualnie Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone. Podczas tej wyprawy uczniowie „przespacerowali się” po wnętrzach Pałacu Buckingham. Znaleźli się również na ulicach Nowego Yorku, Waszyngtonu, Atlanty, Bostonu.

        Lekcje języka angielskiego prowadzone z wykorzystaniem gogli VR pomagają rozbudzić ciekawość świata i zachęcić dzieci do poznawania innych państw oraz kultur.