• ProLog” to nowy, pilotażowy projekt Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej, którego celem jest wspieranie i rozwijanie kompetencji kluczowych wśród uczniów i nauczycieli. Udział w nim umożliwi pedagogom pogłębienie wiedzy z zakresu wykorzystania robotyki i myślenia komputacyjnego w ramach realizacji podstawy programowej z przedmiotów ścisłych oraz przyrodniczych w klasach IV-VI.

          Projekt jest kilkuetapowy i obejmuje m.in. opracowanie scenariuszy zajęć wykorzystujących naukę programowania i robotykę, warsztaty dla nauczycieliwyposażenie szkół biorących udział w projekcie w zestawy klocków Lego SPIKE wspierających naukę programowania, a w późniejszym etapie – samodzielne przeprowadzenie zajęć przez nauczycieli, którzy otrzymają wsparcie m.in. w postaci spotkań online.

          Dla zwiększenia efektów edukacyjnych uruchomiany jest program grywalizacji. Co miesiąc ogłaszane jest zadanie konkursowe, a szkoła która zdobywa najwyższą liczbę punktów w całym programie, otrzymuje nagrodę główną w postaci specjalnych zajęć z programowania.

          1. edycja programu realizowana była w roku szkolnym 2021/2022 i wzięło w niej udział 7 szkół z terenów wiejskich województwa łódzkiego.

          W 2. edycji, odbywającej się w okresie październik 2022-czerwiec 2023, bierze udział 9 szkół z terenów wiejskich z województwa lubelskiego.

          W projekt zaangażowali się nauczyciele: informatyki - Pani Małgorzata Sankowska-Janeczek, matematyki - Pan Mirosław Dziwota oraz przyrody - Pani Joanna Ruda. 

          Projekt jest realizowany w klasie 4b.

           

          film1.mp4

           

          W środę 4 stycznia odbyły się kolejne zajęcia  z robotyki w ramach projektu „ProLog” . Uczniowie wykorzystując klocki Lego SPIKE budowali  modele tancerza, a następnie go zaprogramowali.

           

           

      • ProLog - bakterie i wirusy

        15 i 22 lutego odbyły się kolejne zajęcia z robotyki w ramach projektu ProLog. Uczniowie z klasy 4b, tym razem budowali robota „nosorożca”. Zadaniem uczniów było zaprogramowanie robota tak, aby wyruszając z wyznaczonego miejsca na kratownicy przejechał przez pola , które zawierają nazwy chorób bakteryjnych lub chorób wirusowych. Zadanie nie było proste, nie wszystkie zbudowane nosorożce od razu kierowały się we właściwym kierunku. Wymagało to od uczniów cierpliwości i doskonalenia umiejętności programowania. Cele zajęć zostały osiągnięte. „Nosorożce” przyjeżdżały przez właściwe pola. Zajęcia potwierdziły, iż poprzez zabawę można utrwalać wiadomości z przyrody.

        Przygotowała: Joanna Ruda

      • Na kolejnych zajęciach w ramach projektu ProLog uczniowie klasy 4b konstruowali własne modele robotów. Modele były imponujące, uczniowie dali popis kreatywności. Następnie modele zostały zaprogramowane.

        Opiekunami projektu są nauczyciele: Mirosław Dziwota, Joanna Ruda, Malgorzata Sankowska-Janeczek